تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

۸۸ مقطع از راه های دسترسی ایلام ریزش برداری شد

۸۸ مقطع از راه های دسترسی ایلام ریزش برداری شد
ایلام - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اینکه تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان باز و تردد خودرو در آنها جریان دارد، گفت: با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در ۸۸ مقطع از راه های دسترسی این استان انجام شد.

سیدزاهدین چشمه خاور روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان طی شبانه روز گذشته در ۱۳ راه دسترسی از شهرهای استان بارش برف و باران گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام تاکید کرد: طی فعالیت سامانه بارشی اخیر ۷۸۰ کیلومتر از راه های دسترسی این استان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شده است.

به گفته چشمه خاور، طی شبانه روز گذشته تاکنون ۳۵۰ تن شن و نمک‌ در جاده‌های استان مصرف شده است.

وی با بیان اینکه با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در ۸۸ مقطع از راه های این استان انجام شد، بیان کرد: کمک رسانی به ۷۳ دستگاه خودرو نیز طی شبانه روز گذشته توسط ۱۰۰ نفر از عوامل راهداری انجام شده است.

چشمه خاور اضافه کرد: در حال حاضر ۳۲ گروه راهداری (ثابت و سیار) با ۲۲۸ نیروی انسانی مستقر در راهدارخانه های استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی، برف روبی و نمک پاشی نقاط مختلف جاده ای را بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از ذخیره سازی ماسه و نمک به منظور بازگشایی راه‌ها در زمان وقوع برف و یخبندان، در ۱۳ راهدارخانه استان خبر داد و یادآور شد: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌هایی که تخریب شده برای فصل سرما انجام شده است.

چشمه خاور اضافه کرد: برای جلوگیری از بسته شدن راه‌های روستایی در هنگام بارش نزولات آسمانی با دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان هماهنگی های لازم به عمل آمده و در صورت بسته شدن این مسیرها از ظرفیت این نهادها به منظور پاکسازی و برف‌روبی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در هنگام سفرهای زمستانی با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.