تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶

مردم ایلام در اربعین امسال سنگ تمام گذاشتند

مردم ایلام در اربعین امسال سنگ تمام گذاشتند
ایلام - امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مردم ایلام در برگزاری اربعین حسینی امسال سنگ تمام گذاشتند، گفت: تلاش نهادها و دستگاه های اجرایی استان و کشور در برگزاری شایسته کنگره عظیم اربعین نیز قابل تقدیر است.

 

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین” الله نور کریمی تبار” روز شنبه در بازدید از ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت اسلامی استان ایلام و موکب” العتبه العباسیه المقدسه” با تقدیر و تشکر از مردم و مسئولان استان در خدمات رسانی به زوار اربعین، اظهار کرد: امسال مردم سراسر کشور از مرز مهران برای تردد در ایام اربعین استقبال بی نظیری داشتند.

وی گفت: اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود، مردم استان هم پای کار بودند، تعدادی موکب برپا کردند، تعدادی در موکب ها کار می‌کردند و عده‌ای هم در آشپزخانه ها خانگی مشغول پخت غذا بودند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار کرد: تعدادی از مردم خانه‌های خود را اسکان زائران اربعین، بین الحسین قرار دادند، بعضی از نهادها همچون موکب “العتبه العباسیه المقدسه” نیز در خدمات رسانی حضور داشتند و کیفیت غذای ارائه شده توسط آستان مقدس عباس (ع) بسیار مناسب بود، از تمامی عوامل این آستان تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه ایلام با تقدیر از سردار پلارک فرمانده ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت اسلامی و “سید محمد علوی فر” نماینده ایشان در استان در خدمات رسانی به زوار، افزود: قطعا این خدمات مایه خیر و برکت برای استان است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: هر کسی در خدمات رسانی به زوار اربعین تلاش کرده، قطعاً ماندگار خواهد بود، تلاش تمامی نهادها و اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و به خصوص مردم قابل تقدیر است.

رییس ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت اسلامی استان ایلام نیز در این دیدار با بیان اینکه نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همواره نقش هدایت گر و منسجم کننده ای در استان به ویژه در ایام اربعین حسینی در راستای خدمات رسانی بهتر و بیشتر به زوار داشته اند، گفت: امسال در یک کار جمعی، اتفاق خوب و قابل توجهی در مرکز استان افتاد و موکب” العتبه العباسیه المقدسه” در استان راه اندازی شد.

“سیدمحمد علوی فر” با اشاره به اینکه برپایی این موکب منشاء خیر و برکات فراوانی برای استان بود، افزود: در این موکب روزانه حدود هفت هزار پرس غذای گرم به طور مستقیم و همچنین سه هزار پرس غذای به صورت مشارکتی پخت و بین زوار اربعین حسینی توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه امید است در سال های آتی با توان بیشتری بتوانیم خادم زوار اباعبدالله الحسین(ع) باشیم، ابراز کرد: پخت غذا در این موکب با حضور بانوان فرهیخته استان انجام شد و زوار عزیز اربعین حسینی استقبال بسیار گسترده ای از توزیع غذای تبرک شده حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) داشتند.

علوی فر خاطرنشان کرد: درصدد هستیم که فضا و موکب دائمی به عنوان “مضیف العباس(ع)” در استان ایلام راه اندازی شود که بتوان خدمات بیشتری را به مردم و زوار حسینی در طول سال ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، در اربعین امسال تا کنون بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر تاکنون از مرز مهران تردد کرده اند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.