تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲

مقام امنیتی روسیه: بعید نیست به دشمنان آمریکا تسلیحات بدهیم

مقام امنیتی روسیه: بعید نیست به دشمنان آمریکا تسلیحات بدهیم
نگاه اقتصاد
تهران – معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز پنج‌شنبه گفت: روسیه می‌تواند به دشمنان آمریکا تسلیحات ارسال کند، همان کاری که واشنگتن با اوکراین انجام می‌دهد.
به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در نشست با روسای خبرگزاری‌های بین‌المللی در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصاد سن پترزبورگ (SPIEF) گفت: مسکو در حال بررسی راه‌های واکنش دادن به مسئله ارسال تسلیحات به کی‌یف برای حمله به روسیه است. به گفته پوتین، ارسال تسلیحاتی مشابه به مناطقی که از آنجا یتوان «حملات شدیدی» به تاسیسات غربی انجام داد، یکی از گزینه‌های امکان پذیر است.
به همین دلیل دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، درباره موضع رئیس جمهوری این کشور تاکید: این تغییری بسیار بزرگ در سیاست خارجی ما است. آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با خود فکر می کنند: آنها حق دارند هرگونه سلاحی به اوکراین بفرستند، اما هیچ کشوری نباید به روسیه کمک کند.
مدودف درباره اظهارات پوتین گفت: اکنون اجازه دهید آمریکا و متحدان آن تاثیر مستقیم استفاده از تسلیحات روسی توسط کشورهای ثالث را احساس کنند. وی افزود: ممکن است کشورهایی باشند که آمریکا را بدون توجه به اعتقادات سیاسی یا به رسمیت شناخته شدن یا نشدن بین المللی خود، دشمن بدانند.
معاون شورای امنیت روسیه تاکید کرد: اگر آمریکا دشمن آن‌ها است، پس آن‌ها دوست ما هستند. پس اجازه دهید استفاده از تسلیحات روسی در «مناطقی» که تاکنون ناشناخته هستند، تا آنجا که ممکن است برای آنان و دشمنان ما ویران کننده باشد.
مدودف گفت: بگذارید تاسیسات حساس کشورهایی که به اوکراین تسلیحات ارسال می‌کنند همراه آن‌هایی که آن تسلیحات را به کار می‌گیرند، در آتش جهنم بسوزند.
وی در پایان گفت: ما از حملات موفقیت آمیز با تسلیحاتمان علیه دشمنان مشترک خود خوشحال خواهیم شد./ایرنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.