تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس: م

وشک فتاح نشانه اقتدار درون زا و هوشمندی ایرانیان در عرصه دفاعی است

وشک فتاح نشانه اقتدار درون زا و هوشمندی ایرانیان در عرصه دفاعی است
تهران - نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: موشک فتاح نشانه اقتدار درون زا و هوشمندی ایرانیان در عرصه دفاعی است.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره رونمایی از موشک‌، هایپرسونیک فتاح که روز سه شنبه – ۱۶ خرداد – رونمایی شد، گفت: موشک فتاح با توان بومی دانشمندان صنعت موشکی کشور تولید و ساخته شده و همین امر نشان می‌دهد کشورهایی که زمانی در پی فلج کردن جمهوری اسلامی ایران بودند، اکنون شاهد رشد کشورمان در عرصه های دفاعی هستند.

وی با تاکید بر اینکه دستیابی ایران به قله‌های دانش در عرصه های دفاعی، قدرت بازدارندگی کشورمان را افزایش می دهد، گفت: تقویت بنیه دفاعی آنهایی که فکر تعرض به این کشور را در سر می‌پروانند را سرجای خود می نشاند.

نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: موشک فتاح نشانه اقتدار درون زا و هوشمندی ایرانیان در عرصه دفاعی است و البته پیش از این نیز جمهوری اسلامی اعلام کرده بود که امنیت کشور را با تولید موشک‌های بالستیک هایپرسونیک حفظ خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکیدکرد: جمهوری اسلامی ایران با ساخت این موشک نشان داد که اگر کشوری به فکر تعرض به ایران باشد، بسیار سخت تنبیه خواهد شد.

مقتدایی با یادآوری اینکه ایران به دنبال ایجاد ثبات و صلح پایدار در منطقه است، گفت: این پیشرفت ایران در جهت ثبات بخشی به منطقه و حتی کمک به کشورهای پیرامونی است و جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است که اگر نظام سلطه زبان زور را می‌فهمد، ایران نیز خود را به تمام ابرازهای دفاع از منافع ملی تجهیز خواهد کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: این پیشرفت بر اساس کار علمی دانشمندان صنعت موشکی، اندیشمندان و چندین مرکز علمی و پژوهشی کشور حاصل شده و همه آنچه که برای رسیدن به لبه دانش نیاز است در این مراکز جمع شده تا اکنون فرصتی بی نظیر برای منطقه در جهت صلح و امنیت درون زا پدیدار شود.

به گزارش ایرنا؛ موشک بالستیک هایپرسونیک (اَبَر مافوق صوت) «فتاح» با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد. برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

موشک‌های هایپرسونیک جزو جدیدترین تسلیحات و تجهیزات هستند که تاکنون کشورهایی همچون آمریکا، روسیه و چین به فناوری ساخت آن دست یافتند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.