تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

عدم تمدید نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب/ فروش ۳۳۹ میلیاردتومانی

عدم تمدید نمایشگاه حضوری و مجازی کتاب/ فروش ۳۳۹ میلیاردتومانی
تهران- قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از عدم تمدید این رویداد در هر دو قالب حضوری و مجازی خبر داد و گفت: ناشران و کتابفروشان تا شب گذشته ۳۳۹ میلیاردتومان کتاب فروختند. 

 

آخرین نشست خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۳۰ اردیبهشت هم‌زمان با یازدهمین روز این نمایشگاه برگزار شد.

علی رمضانی با ابراز امیدواری از شناخت مردم درباره کتاب‌فروشی‌های شهر به واسطه فعالیت این گروه در بخش مجازی نمایشگاه بیان کرد: امیدوارم کتاب‌فروشان در رساندن بسته‌ها به دست مخاطبان در زمان مقرر تلاش کنند. این دوره از نمایشگاه نشان داد مردم هیچ‌گاه پیوند خود را با کتاب قطع نمی‌کنند.

قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره اقدامات مجموعه برگزارکننده نمایشگاه کتاب گفت: کار مسئولان امروز تمام نمی‌شود و بررسی اقدامات در روزهای آینده ادامه خواهد داشت. همچنین از رسانه‌ها به واسطه همراهی که داشتند تشکر می‌کنم، امیدوارم همراهی منحصر به روزهای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نباشد و بعد از روزهای نمایشگاه کتاب تهران هم ادامه داشته باشد.

او درباره رویداد ایده‌پردازی با عنوان نمایشگاه دوست‌داشتنی من بیان کرد: تا کنون بیش از ۲۱۰۰ ایده به نمایشگاه کتاب ارسال شده است و رویداد نمایشگاه دوست‌داشتنی من همچنان ادامه دارد.

فروش بیش از یک میلیون نسخه در بخش مجازی نمایشگاه کتاب

رمضانی با بیان اینکه در دهمین روز در بخش‌های مختلف نمایشگاه ۵۱۸۰ نفر به مشاوره تخصصی کتاب مراجعه کردند، درباره اقدامات فرهنگی انجام شده در این روز اعلام کرد: در مرکز تماس روز گذشته پنج هزار تماس ورودی و ۶۴۰ تماس خروجی ثبت شد.

قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره فروش نمایشگاه تا ساعت ۲۱ روز جمعه ۲۹ اردیبهشت اعلام کرد: در بخش حضوری ۲۲۵ میلیارد تومان خرید ثبت شد، از این مبلغ ۱۶۰ میلیارد در کارتخوان رسمی و ۶۵ میلیارد به شکل کارت به کارت و کارتخوان غیررسمی ثبت شده است. فروش در بخش مجازی ۱۱۴ میلیارد تومان بود که ۹۵ میلیارد تومان آن فروش ناشران و ۱۹ میلیارد تومان فروش کتابفروشان ثبت شده است. در کل میزان فروش تا ساعت ۲۱ دهمین روز نمایشگاه کتاب ۳۳۹ میلیارد تومان است.

به گفته او در بخش مجازی بیش از یک میلیون نسخه کتاب خریداری شد.

مذاکرات برای مهمان ویژه دوره بعد ادامه دارد

رمضانی با تاکید بر اینکه نمایشگاه حضوری و مجازی تمدید نخواهدشد، درباره مهمان ویژه دوره بعد نمایشگاه اطلاع داد: گفت‌وگوهایی میان مسئولان نمایشگاه و مهمان‌های خارجی انجام شد، کشورهای هند و ترکیه ابراز تمایل برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دوره بعدی نمایشگاه کردند، اما نمایشگاه هنوز جمع‌بندی درباره این مساله نداشته است. این مذاکرات در زمان نمایشگاه دهلی نو و ترکیه انجام شده است و بعد از بررسی در این‌باره اطلاع‌رسانی خواهدشد.

قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره بن‌های وعده داده شده به معلم‌ها و کارگرها اعلام کرد: پیگیری‌ها با وزارتخانه و بانکی که این وعده را داد، ادامه دارد. نهادهایی که وعده داده بودند در تمام سال می‌توانند بن‌هایی را از طریق سامانه کتاب‌فروشی‌ها به مخاطبان برسانند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.