تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰

مسیر دولت سیزدهم، مسیر کار و خدمت برای مردم است/ایجاد امید و اعتماد افزایی در جامعه وظیفه همه مدیران است

مسیر دولت سیزدهم، مسیر کار و خدمت برای مردم است/ایجاد امید و اعتماد افزایی در جامعه وظیفه همه مدیران است
نگاه اقتصاد - بهرام نیا استاندار ایلام در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و فعالین مجازی که با حضور دکتر خلجی رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت و مدیران استانی برگزار شد،

در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه استان گفت: رسانه های استان هر زمانی که منافع مادی و معنوی استان نیاز به حضورشان دارد، حاضر هستند و همه این عزیزان پای کار هستند.

استاندار ایلام در ادامه گفت: یکی از نمونه هایی که رسانه‌ها همواره یار و همراه ما در تحقق برنامه‌های استان بودند، انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان بود که کمک رسانه‌ها تحقق یافت و اصحاب رسانه در مشارکت ۵۳.۲۹ درصدی مردم ایلام در انتخابات، راهپیمائی روز قدس و ۲۲ بهمن، نقش‌آفرین بودند.

 

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام ، اظهار داشت: نقش رسانه‌هادر تحقق برنامه‌های استان موثر و مهم بوده، و همه رسانه‌های استان با هر نوع نگاه و سلیقه‌ای برای پیشرفت و اعتلای استانشان تلاش می کنند.

 

نماینده عالی دولت در استان ایلام اظهار داشت: گفتمان دولت سیزدهم، گفتمان مردمی ایران قوی است و از همه رسانه‌هایی که در انعکاس خدمات دولت تلاش کردند به‌صورت ویژه قدردانی می‌شود و مشارکت بالای مردم استان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در سطح کشور پر رنگ بود.

وی یادآورشد: رسانه‌ها در مشارکت مردم در انتخابات نقش‌آفرین بودند و در کنار صدا و سیما، سپاه، بسیج و دیگر عوامل موجب شدند که استان ایلام جزو ۴ استان برتر در بحث مشارکت مردم در انتخابات قرار گیرد و در جنگ ترکیبی و شناختی دشمن، رسانه‌ها با سلاح قلم روشنگری کرده و نقش شوم دشمن را خنثی نمودند.

 

در ادامه این نشست خبری، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اظهار کرد: امروز پس از نزدیک به دو سال و نیم، تورم ۶۰ درصدی ابتدای دولت به زیر ۴۰ درصد رسیده و در فروردین و آن هم در اوج فشارهای تحمیلی علیه کشور و شرایط خاص سیاسی و امنیتی منطقه و جهان وارد کانال ۳۰ درصد شد.

 

خلجی افزود: دولتی شما تحویل دادید که تا بالاترین سطوح آن بوی نفوذ می‌آمد، نه تنها ارتباط دولت با مردم قطع بود بلکه حتی وزیران و مدیران ارشد هم نمی‌توانستند رئیس جمهور را ببیند اما امروز رئیس جمهور میان مردم است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در ادامه با اشاره به مشکلاتی مانند قطعی برق و فروش نرفتن نفت که در دولت قبلی با آن مواجه بودیم به نحوی که خودشان می‌گفتند اگر کسی ۲۰۰ هزار بشکه نفت فروخت آن را وزیر نفت می‌کنیم، گفت؛ امروز و در این دولت حدود یک میلیون و پانصد هزار بشکه نفت می‌فروشیم.

 

خلجی گفت: امسال رشد تولید پس از دو سال بالای ۶ درصد بود که البته باید به ۸ درصد برسد، در حوزه مسکن، تولید مسکن منفی بود که امسال به مثبت ۳ و ۴ رسیده که در دولت قبل، ریل انقلاب از مسیر خارج شده بود، در این دولت به ریل خود بازگشت و وظیفه ما این است که تلاش کنیم روند عقب ماندگی را جبران کنیم و کشور نیاز کوشش و تلاش‌های مضاعف ما دارد.

 

ایشان در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به این امر که مسیر دولت سیزدهم، مسیر خدمت و کار برای مردم است، افزود: ایجاد امید و اعتماد افزایی در جامعه با روایت گری درست، وظیفه همه مدیران است و تاکید ما همیشه بر روایت مقایسه ای در راستای تحقق جهاد تبیین، بوده و هنر روایت در بیان مطالب و مفاهیم بسیار مهم است.

 

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: باید تلاش شود که روایت درست و صحیح برای مخاطبان و اقشار مختلف مردم ارائه شود.

این مسئول خاطر نشان ساخت: سینمای هالیود در واقع صنعتی بود که آمریکایی‌ها برای روایت قدرت، سبک زندگی و همینه خود پایه گذاری کردند و بر اساس همین صنعت روایت‌گری تلاش کردند که افکار عمومی جهان را مهندسی کنند،

بنابراین در جنگ ویتنام بدترین جنایت‌ها را انجام داده، با همین صنعت تلاش کردند که مدافع حقوق بشر جلوه داده شوند و امروز نیز تلاش می‌کنند که در غزه به همین گونه عمل کنند.

 

خلجی یادآور شد: امروز تمرکز دشمن بر جنگ در حوزه اقتصادی است و همین موضوع را هم در عرصه رسانه پیش می‌برد و ما امروز به عنوان کارگزاران و مسئولان مأموریت داریم که همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند در عرصه جهاد تبیین وارد عمل شویم و پای کار باشیم.

 

وی گفت: هدف دشمنان در جنگ رسانه‌ای ناکارآمد جلوه دادن نظام است بنابراین وظیفه ما ایجاد امید و اعتماد افزایی در میان مردم و جامعه است.

 

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره این امر که آنچه امروز در غزه می گذرد رسوا کننده مدعیان حقوق بشر است، خاطر نشان ساخت: دامنه لشکرکشی و سرکوب به نفع رژیم صهیونسیتی امروز به دانشگاه‌ها و مراکز علمی اروپا و آمریکا رسیده است.

خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پایان سخنان خود گفت: آرایش رسانه ای دشمن سال‌ها است تغییر کرده و حالت آفندی و یک شکل به خود گرفته که نه تنها به نقاط ضعف که به نقاط قوت هم حمله میکند، برای مثال اربعین برای ما یک نقطه قوت و صحنه بی‌نظیر است که به همین هم حمله می کنند، بنابراین یک جنگ نفس‌گیر در روایت سازی داریم و باید با تمام توان خود در این مصاف وارد شویم.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.