تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۵۶

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

نبود خیرین سلامت از چالش های دانشگاه علوم پزشکی ایلام است

نبود خیرین سلامت از چالش های دانشگاه علوم پزشکی ایلام است
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: فعال نبودن خیرین سلامت در استان باعث شده است تامین بسیاری از تجهیزات و احداث مراکز درمانی با چالش روبرو شود.

 

دکتر جاسم محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: هم اکنون در بسیاری از استان ها تجهیزات مورد نیاز دانشگاه های علوم پزشکی توسط خیرین تامین می شود که در ایلام این موضوع نمودی ندارد.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی ایلام به اعتبارات سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه متکی بوده که بسیار محدود است، بطوریکه امسال برای ۱۰ بیمارستان ایلام تنها ۲ میلیارد تومان اعتبار تعمیر و نگهداری اختصاص یافت، درحالیکه برای تعویض یک قطعه دستگاه ام آر آی ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام اظهار داشت: فضای فیزیکی این مجموعه توسعه یافته، آزمایشگاه مرجع دایر و پاویون و مرکز آموزشی نیز ارتقا یافت و در کنار آن محیط اورژانس نیز به شکل زیبایی طراحی شده است.

محمدی با اشاره به کمبود دستگاه ام آر آی در استان افزود: هم اکنون یک دستگاه در استان فعال است که جوابگوی حجم مراجعه کنندگان نیست و نوبت دهی آن حتی به سه ماه نیز می رسد که باید به دنبال افزایش تعداد این تجهیزات باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: مجوز ورود این دستگاه به بخش خصوصی صادر و ثبت سفارش نیز انجام گرفته است، قرار بود در دهه فجر شاهد افتتاح آن باشیم که تاکنون محقق نشده و در صورت راه اندازی بخش زیادی از بار تنها دستگاه موجود در استان کاهش می یابد.

دکتر محمدی تاکید کرد: رایزنی برای جانمایی دستگاه ام آر آی در بخش دولتی نیز انجام گرفته ولی به دلیل نوسان قیمت دلار هزینه آن بسیار بالا رفته و به حدود ۵۰ میلیارد تومان رسیده است که با توجه به محدودیت اعتبارات باید سایر بخش ها برای تامین آن کمک کنند.

وی اظهار داشت: یکی از نیازهای درمانی استان ایجاد مرکز ماموگرافی است که برای تشخیص پیش سرطان کاربرد دارد ، هم اکنون بخش خصوصی این تجهیزات را دایر کرده ولی در صدد هستیم بخش دولتی را نیز به این امکانات مجهز کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بطور میانگین از هر ۱۳ زن یک نفر به سرطان سینه مبتلا می شود که در صورت تشخیص به موقع می توان درمان موثری را برای بیماران ارائه داد که یکی از اصلی ترین این تجهیزات دستگاه ماموگرافی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.