تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

در دولت سیزدهم ۳۰۴ خانه به جامعه هدف بهزیستی استان ایلام واگذار شده است

در دولت سیزدهم ۳۰۴ خانه به جامعه هدف بهزیستی استان ایلام واگذار شده است
نگاه اقتصاد

حسین نورعلیوند؛ مدیر کل بهزیستی استان ایلام در نشست مجازی کارگروه کار، کرامت و پاسخگویی با تبریک میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر در سخنانی و بیان این که سازمان بهزیستی از سازمان‌های مولود انقلاب در سال ۵۷ توسط شهید فیاض بخش پایه گذاری شد، افزود: این نهاد در ابتدا فقط متولی امور معلولین بود، اما بعد از مدتی با اضافه شدن بعضی از خدمات، از یک سازمان حمایتی به یک سازمان حمایتی تخصصی تبدیل شد و عملا با تمام زندگی مردم سرو کار دارد و خدمات ارائه می کند.

وی افزود: بهزیستی از پیش از تولد با مشاوره و آزمایش ژنتیک تا هنگام تولد نوزاد، با غربالگری شنوایی و بینایی در نوجوانی و جوانی، با آموزش مهارت های زندگی در هنگام ازدواج و بعد از ازدواج و در سالمندی هم خدمات ارائه می دهد.

مدیرکل بهزیستی استان با تأکید بر اینکه در دولت سیزدهم، سازمان بهزیستی ۴ مؤلفه را در دستور کار خود دارد، ادامه داد: مردمی سازی، شفافیت، هوشمند سازی و کارآمدی، چهار شاخص مهم هستند که ما بر طبق آنها ارائه خدمت می نمائیم و در همه دولت ها به نوعی فراز و فرودهایی در ارائه خدمات مشاهده‌ شده، اما فارغ از تعصب و نگاه طرفدارانه در این دولت، توجه و اهتمام ویژه ای به سازمان بهزیستی صورت گرفته است.

نورعلیوند با بیان این که سازمان بهزیستی برای خانواده هایی که فرزند معلول دارند مانند سایر افراد ابتدا معیشت آنها را تامین می کند، خاطرنشان کرد: اگر معلول شدید و خیلی شدید در دو طیف بیمار ذهنی و اعصاب و روان باشد، پرداخت مستمری و هزینه های درمانی برای این عزیزان در نظر گرفته می شود و اگر، جسمی حرکتی باشد، حق نگهداری در منزل به خانواده ها پرداخت می شود.

ایشان در مورد معافیت مالیاتی و معافیت یکی از فرزندان سالم گفت: کسی که یک معلول شدید در خانه دارد اگر یکی دیگر از فرزندان خانواده سالم باشد، این فرزند سالم برای اینکه کمک حال خانواده باشد از طریق ماده ۶ آنها را از انجام خدمت وظیفه معاف می کند و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای پدر و مادری که فرزند معلولی دارند و پدر وقت خود را صرف نگهداری از معلول می کند، اشتغال ایجاد می شود که یکی از اعضای خانواده می توانند به جای معلول از تحصیلات اشتغالزایی استفاده کند.

نورعلیوند با اشاره به دو بحث مهم اشتغال و مسکن مددجویان اضافه کرد: سهم سال ۱۴۰۱ استان ایلام از محل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی یک هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال بوده که این رقم از محل تبصره ۱۸ نیز ۱۹۰ میلیارد ریال و امسال با حمایت استاندار ایلام از محل جزء سه یک هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال و از محل جزء ۴ چهار قانون بودجه نیز هفت هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال و از محل بند الف تبصره هیجده ۱۲۵ میلیارد ریال برای جامعه هدف در نظر گرفته شد که تاکنون ۶۹۰ فقره تسهیلات در این خصوص به مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با تأکید بر این که مسکن و شهرسازی باید وضعیت فروش مجوزهای افراد تحت پوشش این سازمان را رصد کند، افزود: در دولت سیزدهم ۳۰۴ خانه به جامعه هدف بهزیستی استان ایلام واگذار شده است.

نورعلیوند خاطرنشان کرد: بهزیستی برای خانه دار شدن افراد معلول تحت پوشش علاوه بر ارائه تسهیلات بلاعوض، هزینه انشعابات آب، گاز و برق را نیز پرداخت می کند و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و استفاده از سهمیه ۳ درصد استخدامی معلولان در دستگاه های اجرایی استان نیز با جدیت دنبال می شود.

حسین نورعلیوند؛ مدیرکل بهزیستی ایلام در پایان عنوان کرد: دولت از طریق آزمون استخدامی چهار هزار و ۳۰۰ نفر مددجوی بهزیستی را جذب خواهد کرد و هر کارفرمای بخش خصوصی که از جامعه هدف بهزیستی در زمینه اشتغال استفاده کند بابت هر نفر ۳ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره دریافت خواهد کرد ضمن اینکه سهم بیمه کارفرما نیز توسط دولت پرداخت می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.