تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲:۵۷

مدودف درباره شروع یک جنگ تمام عیار با ناتو هشدار داد

مدودف درباره شروع یک جنگ تمام عیار با ناتو هشدار داد
نگاه اقتصاد
تهران- «دیمیتری مدودف» رئیس جمهوری سابق روسیه به دنبال انتشار گزارش‌هایی در مورد چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به خاک روسیه، هشدار داد که این مجوز می‌تواند به دلیلی برای شروع جنگ با اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تبدیل شود.
به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه امروز جمعه اعلام کرد که مسکو هر گونه استفاده اوکراین از سلاح‌های دوربرد را تحت کنترل نیروهای ناتو در نظر می‌گیرد.
وی به دنبال انتشار گزارشی در مورد مجوز محرمانه کاخ سفید برای استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به اهدافی داخل خاک روسیه، تصریح کرد که استفاده از تسلیحات دوربرد علیه مسکو می‌تواند به دلیلی برای جنگ با ناتو تبدیل شود.
این مقام بلندپایه روسیه همچنین تاکید کرد که مسکو همه پرسنل نظامی و تجهیزات غرب در اوکراین یا ورای مرزهای آن را در صورت دخالت آنها در حمله به خاک روسیه، نابود خواهد کرد.
معاون شورای امنیت روسیه که هشدارهای مکرری را در مورد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای توسط مسکو در صورت بروز جنگ گسترده داده است، تصریح کرد: روسیه زمانی که در مورد احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی علیه اوکراین صحبت می‌کند، بلوف نمی‌زند.
وی همچنین افزود که جنگ روسیه با اوکراین می‌تواند به یک جنگ تمام عیار منجر شود.
مدودف تصریح کرد که درگیری مسکو با غرب بر اساس بدترین سناریو در حال توسعه است و «هیچ کس نمی تواند گسترش آن را تا آخرین مرحله رد کند.»
کشورهای غربی به تازگی به اوکراین برای حمله به خاک روسیه با تسلیحات آنها چراغ سبز نشان داده اند. ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو که اعلام کرد: زمان اجازه به اوکراین برای حمله به روسیه با تسلیحات غربی فرا رسیده است.
همچنین نشریه پولیتیکو گزارش داد که کاخ سفید به طور محرمانه به اوکراین اجازه استفاده از سلاح‌های آمریکایی برای حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه را داده است./ایرنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.