تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲

گزارش سفر یکروزه استاندار ایلام به ملکشاهی؛ ایجاد شهرک گلخانه ای در باولک/بهره برداری از بیمارستان ملکشاهی در آبان ۱۴۰۲ + گزارش تصویری

گزارش سفر یکروزه استاندار ایلام به ملکشاهی؛  ایجاد شهرک گلخانه ای در باولک/بهره برداری از بیمارستان ملکشاهی در آبان ۱۴۰۲ + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد - فرشته قاسمیان

 

امروز ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ است، در حالی که هوا رو به بهار می رود و خیلی از درختان شکوفه داده اند، باران شدیدی می بارد، باران بی وقفه لحظه‌ای قطع نمی شود و با خود سرسبزی و طراوت هم به همراه آورده، ساعت ۷ صبح همراه باران شدید به استانداری می روم تا در سفر استاندار به شهرستان ملکشاهی همراه باشم، بازدیدی خیس و بارانی…

حسن بهرام نیا استاندار ایلام برای بازدید از پروژه های شهرستان ملکشاهی راهی این شهرستان شد، در این سفر معاون سیاسی و امنیتی و معاون هماهنگی امور عمرانی و تعدادی از مدیران ستادی استانداری همراه ایشان بودند، ابتدا از سد ایلام بازدید کردند و سپس، پروژه راه دسترسی به آبشار «اما» در ملکشاهی به بهره برداری رسید، مسیری زیبا و کوهستانی که می تواند گردشگران زیادی را به این سو جذب کند، برای این پروژه از محل مسئولیت های اجتماعی ۴ میلیارد ریال هزینه شده است و طول مسیر دسترسی به آبشار اما ۲۸۰ متر است که این پروژه جزو مصوبات دوره نخست سفرهای شهرستانی استاندار ایلام به این شهرستان بود.

بهرام نیا استاندار ایلام سپس از روستاهای بخش گچی شهرستان ملکشاهی بازدید کرد و جریان آخرین وضعیت توسعه روستاها قرار گرفت و در جمع مردم این روستاها اظهار کرد؛ باید از ظرفیت های روستاهای این بخش و با توجه به طبیعت بکر و خدادادی این منطقه برای توسعه گردشگری و درآمد زایی مردم استفاده کنیم.

دکتر بهرام نیا در ادامه بازدیدهای خود وارد شهر مهر ملکشاهی شد و با حضور در مزار شهدای گمنام، با قرائت فاتحه نسبت به مقام این شهدای والامقام ادای احترام کرد، و گفت: راه دسترسی مزار شهدای گمنام شهر مهر تا آخر فروردین ماه سال آینده آسفالت می شود و مسئولیت اصلی پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی بر عهده فرمانداران است و باید با جدیت تمام پروژه ها را پیگیری کنند.

بهرام در ادامه از روند عملیات اجرایی پروژه تصفیه خانه ملکشاهی بازدید کرد و اضافه کرد: روند اجرای این پروژه از نظر فنی و تسریع در کار رضایت بخش است و امیدواریم هر چه زودتر به مرحله اجرا برسد.

در ادامه این سفر شهرستانی باران هم یکریز و بی امان می بارد، شکوفه های بادام و زردآلود در میان راه، با ردای سفید انگار به خوشامدگویی ایستاده اند، روستای باولگ مسیر بعدی این بازدید هاست.

بهرام نیا استاندار ایلام؛ در جمع مردم این روستا از در دستور کار قرار گرفتن عملیات بهسازی، سنگفرش و احداث زمین چمن مصنوعی در باولگ خبر داد و افزود: شهرک گلخانه ای در روستای باولگ احداث می شود و سپس ایشان با حضور در میان مردم روستا، در جریان مشکلات مردم این روستای قرار گرفت.

بهرام نیا در این دیدار در جریان مشکلات و مسایل مطرح شده مردم باولگ قرار گرفت و افزود: با توجه به پتانسیل های بالای این روستا، ایجاد شهرک گلخانه ۱۰ هکتاری برای این منطقه برنامه ریزی شده است و باید در اسرع وقت زیرساخت های این گلخانه ایجاد شود، همچنین در میان گفتگوی های مردم درخواست برای پرداخت تسهیلات برای ایجاد نانوایی با دستور استاندار برای پرداخت تسهیلات مواجه شد.

در ادامه این سفر یکروزه؛ استاندار ایلام از بیمارستان شهر ملکشاهی بازدید و در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت. لازم به ذکر است که این بیمارستان تا آبان ماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد و ۱۳۵ میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته است.

در این بازدید استاندار ایلام گفت: تمام پروژه ها طبق زمان مقرر به بهره برداری می رسد، سپس بهرام نیا در مراسم افتتاح شرکت آلین استیل که این شرکت تولید کننده انواع لوازم خانگی آشپزخانه است و برای راه اندازی این شرکت ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است، در شهر ارکواز ملکشاهی حضور یافت، و در سخنانی گفت: از تمامی واحدهایی که به دنبال اشتغال زایی و تولید هستند، قاطعانه حمایت می کنیم.

بازدید از ساخت مسجد روستای میان تنگ در شهرستان ملکشاهی از دیگر مقصد های استاندار است، ایشان قول مساعد دادند که ۴۰۰ میلیون ریال برای ساخت این مسجد اختصاص می یابد. همچنین بهرام نیا و هیئت همراه از پروزه سیلبند محله خوشنام شهر ارکواز بازدید کردند و تاکید کردند، ۲ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه اختصاص می یابد.

حسن بهرام نیا؛ استاندار ایلام، از پروژه پل‌شکسته واقع در مسیر ملکشاهی به امام‌زاده پیرمحمد(ع) بازدید کرد و گفت: عملیات خاکبرداری ساماندهی این پل و مسیر دسترسی به این پل انجام شده است، در مجموع ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می شود در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

حالا از شدت باران کم شده و نرم، آهسته می بارد، گویی جنگل، چمن و کوهها به وجد آمده اند از صدای موسیقی باران، نوای زیبای باران همزمان می شود با دیدار از خانواده شهید والامقام رجب زاده، این شهید گرامی از شهدای بسیجی که سال ۶۱ در عملیات آزادسازی مهران به فیض شهادت نائل شد.

بهرام نیا در این دیدار گفت: همه ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم و البته عاقبت بخیری همه ما در گرو قدم نهادن در راه شهداست، جایگاه شهیدان نزد خداوند متعال بسیار بزرگ و بلند مرتبه است، زیرا این شهدای عزیز تنها به خاطر اعتلای نظام، دفاع از اسلام و پاسداری از مرزهای کشور جان خود را فدا کردند که شایسته قدردانی هستند.

حس ختام سفر استاندار به شهرستان ملکشاهی جلسه شورای اداری شهرستان بود که بهرام نیا در این نشست با تأکید بر رسیدگی به مشکلات مردم شهرستان و شنیدن دغدغه و درخواست های این عزیزان گفت: وجه تمایز این سفر با سفر های گذشته علاوه بر تعدد، زمان بندی این سفرهاست، عمده این سفر ها در روزهای تعطیل انجام می شوند تا مدیران بتوانند بدون وقفه در کارشان در این سفر ها همراه باشند و بتوانند مشکلات مردم در حوزه کاری خود را در این سفر ها رفع کنند.

بهرام نیا افزود: همه مردم محرم ما هستند و نامحرم و غیر در این کشور وجود ندارد و این از ویژگی‌های دولت سیزدهم است، این سیاست جزو دستور کاری است.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام تأکید کرد: در طول ۴۴ سال از عمر پربرکت نظام مقدس اقدامات فراوانی های صورت گرفته و دولت ها با سلایق مختلف کار های زیادی انجام دادند.

استاندار ایلام در پایان گفت: دولت در حال حاضر در شرایط سختی آغاز به کار کرد و حول و قوه خداوند بزرگ با وجود تمام فشارها، تحریم ها از پیچ های سخت و دشوار عبور کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.