تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴

استقرار بالگرد جدید اورژانس هوایی استان در فرودگاه ایلام

استقرار بالگرد جدید اورژانس هوایی استان در فرودگاه ایلام
نگاه اقتصاد
به گزارش روابط عمومی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اعلام این خبر، اظهار داشت: آسمان استان پس از یک مدت طولانی، شاهد پرواز مجدد بالگرد اورژانس خواهد بود.
دکتر هدایت حیدری‌زاده افزود: با توجه به کوهستانی بودن، وجود روستاهای پراکنده، دورافتاده و صعب‌العبور با شرایط اقلیمی متفاوت، وجود عقرب و مار در مناطق گرمسیری در تابستان و همچنین تردد میلیون‌ها زائر عاشق حسینی در این استان و لزوم انتقال بیماران و مصدومان به مرکز استان، این نیاز احساس می‌شد که بالگرد اورژانس به سطح استان اختصاص یابد.
وی افزود: اورژانس هوایی استان ایلام در راستای بهبود خدمات اورژانس پیش بیمارستانی با توجه به توپوگرافی و کوهستانی بودن استان راه‌اندازی شده است.
حیدری‌زاده با بیان اینکه امروز این بالگرد هوایی در فرودگاه ایلام تحویل و مستقر شده است، ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و حمایت وزیر بهداشت و رئیس اورژانس کشور این امر پس از ۴ سال محقق شد و استان ایلام دارای بالگرد اختصاصی اورژانس گردید.
سرپرست دانشگاه تصریح کرد: قراداد ارائه خدمات این بالگرد با شرکت هلیکوپتری ایران، برای پوشش اورژانس هوایی منعقد شده است و فرآیند اجرای عملیات این بالگرد در روزهای آتی و پس از طی مراحل فنی و تجهیز، با حضور مسئولان استانی آغاز می‌شود و کل سطح استان ایلام تحت پوشش خواهد بود.
گفتنی است؛ در زمستان سال ۹۹ بالگرد اورژانس هوایی استان که در فرودگاه شهدای ایلام مستقر بود، برای اعزام کودکی هشت ساله با قطع عضو دست در بخش موسیان شهرستان دهلران به پرواز درآمد اما ثانیه‌هایی پس از برخاستن، دچار سانحه شد و استان ایلام از آن زمان تاکنون، فاقد بالگرد اورژانس هوایی مستقر برای امدادرسانی در حوادث بوده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.