تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳

نقش آیت الله حیدری ایلامی در زمین گیرکردن متجاوزان بعثی بی بدیل بود

نقش آیت الله حیدری ایلامی در زمین گیرکردن متجاوزان بعثی بی بدیل بود
ایلام - مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: آیت الله حیدری ایلامی با شروع جنگ تحمیلی نقشی بسیار تاثیرگذار در زمین گیر کردن نیروهای متجاوز بعثی داشت.

 

حجت الاسلام تاج الدین محمدی اظهار کرد: آیت الله حیدری ایلامی با شروع تجاوز گسترده عراق به مرزهای ایلام ضمن بسیج کردن عشایر و عموم مردم این استان، با راهبری حکیمانه، نقش مهمی در ایستادگی مردم استان ایلام مقابله با رژیم تا دندان مسلح عراق در ابتدای جنگ داشت.

وی افزود: روحانیت همواره نشان داده است که در حوادث یا بحران ها، حضوری پررنگ دارند و مردمی بودن روحانیت به عنوان یک ویژگی برجسته در این قشر فقط معطوف به دوران دفاع مقدس نیست بلکه در دیگر حوادث نیز روحانیت همراه، همگام و پیشگام مردم و مسئولان و در تمام مقاطع تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی در خدمت مردم و نظام بوده است.

مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: روحانیت در پیروزی رسیدن نظام شکوهمند انقلاب اسلامی نقش حائز اهمیتی داشته است و مردم ایران اسلامی با روشنگری و تبلیغ نظام اسلامی روحانیت مقابل رژیم ستم شاهی پهلوی پیروز شدند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی روحانیت هم همانند دیگر اقشار با حضور در خط مقدم جان خود را در راستای اعتلای نظام اسلامی فدا کردند.

وی با اشاره به شخصیت مبارز آیت الله حیدری ایلامی در دوران انقلاب و مجاهدت های وی در دفاع مقدس، افزود: این شخصیت بعد از پیروزی انقلاب با تاسیس حوزه علمیه در ایلام و تربیت مبلغ دینی نقش مهمی در معنویت استان ایلام داشت.

حجت الاسلام محمدی به نقش آفرینی طلاب و روحانیون در بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در بحبوحه همه گیری کرونا، طلاب برای غسل و تجهیز درگذشتگان کرونایی، با هماهنگی مسئولان پزشکی، آرامستان‌ها و سایر مسئولان مرتبط وارد عمل شدند.

وی تصریح کرد: رسیدگی به خانواده بیماران و فوت شدگان کرونایی از دیگر فعالیت‌های طلاب و روحانیان بود و با توجه به ممنوعیت برگزاری مراسم و تجمع برای اموات کرونایی، طلاب جهادی با حضور در منازل این خانواده‌ها به ذکر مصیبت و توسل پرداختند و نقش بسیار مهمی در آرامش روحی و روانی این خانواده‌ها داشتند.

مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: یکی دیگر از عرصه‌های تلاش طلاب و روحانیان در دوره مبارزه با کرونا حوزه پیشگیری بود و این قشر از جامعه همپای سایر مردم برای ضدعفونی معابر و سطوح عمومی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام در دوران دفاع مقدس ۱۲ شهید طلبه را تقدیم انقلاب اسلامی کرد که به نسبت جمعیت قشر روحانی استان در دهه ۶۰ بیشترین شهید روحانی کشور متعلق به استان ایلام است.

همچنین استان ایلام یک طلبه شهید مدافع حرم را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.