تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۵

قاضی‌زاده‌هاشمی در چهارمین مناظره انتخاباتی چه گفت؟

قاضی‌زاده‌هاشمی در چهارمین مناظره انتخاباتی چه گفت؟
نگاه اقتصاد

تهران- «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اطرافیان آقای پزشکیان تعادلی در سیاست خارجی و مناسبات بین‌المللی ندارند و تک چشمی به جهان نگاه می‌کنند در حالی که شهید رئیسی این تابو را شکست و با اقتدار سایه جنگ را از کشور دور کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» شامگاه دوشنبه چهارم تیر در چهارمین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با تبریک عید سعید غدیر گفت: این روزها وقتی خدمت مردم می رسیم و مورد لطف قرار می گیریم از یک نظر مردم انتقاد می کنند که چرا واضح در این برنامه و برنامه های دیگر صحبت نمی‌کنید. چرا پاسخ اظهارنظرهای اعضای اصلی ستادها و مشاوران کاندیداها را نمی‌دهید. برخی از موضوعات به دولت شهید رئیسی عزیز و شخص شهید رئیسی برمی گردد؛ امشب تصمیم گرفتم کمی مصداقی‌تر موضوعات را مطرح کنم.

وی درباره سیاست ایران در حوزه همسایگان خاطرنشان کرد: در حوزه همسایگان سیاست ایران همواره برقراری صلح و آرامش و جلوگیری از دخالت بیگانگان بوده است ضمن اینکه باید با همسایگان رابطه داشته باشیم. باید از مداخلات فرامنطقه‌ای جلوگیری کنیم. گرچه این سیاست متاسفانه مختل شد.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: یادتان هست دولت روحانی وقتی این دولت را تحویل داد به معنای واقعی کلمه جایگاه ما در منطقه محدود بود و اوضاع ما با همسایگان شرقی به چه ترتیب بود؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با دولت سابق افغانستان تنش جدی داشتیم و تنش بالا گرفته بود و تهدیدات جدی از سمت افغانستان وجود داشت و جریان رسانه‌ای و مهندسی افکار عمومی در ابتدای دولت شهید رئیسی بر روی کار آمدن طالبان قصد داشت جامعه را طوری تحریک کند تا جنگ بی ثمر با طالبان شروع شود و در دولت اصلاحات که پزشکیان عزیز خود را امتداد آن دولت می‌داند، عناصر رسانه‌ای ما در مزار شریف به شهادت رسیدند و ما در آستانه یک جنگ قرار گرفتیم.

 

حامیان پزشکیان، تک چشمی به جهان نگاه می‌کنند
وی اضافه کرد: دلیل این اتفاقات این بود که حامیان پزشکیان تعادلی در سیاست خارجی و مناسبات بین المللی ندارند و تک چشمی به دنیا نگاه می کنند. هر وقت این جریان بر سر کار آمده است، سایه جنگ بر سر کشور افتاده و حتی امنیت ما را می‌خواستند، گدایی کنند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: شهید رئیسی این تابو را شکست و با اقتدار و وعده صادق در کنار دلاوری رزمندگان سایه جنگ را از کشور ما دور کرد و رژیم صهیونیستی را سرجای خود نشاند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دوستانی که دنبال برجام دو و سه بودند، می‌خواستند دست ما را از قدرت خالی کنند و حتی اسدالله اسدی و حمید نوری دیپلمات های دولت روحانی که در زندان‌های اروپا بودند با اقتدار دیپلماتیک شهی رئیسی آزاد شدند. الهام علی اف اواخر دولت روحانی برای ایران خط و نشان می‌کشید و کار به جایی رسیده بود که تاجیکستان و ترکمنستان با ما قهر بودند. رابطه با ما با کشورهای حاشیه خلیج فارس در دولت قبل چه اوضاعی پیدا کرده بود؟ هند و جیبوتی هم رابطه خود را با ما قطع کرده بودند.

 

شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان نشان دادند که استاد تعامل و مذاکره‌اند
قاضی زاده هاشمی گفت: شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان نشان دادند که استاد تعامل و مذاکره اند. می‌گفتند بدون اذن کدخدا امکان تعامل با هیچکس و هیچ جا نیست اما هم روابط با عربستان اصلاح شد به طوری که بن‌سلمان به دنبال ارتقای روابط شخصی با شهید رئیسی بود و هم یخ مصر بعد از ۴۵ سال با ما آب شد و هم تنش با آذربایجان تمام شد. به بریکس و شانگهای هم پیوستیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دیدیم که وقتی ضایعه شهادت رئیس جمهور رخ داد ایران آنقدر مورد توجه بود که ۲ میلیارد نفر از مردم جهان عزای عمومی اعلام کردند.

 

به عنوان یک ایرانی شرمنده‌ام که نگاه خود تحقیری داشته باشیم
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دکتر پزشکیان مطالب درستی می‌فرمایند ولی در مقام بیان؛ به ایشان و مشاوران وی برنامه‌ها و سخنرانان کمپ های تبلیغاتی ایشان توصیه می‌کنم اگر سخنرانی دوستان خود را گوش نمی‌کنند، حداقل با این حرف‌ها مرزبندی کنند با حرف هایی که اساس و دستاوردهای نظام و انقلاب را هدف گرفته و زیر سوال می برد.

قاضی زاده هاشمی افزود: ما با همسایگان خود دوست هستیم و پیشرفت آنها را پیشرفت خود می‌دانیم؛ ما عمق استراتژیک همسایگان هستیم و آنها عمق استراتژیک ما هستند تا امنیت آنها درست نشود، امنیت ما درست نمی‌شود و تا اقتصاد آنها درست نشود، اقتصاد ما هم درست نمی شود اما به عنوان یک ایرانی شرمنده‌ام که نگاه خود تحقیری داشته باشیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: برخی بحث جاده های ترکیه را بدون رعایت انصاف درباره نهضت جاده سازی دولت سیزدهم به رخ کشیدند.

وی خطاب به پزشکیان گفت: یادتان هست وقتی رئیس جمهور ایران به ترکیه می رفت خیابان های استانبول بسته می شد و مردم آنجا به رئیس جمهورشان می گفتند شعار «ما می توانیم» ایران را یاد بگیرید؛ پیش رویتان قرار دهید و از آن پیروی کنید ولی وقتی دولت‌های یازدهم و دوازدهم روی کارآمد ما دچار سراشیبی شدیم و عقب افتادیم چون نهضت فعالیت، نهضت ساخت و ساز و جهشی که در بخش‌های مختلف بود متوقف شد.

 

برخی از مسئولان دولت روحانی الان طلب‌کار شده‌اند
قاضی زاده ادامه داد: الان که شهید رئیسی دوباره نهضت سازندگی را درست کرده، برخی آقایان که فرصت حرف زدن یافته‌اند، طلبکار شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی دنبال احیای قدرت ایران بودیم و موفق شدیم. ایران همیشه الهام بخش کشورهای منطقه بوده و امروز الهام بخش کشورهای جهان است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره صحبت‌های آقای پورمحمدی گفت: تا قبل از دهه ۹۰ مسئله مشارکت مردم و قهر مردم از صندوق را نداشتیم؛ اوج مشارکت مردم سال ۸۸ است اما چرا بعد از ۸۸ اینطور شد؟ که حالا اینطور اعضای ستاد آقای پزشکیان مردم را از امور موهوم بترسانند و بگویند اگر نیایید چه می شود!

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: چرا مردم قهر کردند؟ چون دوگانگی دیدند. رفقایی که اکنون در ستاد آقای پزشکیان هستند، وزیر مسکنی که خودش در باستی هیلز بود وقتی می خواست برود؛ افتخار کرد که خانه نساخته است. وقتی اینها سرکار باشند، مردم نجیب ما چه فکری می‌کنند؟ می‌گویند ما به چه کسی رجوع می‌کنیم یا فسادهایی که وجود داشت و من نمی خواهم به آنها بپردازم. یا اتفاقی که بر سر بنزین در سال ۹۸ رخ داد؛ رفتاری که با مردم شد؛ فارغ از گرانی که اتفاق افتاد و نحوه تعامل دولتمردان با مردم چگونه بود؟

 

وقتی مردم دوگانگی‌ها را می‌بینند دچار تردید می‌شوند
وی اضافه کرد: وگرنه قبل از آن هم دولت‌ها با رابطه قوی با مردم قیمت ها را تعدیل می‌کردند. سال ۹۸ چه کسی تلگرام را اینترنت جهانی را بست؟ اکنون در آقای پزشکیان قائم مقام ستاد است؛ اینها کسانی هستند که پناه آورده‌اند و الان در ستاد آقای پزشکیان مسئولیت دارد. وقتی مردم دوگانگی‌ها را می‌بینند دچار تردید می‌شوند.

قاضی زاده هاشمی در واکنش به موضوع ورود به سفارتخانه‌ها اظهار داشت: دوستان خیلی به سفارتخانه‌ها اشاره کردند، مشکل ما با آمریکا از مسئله لانه جاسوسی به وجود آمد؛ ایشان بفرمایند چه کسانی این کار را کردند و آیا ایشان نقشی داشته یا خیر.

وی همچنین به سفارت عربستان نیز اشاره کرد و افزود: در چه دولتی تسخیر سفارت عربستان پیش آمد و چرا مدیریت نشد؟ رئیس جمهور رئیس شورای عالی امنیت ملی است آیا نمی‌تواند جلوی چهار نفر را بگیرد؟ آیا نمی شد جلوی این موضوع را گرفت تا بعداً ما مرتب آن را به نام بچه حزب‌الهی‌ها فاکتور کنیم. در صورتی که قوه قضاییه همان زمان با آن افراد برخورد کرد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره نحوه مواجهه با تحریم‌ها و اداره کشور در زمان تحریم گفت: به آقای پزشکیان که ستادهایشان را به صورت کنترات به کابینه آقای روحانی سپرده اند؛ عرض کنم که مشاور سیاسی شما که وزیر خارجه دولت آقای روحانی بود در یک برنامه تبلیغاتی در حالی که کنار دست شما نشسته بود، حرف های عجیبی زد.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ایشان رسماً پذیرفت که دولت شهید رئیسی برعکس دولت آقای روحانی روزانه میلیون ها بشکه نفت فروخته اما در تحلیل تاسف باری دلیل این افتخار ملی را شل کردن پیچ تحریم‌ها توسط دولت بایدن ذکر کرد و گفت بگذارید ترامپ بازگردد خواهید دید چقدر نفت می‌توانید بفروشید.

 

آمریکا پیچ تحریم را در برابر شهید رئیسی و شهید امیرعبدالهیان شل کرد
وی با بیان اینکه چنین تحلیل و ادعایی را قبول ندارم، گفت: بعد از سقوط ترامپ و روی کار آمدن دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا آیا دولت آقای روحانی ۹ ماه تلاش نکرد که بایدن پیچ را شل کند؟ چرا بایدن برای دولت روحانی پیچ تحریم را شل نکرد، پیچ تحریم را در برابر شهید رئیسی و شهید امیرعبدالهیان شل کرد. آیا چنین چیزی اعتراف تاریخی به این نیست که رئیسی عرضه وادار کردن آمریکا به شل کردن پیچ تحریم را داشت که شما نداشتید.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: یادتان است که آقای روحانی با تبختر و تمسخر می‌گفت شما زبان دنیا را بلد نیستید؟ شما زبان مردم خودتان را نیز بلد نیستید. جناب آقای پزشکیان، جناب آقای روحانی که صحنه گردان اصلی ستاد آقای پزشکیان شده‌اید؛ حالا فهمیدید زبان دنیا را چه کسی بلد است و چه کسی می تواند نظر خود را به آمریکایی ها تحمیل کند و زبان مردم خودش را بلد است زیرا به دنبال تامین نیازهای آنهاست.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: آقای پزشکیان چه کسانی در سال ۹۲ مردم را از تحریم دموکرات‌ها ترساند تا رأی آنها را با ادعای لغو تحریم‌ها بگیرد و پس از ۸ سال نه تنها تحریمی لغو نشد بلکه ارزش پول ملی ما ۱۰۰۰ درصد کاهش یافت. آیا همان ها نیستند که امروز به جای ترساندن ملت بزرگ ایران از دموکرات‌ها، مشغول ترساندن مردم از جمهوری خواهان هستند.

با وعده‌های دروغین لغو بالمره تمامی تحریم‌ها ۸ سال بر گرده مردم سوار شدند
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: این افراد کاسب تحریم هستند یا بچه‌های انقلاب یا شهید رئیسی عزیز؟ یا با وعده‌های دروغین لغو بالمره تمامی تحریم‌ها ۸ سال بر گرده مردم سوار شدند. پس ما هستیم با همین ترامپی که شما مردم را از او می ترسانید و می خواهید مجدد از آن رأی بگیرید، مذاکره کنیم و خواست خود را به او تحمیل کنیم.

وی گفت: در دولت آقای روحانی با این دورغ بزرگ سه هزار مدیر بر کرسی کلیدی نشستند و بنابر گزارش دیوان محاسبات کشور در روزگار فقر و درد ملت بالای ۵۰میلیون تومان با دلار زیر چهار هزار تومان حقوق حرام گرفتند که به قیمت دلار ۵۰-۶۰ هزار تومانی الان ماهانه ۷۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفتند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آیا اینها کاسبان تحریم هستند یا ما؟ به اعتراف آمریکایی ها در دوران ۲ سال و ۱۰ ماه شهید رئیسی ۸۰ میلیارد دلار نفت فروخته شده است و توانستیم به جای ۷۰۰ جان نازنین ایرانی که به دلیل تاخیر در خرید واکسن گرفته شد، با اقدام سازنده دولت شهید رئیسی و شهید امیرعبدالهیان طی ۲-۳ ماه موضوع کرونا در کشور جمع شد و اینکه امروز کار خود را توجیه می‌کنند؛ عجیب است.

 

واگذاری کار به مردم در دولت شهید رئیسی بی‌سابقه بود
قاضی زاده هاشمی گفت: مشکل ما آن است که برادرمان پزشکیان به جای اینکه به سوالات جواب دهند، سوال جدید طرح می کنند. ما اینقدر مرد هستیم از دولت محدودی که در اختیار ما بوده است، دفاع می‌کنیم، عزیزان هم هم مرد باشند و از دولتی‌هایی که حمایت کردند یا در آنها بودند، دفاع کنند تا مردم تشخیص دهند. اینکه بنشینیم و گذشته را فراموش کنیم و ناظر به آینده سخن بگوییم.

وی ادامه داد: چه کسی مردم را از صحنه عمل بیرون کرد؟ کدام سیاست دولت گرایی مطلق و خارج کرن مردم از عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و گرفتن کار از دست مردم در کدام دولت‌ها اتفاق افتاد؟ کدام دولت‌ها فعالیت بخش خصوصی و تعاونی را نابود کرد؟ تاریخی وجود دارد؛ ۴۵ سال تاریخ اداره کشور وجود دارد؛ به گونه ای صحبت نکنیم که گویا امروز وارد عرصه عمل شدیم و خطاب به مردم بگوییم شما مظلوم واقع شده‌اید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال روی مدل مردمی سازی دولت کار کرده‌ایم، افزود: کاری که در دولت شهید رئیسی برای واگذاری کار به مردم انجام شد بی‌سابقه است. نقش دادن به مردم در عرصه‌های مختلف در زمان شهید رئیسیدولت شهید رئیسی قابل مقایسه با دولت‌های قبل نیست.

وی با اشاره به واردات واکسن در ابتدای دولت شهید رئیسی گفت: برخی از عزیزان که دز اول واکسن فایزر را زده بودند مصاحبه کردند و گفتند اجاره نمی دهیم مردم ایران موش آزمایشگاهی واکسن خارجی باشند و اجازه واردات ندادند و سخنگوی دولت وقت آمد FATF را متهم کرد اما الان می گویند واکسن کار ما بوده است چون مسئله حل شده است قابل ادعاست. خوب دو هفته زودتر واکسن را وارد می کردید تا دولت شهید رئیسی این افتخار بزک را به نام خود ثبت نکند.

نامزد چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مدعیان خرید واکسن در دولت گذشته گفت: اگر می توانستید انجام بدهید، دو هفته زودتر واکسن وارد می کردید که دولت شهید رئیسی این افتخار بزرگ را به نام خودش نزند. ضمن اینکه در ماجرای واردات واکسن و استفاده از آن ماجرایی مفصل دارد.

وی ادامه داد: یا به بحث برجام اشاره کردند که اگر این برجام بد است چرا شهید رئیسی از آن خارج نشد؟ بنده به عنوان معاون شهید رئیسی جواب می دهم که اگر ایشان خارج شده بود شما او را متهم نمی کردید که در کنار ترامپ و نتانیاهو قرار دارد.

قاضی زاده هاشمی گفت: ماشین ۲ میلیارد تومانی را ۲۰۰ میلیون تومان به ما فروختند و الان روی دستمان مانده است(منظور برجام است). چه باید می کردیم؟ بعد به شورای امنیت سازمان ملل بردند و تصویب کردند و دولت وقت ایران تعهدات شورای امنیت را پذیرفته است. به لحاظ حقوق بین الملل دست و بال جمهوری اسلامی را بستند بعد اکنون می گویند چرا خارج نشدید؟! کاری کردید که مجبوریم آن را مدیریت کنیم و جلو ببریم تا حداکثر استفاده را از آن کنیم و بهانه نیز به دست دشمن ندهیم.

وی برجام را خسارت محض دانست و افزود: این خسارت محض را مدیر عالیه دولت فخیمه دوستان اشاره کرده و گفتند. این مسائل در تاریخ ما است. در عوض آمدیم سرمایه ملی، موفقیت و قدرت جوانان کشور را ارزان فروشی کردیم. بعد اسم آن را گذاشتیم هنر دیپلماسی.

 

دیپلماسی خندیدن و امتیاز دادن نیست
قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: دیپلماسی خندیدن و امتیاز دادن نیست، بلکه استواری هوشمندانه و امتیاز گرفتن است. همان کاری که برادر شهیدمان امیر عبدالهیان انجام داد و نماد آن بود. کسی که به خاطر اینکه بتوانیم با ۲ دولت منطقه به خواست خودشان رابطه برقرار کنیم، از وزارت خارجه عذرش خواسته شد. همان فرد که مدعی بودن روابط را با کشورهای حاشیه خلیج فارس درست می کند وزیر امور خارجه شد و ارتباط را با همان کشورها را با عزت برقرار کرد.

وی ادامه داد: دیپلماسی شهید عبدالهیان دیپلماسی خلق قدرت بود. مذاکرات جدی در منطقه، هم با شرق و هم با غرب و نه محدود از موضع قدرت برای ایجاد توازن برای ایجاد قدرت درون‌زا داشتند. ایشان از عده ای که از هر دو طرف نقد می کردند نترسید و با قدرت به جلو رفت و به نتیجه رساند.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: اینکه ما افزایش فوق العاده فروش نفت پیدا کردیم و سناتور آمریکایی چند روز قبل به وزیر امور خارجه آمریکا می گیو چطور آنها ۳۰۰ هزار بشکه را به ۲ میلیون بشکه نفت؟ پاسخ بلینکن این بود که شهید رئیسی مردم مصممی بود و دیپلماسی و اداره کشور جای مردان مصمم و با اراده است و نه آدم های ضعیف و سازشکار.

 

سیاست خارجی جای خیال پردازی و توهم زدگی نیست
قاضی زاده هاشمی در بخش پایانی چهارمین مناظره گفت: مردم آگاه و هوشیار ایران، سیاست خارجی جای خیال پردازی، توهم زدگی نیست، عمل است نه شعار، عرصه اجرای راهبردهای بین‌المللی یک ملت هفت هزار ساله با توجه به محدودیت ها و واقعیت ها است.

وی افزود: تحریم با تمام زحمات ها و تلخی هاش یک واقعیت است تحریم نه بی تاثیر است و البته نه آخر دنیا، هم باید مذاکره کرد و باید تلاش کرد آثار تحریم به قدری از بین ببریم که انگیزه و طمع تحریم از سوی دشمن بخشکد.

قاضی زاده هاشمی افزود: ملت ایران؛ همین جا قول می دهم کسانی که وعده تحریم ها بار دیگر به گرده شما سوار شوند، هرگز نمی توانند تحریم را لغو کنند. تجربه تاریخ این را نشان می دهد. تحریم بخشی از راهبرد امنیتی ایالات محتحده آمریکا است و دیدید با تعطیلی کل برنامه های هسته ای ایران هرگز لغو نشد. حرف زیبا زدن و وعده فریبا دادن کار ساده‌ای است و عمل کردن این وعده ها با تجربه هشت سال حاکمیت کسانی که صحنه گردانان اصلی ستاد پزشکیان که بهتر است بگویم روحانی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: تحریم های آمریکا روی دو نقطه معطوف شده بود فروش نفت و منابع ارزی شهیدان رئیسی و امیر عبداللهیان بدون کاسبی تحریم و شعارها و ودعده های دروغین در سه سال و در سکوت مطلق فروش روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت به نزدیک ۲ میلیون بشکه نفت رساندند و ۸۰ میلیارد دلار درآمد نفتی نصیب کام خشکیده اقتصاد ایران شد.

این داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر کشور پشتوانه ارزی نداشت چطور امروز توی خیابان های مملکت خودروهای کیا، اپتیما، فولکس واگن و نیسان در حال پلاک زدن است و یا در خیابان های تهران تاکسی های برقی راهی خیابان ها شد، کالاهای وارداتی از سال ۲۰۱۷ ممنوع الورود بود بدلیل نداشتن ارز آیا دولت سوم روحانی می خواهد این روند را مجدد در نطفه خفه کند.

کشور محتاج تداوم راه زیرکانه، مقتدرانه، واقع بینانه و دلسوزانه مانند شهید رئیسی است
وی اظهار کرد: رئیسی عزیز ما زبان دنیا را دقیقا می شناخت، جهان درهای خود را تنها به کنشگران راستین همچون رئیسی خواهد گشود و اگر می خواهید پیچ تحریم ها به قول آقایان شل بماند این کشور محتاج به تداوم راه زیرکانه، مقتدرانه، واقع بینانه و دلسوزانه مانند شهید رئیسی دارد.

قاضی زاده هاشمی گفت: مردم ایران خطر آمریکا چه با ترامپ و بایدن هر چند یک خطر غیر قابل کتمان است اما یک دهم خطر کسانی که راه درآمد نفتی را در داخل در این ملک مظلوم بستند نبوده و نخواهد بود.

وی اضافه کرد: تقابل و توافق در مقابل هم دیگر نیستند اتفاقا برای اینکه با دشمن و رقیب توافق خوبی شکل بدهی باید قدرت را شکل بدهی و به عقب برانی تا سر میز توافق بیاوری تا بتوانی امتیاز بگیری اما برخی دوستان یک جوری دنبال توافق هستند که در طول عمرشان حتی معامله نکردند

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: ما به جای تمرکز بر اختلافات باید بر روی اشتراکمان با تمام کشورهای دنیا برنامه ریزی کنیم. در عرصه فرهنگ عرض کردم که در کشورهای غربی موضوع خانواده و عدالت ارزش است و کشورهای همسایه ما با ما فرهنگ مشترک دارند و ما ایران فرهنگ ۷۰۰ میلیونی را ذکر کردیم که قابلیت این را دارد طرح های اقتصادی مشترک را دنبال کنیم و این ها نیازمند انرژی هستند و می توانیم با دیپلماسی انرژی با کشورهای همسایه کار کنیم.

به گزارش ایرنا، چهارمین مناظره انتخاباتی «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه دوشنبه – چهارم تیرماه – با حضور پنج رقیب دیگر با محوریت «ایران در جهان امروز» به صورت زنده از شبکه‌ یک سیما پخش شد.

این مناظره که به موضوع محوری «ایران در جهان امروز» اختصاص دارد؛ به صورت زنده از شبکه‌های یک پخش می شود و شبکه‌های رادیویی انتخاب و ایران نیز هم‌زمان این مناظره‌ها را پخش کرد مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از شبکه سلامت سیما نیز برای ناشنوایان روی آنتن رفت.

همچنین لینک پخش زنده مناظره های نامزدهای ریاست جمهوری از طریق ساترا در اختیار سکوهای شبکه نمایش خانگی و خبرگزاری‌ها قرار داده شد تا بتوانند نسبت به پخش زنده مناظره‌های تلویزیونی از طریق قاب اختصاصی (آی فریم) اقدام کنند.

پیش از این نخستین مناظره تلویزیونی نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه، دومین مناظره تلویزیونی پنجشنبه ۳۱ خرداد، سومین مناظره تلویزیونی جمعه اول تیرماه برگزار شده است و علاوه بر امشب دوشنبه چهارم تیرماه، فردا سه‌شنبه پنجم تیرماه دیگر مناظره‌ این ۶ نامزد تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

سه مناظره اول از ساعت ۲۰ تا ۲۴ روی آنتن سیما رفت و امشب بنا بر اعلام سخنگوی ستاد انتخابات رسانه ملی، یک ساعت از زمان مناظره کم شده است و مناظره امشب یک ساعت زودتر و ساعت ۲۳ به پایان رسید و بر این اساس، مناظره امشب شامل دو بخش پرسش کارشناسان است و هر نامزد به جای ۴ دقیقه، ۵ دقیقه فرصت پاسخگویی بودند.

مناظره چهارم از سه بخش به دو بخش پرسش کارشناسان تبدیل شد و هر نامزد به جای ۴ دقیقه فرصت پاسخگویی، ۵ دقیقه فرصت پاسخگویی داشت همچنین زمان استراحت چند دقیقه‌ای در جریان مناظره هم حذف شد.

آخرین مناظره روز سه‌شنبه تیرماه مصادف با روز عید سعید غدیر، از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶ پخش خواهد شد.

سعید جلیلی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد باقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مصطفی پورمحمدی و مسعود پزشکیان، ۶ نامزد تایید صلاحیت شده در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.