تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۲۵

فاز اول منطقه آزاد مهران امسال عملیاتی می شود

فاز اول منطقه آزاد مهران امسال عملیاتی می شود
ایلام - مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران با اشاره آخرین وضعیت منطقه آزاد مهران گفت: فاز اول این منطقه سال جاری وارد مرحله اجرایی می شود.

 

نورالدین رحیمی در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد مهران و سرمایه‌گذاری در این منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مطالبه مردم برای راه اندازی منطقه آزاد مهران، افزود: منطقه آزاد مهران در صورت تامین اعتبارات لازم جهت انجام زیرساخت ها، عملیات اجرایی فاز اول آن آغاز می‌شود.
مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران رحیمی تاکید کرد: مطالعات طرح جامع منطقه آزاد مهران دارای پیشرفت ۶۴ درصدی است و با ایجاد زیرساخت های لازم و تملک اراضی زمینه حضور سرمایه‌گذاران نیز در این منطقه فراهم می شود.

رحیمی تاکید کرد: رایزنی با چندین شرکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد مهران صورت گرفته و خوشبختانه مورد استقبال واقع شده است.

وی افزود: وسعت منطقه آزاد مهران هفت هزار و هشتصد هکتار است، و با توجه به ظرفیت های و استعدادهای این منطقه، در آینده قطب اقتصادی استان می شود.

رحیمی عنوان کرد: موقعیت مرز مهران برای فعالیت های اقتصادی، گردشگری، اربعین بسیار حایز اهمیت است، ولی تحقق این امر به تخصیص اعتبار و توسعه زیرساخت‌های آن نیاز دارد.

وی گفت: شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش های صنایع پائین دستی نفت و گاز، کشاورزی، دامداری و … در این منطقه اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد مهران پس از تصویب در دولت و مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ۱۴۰۰ با موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام بعنوان یکی از مناطق آزاد جدید صنعتی _ تجاری کشوربه تصویب نهایی رسید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.