تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱

سرافرازی راه و شهرسازی در خدمت رسانی به زائرین اربعین

سرافرازی راه و شهرسازی در خدمت رسانی به زائرین اربعین
نگاه اقتصاد

 

فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در نشست خبری و با حضور خبرنگاران گفت: در ایام اربعین ۸۸ درصد مردم از عملکرد حوزه حمل و نقل رضایت داشتند و آنچه که در ایام اربعین گذشت تلاشی بود برای سرافرازی مردم در حیطه راه و شهرسازی، خوشبختانه امسال همه چیز به نحو احسن اجرا شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در ایام اربعین اشاره داشت و افزود:در سال گذشته شش دهنه پل، به طول ۳۰متر بازسازی و اجرا شدو در همین مسیر، تونل دوم به طول ۵۰۰ متر تکمیل شد، سایر اقدامات و روشنایی هوشمند در مسیر ورود و خروج آن انجام شد تا رانندگانی که در مسیر هستند تا با مشکل خاصی مواجهه نشوند، تونل شماره ۱ هم در چند ماه آینده تکمیل می شود.

 

دوستی عنوان کرد: امیدی که به مردم منتقل می شود باید بر اساس واقعیت ها باشد و اقدامات انجام شده باید در قالب واقعیت ها بیان شوند و این امر وظیفه اصحاب رسانه را سنگین تر می کند.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان در ادامه افزود: یکی از پروژه بزرگ در دست اجرا، تونل کبیر کوه است، مجموعه تونل ها و طول آنها نزدیک به ۷ هزار متر است که با تامین اعتبار لازم، امیدواریم در دهه فجر امسال مسیر آبدانان به دره شهر زیر بار ترافیک برود و مردم بتوانند در آرامش و امنیت در این مسیر تردد داشته باشند.

 

این مسئول خاطر نشان ساخت: آسفالت پروزه چشمه چاهی انجام شده و نوع تردد مردم می طلبد که ورودی آن درست شود، و در این مسیر تقاطع روگذر و زیر گذ، جزو مسئولیت های شرکت ساخت است و امیدواریم هر چه زودتر به سرانجام برسد.

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود از اخذ یازده هزار پروانه ساختمانی نهضت ملی مسکن استان ایلام در بخشهای مختلف نهضت ملی مسکن، خود مالکی، بافتهای فرسوده و روستایی در یک سال اخیر خبر داد که در نوع خود در یک سال کم سابقه است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: تا سال گذشته کمتر از ۳ هزار پروانه ساختمانی در استان ایلام اخذ شده بود و هم اکنون در کمتر از یک سال تعداد پروانه های ساختمانی نهضت ملی مسکن در بخشهای مختلف به بیش از ۱۴ هزار مورد رسیده است.

 

فرشاد دوستی تعداد واحدهای مسکونی شهری در حال ساخت نهضت ملی مسکن در استان ایلام را ۳۷۰۰ واحد عنوان کرد و افزود: به زودی عملیات احداث ۵ هزار واحد دیگر نهضت ملی مسکن آغاز می شود و در شهرستانهای مهران و دهلران به زودی شاهد احداث واحدهای ویلایی این طرح خواهیم بود.

وی تاکید کرد : در حوزه مسکن و در برج هشت که مسئولیت واگذار شد، آمار پروانه های ساختمانی صادره در همه حوزه ها ۲ هزارو نهصد هفتاد و نه واحد بود و هم اکنون هم بالغ بر ۱۴ هزارو ۴۰۰ واحد است چه در نهضت ملی مسکن و بافت فرسوده خود مالکی و روستایی عنوان کرد.

 

دوستی مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: با توجه توپو گرافی خاص شهر ایلام ۶ هزار ۶۱ نفر در شهر ایلام مجوز صاد شده که برای این حجم زمین کافی در اختیار نداشتیم ، بنابراین برای و ۳ هزارو ۷۰۰واحد دردست اجرا است و برای مابقی نیز با امیدواریم با رایزنی های انجام شده هر چه زودتر شروع شوند.

 

ایشان در ادامه یاداور شد: در قسمتی از زمین های دولتی، ظرف کمتر از سه ماه آینده ساخت و سارهای داخل شهر شروع می شوند، زمین های که از قبل در همه شهرستان‌ها و در ایلام در اختیار کارگزارانمان قرار دادیم و با پی گیریهای مستمر می توانند طرف سه ماه آینده ساخت هزار واحد را شروع کنند.

 

مدیر کل راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه ساخت و ساز در زیبایی یک شهر تاثیر فراوانی دارد افزود: یک طبقه ویلای برای شهرستانهای مهران و دهلران از صفر تا صد تهیه و تنظیم شده و سی دی این رو طرح را به شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها ارسال شده، برای اینکه مردم هزینه زیادی برای تهیه نقشه نداشته باشند، زیرا نظام مهندسی متعهد شد تا با ۳۰ درصد هزینه نقشه ها را تهیه و در اختیار مالکین قرار دهد.

 

دوستی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهر سازی، بیان داشت: در شهرهای استان ۶ طرح انجام دادیم و ۵ طرح در دست اقدام است و یکی از طرح هایی که خیلی برای ما مهم است طرح تفصیلی ایلام است، به علت اینکه طرح پایه است و خوشبختانه طرح پایه را در اختیار ما قرار دادند و ما هم به شدت پی گیر هستیم که در بعضی از مناطق مانند پیچ آشور و محله هانیوان سریعتر ورود پیدا کنیم و خوشبختانه این طرح تصویب شد و در دستور کار است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.