تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

گپ کوتاه با « امین شفیع زاد»؛ بازیگر نوجوان ایلامی

الگوی من «امین شفیع زاد» است * اسلام انصاری فر

الگوی من «امین شفیع زاد» است   * اسلام انصاری فر
نگاه اقتصاد

وقتی کودکی دم بازیگری در رگهایش جاری باشد، می تواند در دنیای خیالی خودش برای خودش دیالوگ بنویسد و بخواند، برای خودش بازی کند، خودش را تشویق کند و جایزه خیالی بهترین بازیگر را بالای سر ببرد؛ در مقابل تماشاگرانی که مطمئن هست روزی در واقعیت به احترامش بلند می شوند و برایش دست خواهند زد.

روزی که با دستکش های بلند فوتبالی اش درون دروازه می ایستاد و توانایی بسیار خود را در مقابل تماشاگران به نمایش می گذاشت، در ورای رؤیاهای بزرگش به این می اندیشید که روزی بتواند در هیبت یک بازیگر مشهور به روی صحنه برود و توانایی های هنری اش را به نمایش بگذارد و علاقمندان از دل و جان قبولش کنند.
تا این که آن روز خوب و به یادماندنی رسید و در ۹ سالگی اش به همراه دوست صمیمی اش« فرزام» از نزدیک توانست استاد « علیرضا آقایی» از اساتید تئاتر و نمایش را ملاقات کند و همین ملاقات باعث شد تا مسیر بازیگری « امین شفیع زاد» به سمت واقعیت برود و از آن روز به بعد توانست چند دوره کلاس آموزش بازیگری و تئاتر را پشت سر بگذارد و در چند فیلم داستانی و یک تیزر تبلیغاتی شرکت برق به ایفای نقش بپردازد.
در یکی از روزهای گرم تابستان با این بازیگر نوجوان و آینده دار استان به گفتگو نشستیم:

 

+ از خودت بیشتر برایمان بگو:
– امین شفیع زاد هستم، متولد ۱۲ آذر ۱۳۸۷ شهر ایلام و سال نهم را هم پشت سر گذاشتم و به امید خدا سال تحصیلی جدید دوست دارم در رشته سینما ادامه تحصیل بدم.

 

+ چگونه بازیگری را انتخاب کردی؟
– من از بچگی رویای صحنه و بازیگری رو داشتم و توی خونه در مقابل تماشاگران فرضی بازی و بداهه پردازی می کردم. تا این که یه روز به همراه رفیقم فرزام که گفت من میرم کلاس تو هم بیا و بشین و نگاه کن، رفتم انجمن نمایش و اونجا آقای علیرضا آقایی که استاد بنده هستند، به بچه ها تمرین میدادن و تدریس میکردن، منم که خیلی شوق و اشتیاق داشتم بهشون گفتم و ایشون گفتند که می تونید ثبت نام کنید و از سال ۹۶ کار بازیگری جدی من کلید خورد.

 

+ چه موضوعاتی در کار بازیگری برایتان مهم تر است؟
– موضوع هایی که واقعا روی صحنه بتونم خودم باشم و باب میلم باشه مثل موضوعات احساسی و اجتماعی رو بیشتر ترجیح میدم.

 

+ چه کسانی را برای خود الگو قرار دادی؟
– بیشتر دوست دارم خودم باشم و الگو رو روی خودم قرار بدم. من فقط « امین شفیع زاد» هستم.

 

+ فیلم هایی که تا به حال بازی کردی:
_ در فیلم « ایستادن روی پای راست» دکتر وحید اسلامی و فیلم کوتاه « مظنونین» آقای مبین میری بازی کردم و در یک تیزر تبلیغاتی شرکت برق استان هم حضور داشتم. و الان هم در حال بازی در سریال « حال خوب» به کارگردانی کمال زحمتکش هستم.

 

+ به جز بازیگری به چه هنر دیگری علاقه داری؟
_ به عکاسی علاقه دارم و استعدادش رو در خودم کشف کردم و حتی یه مدت کوتاه هم به صورت آماتور عکاسی می کردم.

 

+ بهترین خاطره شیرین که برات اتفاق افتاده:

– بهمن ماه سال ۱۴۰۱ برای شرکت در جشنواره فجر راهی تهران شدیم. هوا خیلی سرد بود. همگی بچه های گروه نمایش از ایلام تا تهران یه اتوبوس vipگرفتیم. تا خود تهران گفتیم و خندیدیم. کار تئاتر «کرنر زیر درختان بلوط» از ایلام بسیار خوش درخشید. اصغر خلیلی برای نمایش «کرنر زیر درختان بلوط» برنده جایزه بهترین نمایشنامه در بخش بین الملل چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر شد. تقدیر بخش کارگردانی هم به اصغر خلیلی برای نمایش «کرنر زیر درختان بلوط» با اهدای لوح تقدیر و هزار دلار جایزه نقدی و تقدیر بخش نور هم به رضا خضرایی برای نمایش «کرنر زیر درختان بلوط» با اهدای لوح تقدیر و هزار دلار جایزه نقدی تعلق گرفت. بعد از اون شاد و خوشحال به ایلام برگشتیم.

 

+ مطالعه مکتوب هم داری؟
– بله، خیلی وقت ها نمایشنامه های قدیمی رو می خونم و کتابخوانی رو هم ادامه میدم.

 

+ چه ذهنیتی از آینده هنری خودت داری؟
_ من بر طبق دیدگاه خودم و اطرافیان، آینده ام در نمایش و هنر رو کاملا روشن می بینم و این راه رو ادامه خواهم داد.

 

+ اگه کارگردان بودی چه موضوعاتی رو انتخاب می کردی ؟
– من بیشتر موضوعات اجتماعی رو دوست دارم چون خیلی از نوجوانای هم سن خودم رو می بینم که معتاد شدن، خیلی ها رو می بینم تا کمر توی سطل آشغالن، و خیلی معضلات دیگه که باید بیشتر دیده بشن تا خانواده ها از نوجواناشون غافل نشن.

 

+ از مسئولین هنری چه انتظاری داری؟
– انتظار دارم بیشتر هوای ما هنرجو ها رو داشته باشند و ما رو حمایت کنند. کار هنر با دست خالی خیلی سخته و کمک مسئولین می تونه خیلی امیدواری بهمون بده.

+ سخن « امین شفیع زاد» برای علاقمندان به هنر به خصوص بازیگری چیه؟
– بهشون میگم که همیشه راهتون رو ادامه بدید، حرف مردم همیشه هست. سعی کنید از راه درستش وارد بازیگری بشید و سواد هنری تون رو افزایش بدید و هیچ وقت ناامید نشید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.