تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳

خبر بد برای فوتبال ایران رسمی شد؛ کاهش سهمیه در رقابت‌های باشگاهی آسیا

خبر بد برای فوتبال ایران رسمی شد؛ کاهش سهمیه در رقابت‌های باشگاهی آسیا

تهران-  کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به صورت رسمی از سهمیه کشورها در رقابت‌های باشگاهی آسیا رونمایی کرد که به این ترتیب یک سهمیه از ایران کم شد. به گزارش ایرنا، پرونده این فصل از رقابت‌های باشگاهی آسیا با قهرمانی العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا و سنترال کوست مراینرز استرالیا در AFC CUP به پایان

تهران-  کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به صورت رسمی از سهمیه کشورها در رقابت‌های باشگاهی آسیا رونمایی کرد که به این ترتیب یک سهمیه از ایران کم شد.
به گزارش ایرنا، پرونده این فصل از رقابت‌های باشگاهی آسیا با قهرمانی العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا و سنترال کوست مراینرز استرالیا در AFC CUP به پایان رسید.
کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بعد از پایان این رقابت‌ها جدول نهایی کشورها را مبنی بر عملکرد نمایندگان آن‌ها در هشت فصل اخیر منتشر کرد که ایران با کسب امتیاز ۶۸.۶۴۰ امتیاز بعد از کشورهای عربستان، ژاپن، کره جنوبی، امارات و قطر در رتبه ششم قرار گرفت.
سهمیه تیم‌ها برای فصل ۲۶-۲۰۲۵ نیز بر مبنا همین رده‌بندی تعیین شده که با این تفاسیر ایران در این فصل تنها یک سهمیه مستقیم در لیگ نخبگان دارد و یک سهمیه نیز در پلی‌آف خواهد داشت. همچنین یک سهمیه مستقیم در لیگ قهرمانان سطح دوم دارد. با این تفاسیر سهمیه ایران نسبت به این فصل کاهش پیدا کرده است.
ایران در اولین دوره از این رقابت‌ها که در این فصل برگزار می‌شود ۲ سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف در لیگ نخبگان دارد که با توجه به شرایط جدول لیگ برتر این سهمیه‌ها به استقلال تهران و پرسپولیس رسیده است. سهمیه پلی‌ آف نیز به قهرمان جام حذفی این فصل از رقابت‌های ایران می‌رسد.
سهمیه ایران در لیگ قهرمانان سطح دوم تغییری نکرده و همان یک سهمیه مستقیم در این فصل برای فصل بعد نیز باقی مانده است.
عربستان و ژاپن با کسب سه سهمیه مستقیم لیگ نخبگان و یک سهمیه در لیگ قهرمانان ۲، بیشترین سهمیه را در بین سایر تیم‌ها به خود اختصاص داده‌اند. امارات، قطر، کره جنوبی و چین هم ۱+۲ سهمیه در لیگ نخبگان و یک سهمیه در لیگ قهرمانان ۲ کسب کرده‌اند.
#
#
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاخبر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_نگاه_اقتصاد
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ندای_زاگرس
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ماناسپهر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاروز
#گروه_رسانه_ای_ندای_زاگرس
#گروه_رسانه_ای_ پویاخبر
#کنفدراسیون_فوتبال_آسیا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.