تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰

عملکرد راه و شهرسازی استان ایلام در آیینه دولت سیزدهم

عملکرد راه و شهرسازی استان ایلام در آیینه دولت سیزدهم
نگاه اقتصاد

فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در نشست خبری و با حضور خبرنگاران گفت: آهنگ پیشرفت توسعه راههای استان هم زمان با آماده سازی زمین و احداث مسکن در استان ایلام در مقایسه باسالهای گذشته کم نظیر است.

وی افزود: استان ایلام از جمله استانهایی است که هم زمان پروژه های مهم راهسازی و مسکن را در سطح ملی عملیاتی نموده و این دو مقوله مهم در دولت سیزدهم با جهش کم نظیری در حال انجام است به طوری که فقط در بخش راه ۸۵ پروژه فعال در دست اجراست که برخی ازپروژه های عظیم در حال اتمام و بهره برداری است.

مهندس دوستی اعتبارات استان ایلام در دولت سیزدهم در حوزه راه درمجموع ملی و استانی ۴۳۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با عنایت به توجه ویژه دولت سیزدهم در حوزه راهسازی در استان ایلام می توان به پروژه های راهسازی محور ایلام – مهران اشاره نمود و در سایر مسیرهای استان نیز پروژه های کلانی در مراحل اجرا و بهره برداری می باشد.

این مسئول خاطر نشان ساخت: عملیاتهای انجام شده ۱۰ پروژه محور ایلام مهران در دولت سیزدهم به این شرح می باشند: تونل اول محور ایلام – مهران (۵) که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۸ آغاز شد ۸۴۴ متر می باشد و ۱۲۰۰ متر نیز عملیات راهسازی طرفین آن نیز به انجام رسید و زیر بار ترافیک قرار گرفت و نزدیک به ۸۰ درصد اعتبار این پروژه در دولت سیزدهم هزینه شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: ۷۱۳ متر لاینینگ تونل دوم راه کربلا که به اتمام رسید و روکش آسفالت و روشنایی داخل تونل نیز تکمیل شد و به بهره برداری رسید همچنین احداث و تکمیل ۴ دهنه پل در راههای طرفین تونل دوم راه کربلا شروع عملیات حفاری و بتن ریزی (شمع زنی) قطعه رانشی در محور ایلام مهران که تا کنون ۱۳۵ عدد شمع اجرا شده است.

وی افزود: پروژه چهار خطه نمودن ایلام – صالح آباد به طول ۱۸ کیلومتر به طور کامل به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت و ادامه عملیات تقاطع غیر همسطح صالح آباد (عملیات بتن ریزی و احداث بتونی و خاکریزی آغاز شده است.

فرشاد دوستی گفت: ادامه عملیات تکمیلی اتصال پل های بزرگ کیلومتر ۵۵ و ۵۶ منطقه کنجانچم و شروع عملیات تعریض پل سه دهانه ۱۵ متری بدوله در محور مهران جهت شش خطه کردن مسیر و همچنین شروع احداث ابنیه فنی قطعه دوم شش خطه مهران و عملیات تکمیلی این طرح که در حال انجام است.

این مسئول خاطر نشان ساخت: یکی دیگر از پروژه راهسازی استان که می توان آن را مهمترین پروژه راهسازی استان حتی کشور قلمداد نمود پروژه تونل عظیم کبیرکوه می باشد، تونل بزرگ کبیر کوه و راههای طرفین آن در حال حاضر در حال آخرین مراحل اجرایی است تونل اصلی کبیرکوه به طول ۴۷۵۰ متر بزرگترین تونل جاده ای حال حاضر کشور می باشد.

ایشان تاکید کرد: عملیات لاینینگ تونل کبیر کوه به پایان رسیده و اجرای روشنایی آن در جریان است و ۷ رشته تونل منتهی به تونل اصلی نیز در مجموع به طول ۲ و نیم کیلومتر که بیشتر آنها به صورت سه خطه انجام اند، عملیات لاینینگ آنها به پایان رسیده و عملیات آسفالت و روشنایی آن در حال است و در آستانه بهره برداری قرار دارد.

دوستی افزود: با بهره برداری از تونل کبیر کوه پیچهای سخت گذر و گردنه برفگیر جاده قدیم کبیر کوه حذف خواهد شد و ارتباط استانهای جنوبی و مرکز کشور به مرزهای عراق تسهیل خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: جهت احداث تونل کوه این پروژه سال ۱۳۸۸ ) تا کنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۱۱۰۰ میلیارد این مبلغ در دو سال اخیر دولت سیزدهم انجام شده است و پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی آن در حال حاضر ۹۶ درصد می باشد.

وی بیان کرد: در محور مهران – دهلران – اندیمشک اصلاح و چهار خطه کردن ۴ کیلومتر منطقه، نصریان با فیزیکی بالای ۵۵ درصد در حال اجرا است و چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک در سه قطعه پیشرفت فیزیکی این طرح ها تا پایان مهر ۱۴۰۰ در مجموع ۱۲ درصد بود و هم اکنون این سه طرح در مجموع بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی یادآور شد: در محور حمیل – سرابله ایلام که ۷۸ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان ایلام می باشد ۴ پروژه راهسازی در حال اجرا است و نیز مهمترین این چهار پروژه تونل دوم آزادی است، این تونل به طول ۳۳۰۰ متر در قالب دو قطعه از طرفین در حال حفاری است از سمت ایلام از مهرماه ۱۴۰۰ تا کنون ۹۰۰ متر حفاری صورت گرفته و از سمت مقابل نیزحفاری در حال انجام است.

دوستی گفت: این محور ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار داشته که ۵۴۰ میلیارد تومان آن در دولت سیزدهم تحقق پیدا کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در پایان افزود: از دیگر محورهای راهسازی استان ، ایلام دره شهر پل گاومیشان می باشد طول این محور ۱۴۶ کیلومتر است در این محور ۲ پروژه راهسازی فعال است در مجموع این پروژه ها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و اعتبار این محور ۱۸۵ میلیارد تومان می باشد که در دولت سیزدهم ۱۰۹ میلیارد تومان آن محقق شده است.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.