تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۳۵

شورای تامین ایلام در خصوص فوت دو شهروند این استان بیانیه صادر کرد

شورای تامین ایلام در خصوص فوت دو شهروند این استان بیانیه صادر کرد
.

ایلام- شورای تامین ایلام دوشنبه شب با صدور بیانیه ای ضمن تشریح فوت دو تن از شهروندان این استان اعلام کرد: چند ماهی است عناصری خودفروخته و مزدور خارج نشین به بهانه‌های مختلف اقدام به تهییج جوانان، دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی می‌کنند و با بهانه‌های واهی و سوءاستفاده از وقایع اتفاقیه، همانند فوت دو شهروند ایلامی باعث برهم زدن آرامش و امنیت شهروندان می‌شوند.

به گزارش ایرنا در بخشی از متن بیانیه تبیینی شورای تأمین استان ایلام که رو نوشتی از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته، به شرح زیر آمده است: همان‌گونه که مستحضرید نظام سلطه برای فشار به مردم قوی ایران اسلامی و مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران، انواع توطئه‌ها را در سنوات مختلف( ازجمله جنگ تحمیلی، تحریم، جنگ‌های تجزیه طلبانه، دامن زدن به ناآرامی‌ها و…) به کار بسته است.

آخرین اقدام دشمن به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی با استفاده از همه توان اطلاعاتی و عملیاتی نظام سلطه و رژیم صهیونیستی در قالب اغتشاشات نیمه دوم سال ۱۴۰۱ بود که با موقعیت‌شناسی مردم فهیم، درایت رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و فرزندان ملت در تأمین امنیت ناکام ماند و امروز شاهد درخواست پشتیبانی‌کنندگان از اغتشاشات برای برقراری رابطه تنگاتنگ با نظام مردم‌سالار اسلامی ایران قوی است.

در این‌ بین برخی مواجب‌بگیران خارج نشین و تعدادی افراد فریب‌خورده داخلی با دروغ و فریب قصد دارند فضای استان و برخی شهرستان‌های ایلام ازجمله آبدانان را ملتهب کرده و از آب گل‌آلود ماهی خود را صید کنند.

لذا جهت تنویر افکار عمومی مردم شریف استان ایلام چند نکته به‌طور خلاصه بیان می‌ شود:

۱-در خصوص فوت مرحوم بامشاد سلیمانخانی اهل آبدانان و ساکن دهلران، همان‌گونه که در اطلاعیه اولیه پدر مشارالیه ذکرشده و سپس در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی ایلام بر آن صحه گذاشته‌شده به این شرح بوده است:

“اینجانب محمد سلیمانخانی” پدر دانشجو “بامشاد سلیمانخانی” که در حال حاضر در بستر بیماری است، بنابر اطلاعات دوستان موثق باخبر شدم که در برخی گروه‌ها و کانال‌ها، دلیل وخامت حال فرزندم را ناشی از ضرب و شتم نیروهای امنیتی اعلام کرده و در این ایام که تألمات روحی و روانی بر دوش بنده و خانواده سنگینی می‌ کند و دست‌های ما به‌سوی خالق یکتا برای نجات فرزندم به دعاست، باعث تکدر خاطر اینجانب شده، لذا بدینوسیله ابراز می‌دارم که فرزندم در حضور خانواده و برخی فامیل و همسایگان در منزل دچار کسالت و تمام مراحل پزشکی و روند درمان ایشان نیز مستند موجود است.

لذا ضمن تکذیب این موضوع و رد چنین شایعاتی باز عاجزانه و خاضعانه از کلیه دوستان و هم استانی‌های عزیز التماس دعا دارم. بدوا مراتب تقدیر و تشکر خویش را از محبت‌ها و پیگیری‌های عزیزانی که بر بنده منت نهادند را ارج می‌نهم. التماس دعا

خلاصه اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز که گزارش آن توسط شورای تامین استان آمده است، عنوان کرد: بر اساس نظر پزشکان متخصص و نتایج آزمایشگاه، افزایش دز داروها و مسمومیت دارویی تائید شده است.

وی اظهار کرد: در آزمایشات متعدد و معاینات ظاهری و حتی در گزارش پزشکی قانونی هیچ‌گونه آثار شکستگی خون‌مردگی و یا کبودی و آثار خراش روی بدن متوفی وجود نداشته است.
حال این سؤال مطرح می‌شود چه کسی یا کسانی از پدر متوفی خواستند از کانال منتشرکننده اطلاعیه ایشان بخواهد این اطلاعیه را حذف نماید و چرا؟

همان‌گونه که اشاره شد هم در اطلاعیه پدر وی و هم اطلاعیه دانشگاه و برای دستگاه‌های درمانی امنیتی و قضایی محرز شد علت مرگ این جوان متأسفانه افزایش دز داروها و مسمومیت و ایشان هیچ‌گاه توسط دستگاه‌های امنیتی و قضایی مورد سؤال و برخورد قرار نگرفته است، اما عده‌ای اندک معلوم‌الحال در داخل و خارج به این قضیه دامن زده و خواستند از این نمد کلاهی برای خود ببافند که باید از یوم تبلی السرائر بترسند.

(۲) فوت مرحومه “منصوره سگوند” دانشجوی لرستانی مقیم آبدانان است که نحوه مرگ ایشان در اطلاعیه رییس اورژانس پیش بیمارستانی استان و ریاست بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان ذکر شد که در مورخه ۱۴ خردادماه سال جاری، طی تماس تلفنی اورژانس ۱۱۵ در منزلی که خانم مذکور تنها بوده و دچار مشکل تنفسی شده، توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد و متأسفانه فوت کرده است.

طبق بررسی اولیه این فرد هیچ‌گونه آثار ضرب و شتم و شکستگی و کبودی نداشته است، بحث‌های تخصصی نتیجه معاینات پزشکی قانونی نیز متعاقباً از طریق دستگاه مربوطه اعلام می‌شود.

اما چرا عده قلیلی افراد مغرض داخل و خارج از کشور قصد سوء استفاده از این موضوع را دارند، مشارالیه چند ماه پیش طی یک استوری اعلام کرده از پلیس افتخاری استعفاء می‌دهد، پلیس افتخاری همان‌گونه که مطلع هستید سمت رسمی نیست که استعفا از آن ضرورتی داشته باشد.

عده ای مغرض استفاده از روش‌های سایبری با اضافه کردن متونی به استوری وی خواستار تهییج افکار عمومی شده‌اند همانند چسباندن متن به استوری های قبلی استعفای وی، می‌خواهند این‌گونه وانمود کنند که وی مورد تهدید واقع و کشته‌شده است.

حال باید اندیشه کرد چرا به‌محض فوت مشکوک یک فرد عناصر ضدانقلاب مقیم خارج و برخی فریب‌خوردگان داخلی مرتبط با آنان قبل از اینکه دستگاه مسوول نظر خود را اعلام دارد دنبال کشته سازی هستند؟

لذا با توجه به توضیحات مذکور همان‌گونه که مستحضرید چند ماهی است عناصری خودفروخته و مزدور خارج نشین به بهانه‌های مختلف اقدام به تهییج جوانان دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی می‌کنند و با بهانه‌های واهی و سوءاستفاده از وقایع اتفاقیه، همانند فوت مرحومین مذکور باعث برهم زدن آرامش و امنیت شهروندان می‌شوند.

تقاضا داریم از دنبال کردن صفحات این عناصر وطن‌فروش که برای اخذ مواجب بیشتر از دشمنان این مرزوبوم سوءاستفاده می‌کنندامتناع شود.

دبیرخانه شورای تأمین استان ایلام

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.