تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳

ایلام سیاه‌پوش خادم ملت شد

ایلام سیاه‌پوش خادم ملت شد
نگاه اقتصاد

ایلام – خبر شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و همراهانش در سانحه هوایی دیار خادمین زوار اباعبدالله الحسین(ع) را غرق ماتم و عزا کرد.

به گزارش ایرنا، مردم ولایی و انقلابی استان ایلام از اولین دقایق اعلام رسمی شهادت رئیس جمهور مردمی و همراهان در سانحه هوایی، لباس عزا بر تن کرده و در ماتم فرو رفتند.

زندگی خود را مرهون امام رضا(ع) می‌دانست در راه خدمت به مردم به همراه هیئت همراه در سانحه هوایی به شهادت رسید و در شب میلاد امام رضا(ع)، امام رضایی و مهمان سفره ثامن الحجج(ع)شد.

حضور بین مردم وظیفه‌ای بود که برای خود تعریف کرده بود به همین خاطر دولت خود را دولت مردمی نامید، خودش را خادم مردم می‌نامید و در آخر نیز از بین مردم و برای پیگیری مسائل مردم به شهادت رسید.

مداومت و استقامت رییس جمهور مردمی در پیگیری مسائل و مشکلات مردم، حضور در میدان و مردمی بودن، کم نظیر و الهام‌بخش همه مسئولان و متولیان کشور بوده و هست و این راه همچنان ادامه دارد.

دوم مهرماه سال ۱۴۰۰ بود که استان ایلام به عنوان چهارمین استان در دور اول سفرهای استانی، مقصد آیت الله رئیسی رئیس جمهوری مردمی دولت کار و کرامت شد.

سفر رئیس جمهور به ایلام در مجموع ۱۴۵ مصوبه شامل ۳۰۱ پروژه برای مردم این استان به ارمغان داشت که تا کنون ۹۸ درصد پروژه‌های سفر رییس جمهور به استان اجرایی شده‌ و زمزمه‌هایی از سفر قریب الوقوع آیت الله رئیسی و هیئت دولت به ایلام در خردادماه سال جاری به گوش می رسید که بار دیگر مردم ایلام رئیس جمهور مردمی خود را در میان گیرند و از رهاورد سفر ایشان بهره‌مند شوند.
بازدید از سد کنجانچم، حضور در یادمان شهدای قلاویزان، دیدار با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار چهره به چهره با مردم، حضور سرزده در یکی از مناطق حاشیه‌ای و محروم ایلام و حضور در نشست شورای اداری از جمله برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در چهارمین سفر استانی بود.

برای مصوبات سفر اول رئیس جمهور ۶۱ هزار و ۸۷۰ میلیاردریال مصوب شده که میزان ۴۶ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد و مردم و مسئولان ایلامی، در روزهای آتی خود را آماده قدوم رئیس جمهور محبوب می کردند.

بهره برداری از فاز اول سامانه گرمسیری، افتتاح تونل کبیرکوه، افتتاح و بهره برداری از پروژه پتروشیمی ارغوان گستر، نیروگاه صبای دهلران، پتروشیمی دهلران از جمله طرح های مهمی بود که قرار بود با حضور آیت الله رئیسی در ایلام مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

در صورت افتتاح ابرپروژه سامانه گرمسیری، ۱۸ هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن آماده افتتاح است و در صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، چهار هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود، از مجموع اعتبارات اختصاص یافته (حدود ۱۰۰هزار میلیارد ریال) برای سامانه‌ی گرمسیری، ۲۹ هزار میلیارد ریال در این دولت هزینه شده است.

تونل کبیرکوه از دیگر پروژه‌های مهم استان ایلام است که در مقیاس ملی بی‌نظیر و هفت کیلومتر طول دارد که در دولت سیزدهم ۱۰ هزار میلیاردریال برای این پروژه هزینه شده است و تلاش می‌شود در سفر رییس جمهور به استان به بهره‌برداری برسد.

نیروگاه صبا دهلران با تولید ۱۰۰ مگاوات برق که ۵۰ مگاوات برای مصرف پتروشیمی و ۵۰ مگاوات برای تزریق به شبکه‌ی سراسری، پروژه NGL دهلران به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان در آستانه‌ی بهره‌برداری است و طبق برآوردها تا قبل از سال تکمیل می‌شود، پتروشیمی دهلران قبل از دولت سیزدهم، کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشت که اکنون به ۵۰ درصد پیشرفت رسیده است و ۱۰۰ میلیون یورو برای ادامه فعالیت این پروژه در دست اقدام است، از دیگر رهاوردهای سفر رئیس جمهور شهید در دوم مهرماه ۱۴۰۰ به استان ایلام بود.

حضور آیت الله رئیسی در استان ایلام در قالب سفرهای استانی، این استان را در واقع تبدیل به یک کارگاه بزرگ سازندگی کرد و مصداق بارز این توجه‌ها و حمایت های دولت سیزدهم، برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی در مرز مهران و تردد بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از این مرز و استان ایلام بود که رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی را به دنبال داشت.

مردم استان ایلام چشم به راه سید مظلومان و محرومان بودند، اما او با امام رضا(ع) وعده ای داشت که خدمت به مردم ایران را سرلوحه کار خود قرار داده تا در شب میلاد آن حضرت امام رضایی و اسمانی شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد./ایرنا

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.