تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اهالی فرهنگ و هنر از ۱۸ کشور برای جشنواره امام رضا(ع) خلق اثر کردند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: اهالی فرهنگ و هنر از ۱۸ کشور برای جشنواره امام رضا(ع) خلق اثر کردند
مشهد- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اهالی فرهنگ و هنر از ۱۸ کشور اثر خلق کردند که در بین آنها جشنواره شعر عربی بسیار خوش درخشید و در کشورهای منطقه گسترش یافته، لذا باید کارهای فرهنگی و هنری با محوریت امام رئوف همچنان استمرار داشته باشد.

 

محمد مهدی اسماعیلی چهارشنبه شب در مراسم پایانی بیستمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در مشهد مقدس، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در این روز مسعود به من و همه شما عزیزان این توفیق را داد تا در اختتامیه بیستمین جشنواره امام رضا(ع) در کنار مضجع نورانی آن امام رئوف حضور یابیم.

وی تصریح کرد: امروز دهه کرامت به پایان رسید و در قله آن ولادت حضرت امام رضا(ع) قرار داشت، آغاز این دهه با ولادت حضرت معصومه (س) بود که در طول این ایام سراسر عرض ارادت نسبت به محضر فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) داشتیم.

وی بیان کرد: هجرت تاریخی امام رضا(ع) از مدینه به مرو و به خراسان و ایران که اتفاق افتاد، یک هجرت تاریخ ساز و نقطه عطفی بود که شاید کمتر مورخین و اندیشمندان به هیچ وجه به ااین هجرت تاریخی پرداخته باشند، بی شک آغاز درخشش تمدن اسلامی با وجود امام رئوف (ع) در ایران و خاصه خراسان شکل گرفت و امروز این شجره طیبه همچنان با حضور امام رئوف به یک درخت تناور تبدیل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرزندان امام موسی بن جعفر (ع) همه منشا خیر و برکت برای ایران بوده اند، خاک کشورمان را متبرک کرده اند و برکت و خیر بر این مردم نازل شده است.

وی با اشاره به ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: امروز نام پرآواره نهضت امام(ره) در کل جهان طنین افکنده و آن سید بزرگوار، پرچمدار نهضتی بزرگ بوده که امروز این پرچم به دست رهبر بزرگ چهان اسلام، سید علی حسینی خامنه ای(مدظله العالی) است.

اسماعیلی با قدردانی از همکاران خود در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد امام رضا(ع) و همه نهادها و دستگاه های فرهنگی کشور، بیان کرد: امسال کار را در بنیاد به دست جوانان انقلابی و خوش فکری سپردیم که انصافا خوش درخشیدند و ۲۷ رویداد بزرگ در قالب بیستمین جشنواره امام رضا(ع) در ۲۱ استان برگزار شد.

وی ادامه داد: این حجم گسترده از فعالیت با محوریت امام رئوف ستودنی است، البته کافی نیست، این گنج بزرگی است که در اختیار ما است، بیش از این ظرفیت تلاش دارد، سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر به مشهد مقدس می آیند، همه مشتاقان امام رئوف آکنده از خاطرات شیرین این مضجع نورانی و محزون از هجران او هستند، در طول ۱۲ قرن گذشته عشق و ارادت به امام رضا(ع) خالق آثار هنری بی بدیلی بوده است که امری نبوده چرا که هنر ذوقی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمونه های هنری در حرم مطهر رضوی مانند مسجد گوهرشاد و آثار استاد فرشچیان اشاره و بیان کرد: این حرم قله کارهای هر هنرمندی و هر اهل فکر و فرهنگی است که در ارتباط با وجود امام رضا(ع) شکل گرفته و این عظمت ذات مقدسی است که خداوند متعال افتخار میزبانی آن را به ما ایرانی ها و خراسانی ها داده است.

اسماعیلی تاکید کرد: باید ذات مقدس امام رضا(ع) محور اتحاد و انسجام باشد، محبت علی ابن موسی الرضا (ع) فقط به ما پیروان مکتب اهل بیت تعلق ندارد، همه مسلمین و همه دوستداران اهل بیت و عاشق این امام رئوف هستند، حتی غیرمسلمان ها، این دریای محبت و این آفتاب جود و کرم وقتی درخشش دارد و تابش می گیرد همه را دربرمی گیرد و همه ما در زیر سایه بلند امام رئوف هستیم.

وی تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر این کشور باید بیش از این تلاش کنند و آثار جدیدی در هنرهای مختلف بیآفرینند، ما نیز به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تسهیل کننده و نظارت گر باشیم تا این ذوق سرشار هنرمندان بجوشد و آثار خوبی خلق شود و این کار شدنی است، چگونه است که در طول قرون مختلف با وجود تلاشهایی که برای ممانعت از نورافشانی امام رئوف می شد، میلیون ها عشق و علاقه و ارادت نسبت به امام شکل گرفت و استمرار یافت.

اسماعیلی از مجلس شورای اسلامی به عنوان مجلس انقلابی یاد و بیان کرد: این مهم در کمیسیون فرهنگی مجلس کاملا عیان است و همه توفیقات دولت در حوزه فرهنگ و هنر با مشارکت و همکاری با مودت دوستان در مجلس بویژه کمیسیون فرهنگی بدست آمده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.