تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶

گفتگویی صمیمانه با دکتر پرویز کریمیان موسس و بنیانگذار آکادمی زبان قطب راوندی:

تنها مرکز آموزش زبان های خارجی در کشور هستیم که بصورت آکادمیک فعالیت می کنیم + گزارش تصویری

تنها مرکز آموزش زبان های خارجی در کشور هستیم که بصورت آکادمیک فعالیت می کنیم   + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد
در این سالها، مراکز دانشگاهی در کشورمان به حالت اشباح رسیده اند و در آینده نزدیک ممکن است تمام امکانات و سرمایه هایمان صرف آموزشهای مهارتی گردد.
دکتر پرویز کریمیان راوندی در سال ۱۳۶۲ وارد دانشگاه شد، و ی همزمان با علم و تحصیل در مناصب مختلفی همچون عضو شورای مرکزی انجمن‌های اسلامی دانشگاه، عضو جهاد دانشگاهی، تدریس در مدارس و دانشگاه و… فعالیت خویش را ادامه داد، ایشان در ابتدای این گفتگو خود را خادم ملت و خانواده‌های معظم شهدا معرفی کرد و گفت: در مقاطعی افتخار خدمتگزاری به این قشر عزیز و ارزشمند را در کارنامه خویش به ثبت رسانیده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی ورود به عرصه آموزش، خاطرنشان ساخت: همواره بر این باور بودم که جوانان ما باید بتوانند از منابع علمی بیشتری بهره‌مند شوند، همین امر باعث شد تا در جلسه‌ای که با حضور یکی از معاونان وزیر علوم تشکیل شده بود، موضوعی را مطرح کنم، مبنی بر اینکه؛ اگر بخواهیم دانشگاه ‌های ما از لحاظ محتوا و کیفیت ارتقا پیدا کنند، لازم است برای دانشجویان ورودی جدید به ویژه در رشته‌های فنی، پزشکی و علوم انسانی؛ حداقل یک سال دوره زبان برگزار کنیم.
وی افزود: آنچه که فرزندان ما در حال حاضر در دانشگاه‌ها می‌آموزند در واقع تاریخ علم است و ما باید کمک کنیم دانشجویان عزیز منابع علمی و به روزی را که در دیگر مراکز علمی دنیا جریان دارد و مورد مطالعه و تدریس قرار می‌گیرد؛ مطالعه و دنبال کنند.
دکتر کریمیان خاطرنشان ساختند: توجه به استدلال‌های قابل قبولی که در آن زمان ارائه شد، باعث گردید مجوز تأسیس آکادمی زبان قطب راوندی دریافت و به فعالیت بپردازند.
ایشان افزود، آکادمی زبان قطب راوندی سالها در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کوتاه مدت مهارتی زبان به جوانان مستعد و علاقمند در حوزه زبانهای انگلیس، آلمانی، فرانسه، عربی و… آموزش می‌دهد.
و ی اضافه کرد: بنده همواره به دانشجویان رشته زبان توصیه نموده ام این رشته خط پایان تحصیل و آموزش نیست و در واقع تلنگری است برای شروع علم آموزی در سایر رشته‌‌ها، علوم و فنون مورد نیاز کشور.
مؤسس آکادمی زبان قطب راوندی در ادامه اظهار داشت: وزارت علوم در مقطعی فعالیت تمام دانشگاه ‌های غیرانتفاعی را متوقف کردند، اما ما در قالب دوره های کوتاه مدت و با نام قطب راوندی، سال‌ها تلاش کردیم تا دوره‌های علمی کاربردی و کوتاه مدت زبان را اجرا نماییم.
وی افزود: این اقدام وزارت علوم در جمع آوری دانشگاه ‌های غیر انتفاعی، مزیت‌هایی زیادی نیز در برداشت، چرا که دیگر کسی تنها برای اخذ مدرک به ما مراجعه نمی‌کرد، بلکه برای افزودن دانش زبان و یادگیری این مقوله به عنوان یک ضرورت در زندگی  روزمره خویش به آن نگاه می‌کرد.
دکتر کریمیان گفتند؛ همانطور که در بالا ذکر شد، حدود ۱۰ سال آموزش زبان را از طریق موسسه پیش بردیم تا آنجا که دانشگاه‌های علمی کاربردی تأسیس شدند و ما به عنوان پیشگامان آموزش در عرصه “علمی کاربردی” دعوت شدیم تا در این زمینه همکاری داشته باشیم، و از این حیث نیز جزو مراکزی بودیم که اولین دوره‌های پودمانی را آغاز کردیم و از سال ۱۳۸۲ تاکنون در این زمینه فعالیت می‌کنیم.
ایشان با گریزی بر نحوه ایجاد و شکل گیری دانشگاه‌های علمی کاربردی و خروجی مثبت این دانشگاه برای جوانان علاقمند به تحصیل در این مراکز خاطرنشان ساختند: دانشگاه علمی کاربردی در حال حاضر در اقصی نقاط کشور شعباتی ایجاد نموده و برای کسانی که به دلایل مختلف از کنکور جا مانده‌اند یا امکان جابجایی از محل زندگی خود را ندارند؛ فضای تحصیلی بسیار مناسبی توأم با مهارت آموزی و…. فراهم نموده است.
وی اضافه کرد: چارت سازمانی، امکانات موجود، و نحوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه ها به  گونه‌ای است که از هر قشر و سن و سالی (اداری و غیر اداری) و حتی کسانی که در شرف بازنشستگی  هستند و می‌خواهند مهارت‌های پسا بازنشستگی را نیز تجربه کنند، می‌توانند در آن مشغول به تحصیل بشوند، این در حالی است که درهای بسته دانشگاه‌ها امروز به روی همه کسانی که علاقمند به تحصیل در این دانشگاه می باشند، از این طریق بازگردیده است.
ایشان در پایان یادآور شد: موسسه قطب راوندی هم اکنون در مقاطع کاردانی و کارشناسی دوره های آموزشی برگزار می‌کند، و آموزش زبان‌های خارجی به صورت جداگانه صورت می‌گیرد، اگر چه روند آموزشی در این مرکز متفاوت بوده و تنها  مرکزی که به صورت آکادمیک زبان را آموزش می‌دهد؛ موسسه ما است که اکثر اساتید آن دارای دکترا هستند و در این زمینه تخصص لازم را دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.