تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۹

دکتر روازاده دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران:

بیش از ۶۰درصد از بخش‌های اقتصادی کشور مستقل از تعطیلات رسمی فعالیت می‌کنند 

بیش از ۶۰درصد از بخش‌های اقتصادی کشور مستقل از تعطیلات رسمی فعالیت می‌کنند 
نگاه اقتصاد
دکتر حسین روازاده، عضو شورای مرکزی خانه احزاب و دبیرکل جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران در شانزدهمین نشست کمیته بین‌الملل خانه احزاب ایران ضمن خیر مقدم به حضار، شهادت  آیت الله دکتر رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفت و از درگاه خداوند متعال برای آنان طلب علو درجات نمود.
ایشان در ادامه با مروری کلی بر تحولات این روزهای کشور و جامعه، بحث تعطیلی شنبه‌ها را در این نشست مقدم بر شمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه مجلس یازدهم در آخرین روزهای کاری خویش در اقدامی غیر منتظره و عجیب، تعطیلی شنبه را مصوب نمود و جامعه مسلمان ایران را در بهت و شگفتی فرو برد.
 وی افزود این مصوبه برخلاف شرع، مذهب، قانون اساسی، فرهنگ و عرف مردم ایران تحت عنوان هماهنگی با اقتصاد جهانی تعطیلی شنبه (شبات) که سنت یهود است را برای ملت ایران به ارمغان می‌آورد، طرحی که در دولت های قبل توسط اتاق بازرگانی کلید خورد و البته سابقه آن به دوران رضا شاه ملعون نیز می‌رسد.
 ایشان اضافه کرد: همه می‌دانند مشکل اصلی اقتصاد کشورمان، تعطیلی جمعه و شنبه نیست بلکه برعکس وابستگی به اقتصاد دلاری و سیستم بانکی ربوی است، مگر چند درصد اقتصاد و تجارت ایران وابسته به تعطیلات است؟ که تعطیلی یا غیر تعطیلی در آن اخلال ایجاد می‌کند.
وی گفت: بیش از ۶۰ درصد از بخش‌های اقتصادی کشور کاملاً یا تقریباً مستقل از تعطیلات رسمی فعالیت می‌کنند و هر نوع تاخیر در روزهای تعطیل در روند کاری آنها بی تاثیر است.
 روازاده با تاکید بر اینکه در عصر تجارت الکترونیک توقف تبادلات تجاری در روزها و ساعات تعطیلی معنا پیدا نمی‌کند تصریح کرد: چه اصراری بر تعطیل کردن روز شنبه بود؟ کدام بخش خصوصی یا دولتی چنین مطالبه مهمی داشتند که مجلس یازدهم به دنبال تحقق آن برخاسته بود.
 وی اظهار داشت: از لحاظ حقوقی نیز بر اساس اصل هفدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «تعطیل رسمی هفتگی روز جمعه است» قانون اساسی بیان می‌دارد تعطیل رسمی هفتگی یک روز است و آن روز فقط جمعه است و اگر مصوبه ای از مجلس این روز را جابجا نماید و یا یک روز تعطیل دیگر را به روز جمعه اضافه کند این مصوبه صراحتاً خلاف اصل ۱۷ قانون اساسی است.
دبیرکل جامعه اسلامی کشاورزی ایران در پایان از تلاش‌های صورت گرفته توسط آقای شهاب و دیگر اعضای کمیته بین‌الملل خانه احزاب تشکر و قدردانی نمود.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.