تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۰

هنر رئیس‌جمهور شهید در تسخیر دلها فراتر از ایران

هنر رئیس‌جمهور شهید در تسخیر دلها فراتر از ایران
نگاه اقتصاد

تهران – در یک عرف جهانی با درگذشت مقامی عالی رتبه روسای سایر کشورها متناسب با روابط فی مابین مبادرت به اظهار همدردی و عرض تسلیت به ملت و دولت کشور مصیبت زده می نمایند.

با انتشار خبر وقوع سانحه تلخ بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهان اکثر دوستان و حتی روسای کشورهایی که در محور معاشرت دوستانه و فعال با جمهوری اسلامی نیستند بلافاصله از حادثه اظهار نگرانی کردند و بعد از مشخص شدن آسمانی شدن آن بنده و عبد صالح خدا نیز سریعا سیلی از اظهار همدردی از جانب سران کشورها و سازمان های بین المللی خطاب به مردم ایران و رهبر معظم انقلاب و اعضای دولت خدمتگذار ارسال شد که با گذشت ۱۰ روز همچنان ادامه دارد.

آنچه که در اظهار سر سلامتی مقامات خارجی و بیانات حضوری بیش از هفتاد هیات دیپلماتیک و ارسال بیش از ۳۰۰ پیام از جانب شخصیت های مهم دولتی و مردمی جهان به ملت ایران شاخص و سر آمد بود صرفا اظهار تسلیت آنها به مناسبت درگذشت رئیس جمهور ایران نبود ،بلکه ابراز ارادت و اعلام تاسف و تاثر آنها نسبت به ضایعه درگذشت شخص آقا سید ابراهیم رئیسی بود.

لذا پیام های ایشان بیش از آنکه یک واکنش و تسلیت مرسوم سیاسی باشد عرض تسلیتی با روح احساسی و بار معنوی بود.که بی گمان ناشی از تاثیر پذیرفتن مقامات خارجی از روحیات اخلاق مدارانه توام با نزاکت و اخلاص ایشان در ملاقات های دو جانبه با رئیس جمهور فقید می باشد.
و ثابت کرد که داشتن کرامت اخلاقی و حسن اخلاق محمدی (ص) تا چه اندازه می تواند حتی در مناسبات بین المللی موثر باشد و دل ها را تسخیر و با هم مهربان کند.

اما در خیل همدردی مقامات خارجی واکنش دوستانه و برادرانه برخی از کشورها از جمله سران محترم روسیه، عراق، پاکستان، هند، سوریه، لبنان جای تقدیر مضاعف دارد چرا که آنها در رویدادی افتخار آمیز مبادرت به اعلام عزای عمومی در کشورشان نیز نمودند یا پرچم شان را در سفارت خود در تهران نیمه برافراشته کردند.

اهمیت این موضوع بیشتر از آنجا ناشی می شود که حسب معمول بدخواهان این مرز بوم سنگ تمام گذاشتند تا با تداوم حربه ایران هراسی و تخطئه شخصیت بارز شهید خدمت مانع از برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور فقید و امیر دیپلماسی ایران دکتر عبدالهیان در مجامع بین المللی شوند لکن به فضل الهی مثل همیشه ناکام شدند و در مقایسه با درگذشت سران دیگر کشورها تا کنون یکی از بهترین و مناسبترین ادای احترام های جهانی به مقام رییس‌جمهور فقید ایران در مجامع و سازمان های بین المللی صورت گرفته است.

بی گمان مردم فهیم و عاطفی سرزمین مهر پر گوهر دوستان روز حزن خود را فراموش نخواهند کرد و برای مردمان و دولت های دوست آرزوی سلامتی دارند./ایرنا

 

 

 

 

#

#

#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاخبر

#پایگاه_خبری_تحلیلی_نگاه_اقتصاد

#پایگاه_خبری_تحلیلی_ندای_زاگرس

#پایگاه_خبری_تحلیلی_ماناسپهر

#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاروز

#گروه_رسانه_ای_ندای_زاگرس

#گروه_رسانه_ای_ پویاخبر

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.