تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

کلاهبرداری از کاربران تلگرامی با وعده پرداخت پول

کلاهبرداری از کاربران تلگرامی با وعده پرداخت پول
تهران- برخی از کانال‌های تلگرامی به قصد کلاهبرداری و سرقت اطلاعات شخصی، به افراد وعده پرداخت پول در ازای اضافه کردن تعداد خاصی عضو جدید به کانال می‌دهند.

مدت‌هاست کاربرانی که در تلگرام فعالیت دارند بدون اینکه از چگونگی فرایند آن با خبر باشند به عضویت گروه‌ها و کانال‌های مختلف درآمده‌اند. گروه‌ها و کانال‌هایی که عمدتا هیچ قرابتی نیز با آن ندارند.

شیوه کار این کانال‌های تلگرامی تشویق از راه پرداخت پول است. به این صورت که با وعده پرداخت ۱۰ میلیون به ازای عضویت ۱۰۰ کاربر جدید در کانال تلگرامی خود، افراد را تشویق به این کار می‌کنند. پس از اینکه کاربر توانست این تعداد کاربر را به کانال اضافه کند به ادمین گروه اعلام می‌کند تا پول خود را دریافت کند.

در این مرحله نه تنها پول به حساب کاربر واریز نمی‌شود، بلکه مشخصات فرد و شماره حساب بانکی او را نیز به بهانه پرداخت پول دریافت می‌کنند و از این طریق امکان انجام انواع و اقسام کلاهبرداری از حساب فرد ممکن می‌شود.

در این کانال‌های تلگرامی، فیش‌های جعلی متعددی برای واقعی بودن کارشان منتشر می‌کنند که همگی جعلی است. این کار معمولا توسط ربات‌های تلگرامی انجام می‌شود، یک کانال می‌سازند، اعضای آن را تا چند ۱۰هزار کاربر افزایش می‌دهد و کانال مورد نظر را چندین میلیون تومان به صاحبان کسب‌وکار یا شرکت‌های تبلیغاتی می‌فروشند.

صرفنظر از هزینه و وقتی که افراد برای عضویت دیگران در این کانال‌ها می‌گذارند، امکان کلاهبرداری و افشای اطلاعات شخصی بسیار بالا است. کلاهبرداری‌های اینچنینی عموما در زمان انتخابات یا به عنوان حمایت از اشخاص مشهور سیاسی یا سینمایی بیش از گذشته انجام می‌شود.

برای از بین بردن هرگونه سواستفاده بهتر است در تنظیمات تلگرام امکان عضویت در گروه توسط مخاطبان را محدود کنید و به محض عضویت در هر کانالی که آن را نمی‌شناسید و از طریق ناشناس به عضویت آن درآمده‌اید، از آن خارج شوید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.