تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

افتتاح مرکز فوریت های پزشکی مهران در خردادماه

افتتاح مرکز فوریت های پزشکی مهران در خردادماه
نگاه اقتصاد

 

دکتر جاسم محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام صبح روز دو شنبه در نشست خبری و با حضور اصحاب رسانه بیان کرد: تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت نفت و دانشگاه علوم پزشکی استان برای همکاری در خصوص ایجاد مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی در بیمارستان رازی ایلام منعقد شده است.

 

محمدی با اشاره به راه اندازی مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی برای درمان بیماران سرطانی با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومان، ادامه داد: افزایش بیماران سرطانی نیاز به مرکز رادیوتراپی به شدت را در استان افزایش داده، بنابراین از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت ۱۵۰ میلیارد تومان به منظور تجهیز این مرکز تخصیص یافته و وزارت بهداشت نیز ۱۰۰ میلیارد تومان که با مساحت ۶ هزار مترمربع در محوطه بیمارستان رازی ایجاد خواهد شد، در نظر گرفته است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: با توجه به مشکل راه دسترسی به بیمارستان رازی ایلام پیمانکار طرح تعیین و اعتبار لازم نیز پیش بینی شده و در صورت حل معضل معارضان بهسازی مسیر انجام می گیرد و مابقی قسمت های نیز به تدریج راه اندازی خواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود به تسویه ۷۵ میلیارد تومان بدهی دارویی در ایلام اشاره داشت و اضافه کرد: یکی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان در استان و در طی سال های گذشته در بخش دارو است و ۷۵ میلیارد تومان بدهی این حوزه در استان وجود داشت که از این مقدار ۵۰ میلیارد تومان مربوط به بیمارستان مصطفی خمینی (ره) بود که با تلاش صورت گرفته این مقدار تسویه شده است.

 

این مسئول ادامه داد: تبعیت نکردن شرکت های دارویی از قوانین و مقررات وزارتخانه مبنی بر قیمت گذاری دستوری و تعیین آن بر اساس قیمت تمام شده و به شکل شناور را از مشکلات بخش دارو هستند و بنابراین رایزنی هایی با تعدادی از شرکت های دارویی معتبر کشور به منظور استقرار در استان انجام گرفته که در صورت نهایی شدن بخشی از کمبودهای دارو در این حوزه مرتفع خواهد شد.

 

دکتر محمدی ادامه داد: توسعه بخش های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) در دست اقدام است که بخش اورژانس این مرکز توسعه یافته و تجهیز شده و بخش های سوانح ، تروما و جراحی آن نیز گسترش یافته و برنامه ریزی برای بخش داخلی در در دستور کار است.

 

محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: برخی از مراکز بیمارستان های شهرستان های ۶ گانه استان تنها با ۲۰ درصد ظرفیت تعیین شده فعالیت می کنند، بخش اورژانس بیمارستان های ایوان و آبدانان با توجه به محدودیت فضا توسعه یافته و در ایوان دستگاه سی تی اسکن نیز جانمایی شده و راه اندازی این دستگاه در سرابله نیز در دستور کار است.

 

ایشان تاکید کرد: از مشکلات مهم پیش روی حوزه بهداشت و درمان در استان بالارفتن قیمت ارز برای خرید تجهیزات پزشکی است، بطوریکه هم اکنون می توان نیروی تخصصی مورد نیاز را تامین کرد، ولی نبود تجهیزات عملکردها را زیر سوال برده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام راه اندازی مرکز آنژیوگرافی با توجه به هزینه های اعزام بیماران به سایر استان ها از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی استان ذکر کرد و افزود: به عنوان مکمل باید بخش جراحی نیز ایجاد شود که در این خصوص رایزنی هایی با پزشکان معتبر کشور به منظور حضور در استان صورت گرفته است.

 

وی در ادامه افزود: نرخ باروری در کشور و به تبع آن استان به شدت کاهش یافته و در استان به ۱،۴ رسیده است که خطرات ناشی از آنرا باید جدی بگیریم، بنابراین ۲ مرکز ناباروری در استان در مراحل اجرا قرار دارند که مرکز سطح ۲ در شهرستان های ایلام و دره شهر راه اندازی شده و مرکز سطح ۳ نیز در مراحل اجرا قرار دارد ، با توجه به هزینه بر بودن درمان ناباروری ایجاد این مراکز در کاهش قابل توجه هزینه های درمانی بسیار تعیین کننده است.

 

دکتر محمدی با اشاره به مراحل آماده سازی بیمارستان ملکشاهی، ادامه داد: فاز اول این مرکز عملیاتی و فاز دوم نیز در حال اجراست و ستاد اجرایی فرمان امام ۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل این بیمارستان تقبل کرده اما تاکنون مبلغی را واریز نکرده و در صورت تخصیص اعتبار ابتدای نیمه دوم امسال وارد مدار قرار می گیرد.

 

این مسئول خاطرنشان ساخت: پرداخت ۶۰ میلیارد تومان برای بیمارستان بدره نیز جزو تعهدات ستاد اجرایی بوده که تاکنون در این خصوص اقدامی صورت نگرفته و تنها ۱۵ میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت به این پروژه تخصیص یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: ایجاد مرکز فوریت های پزشکی در مهران با توجه به حجم تردد زوار از مرز و ورود اربعین حسینی به ایام فصل تابستان از اولویت های وزارت بهداشت است که هم اکنون در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و پیش بینی می شود تا پایان خردادماه بهره برداری شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.