تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲:۰۷

پرونده فرایند انتخابات ۱۱ اسفند در ایلام بسته شد

پرونده فرایند انتخابات ۱۱ اسفند در ایلام بسته شد
ایلام- دبیر ستاد انتخابات استان ایلام گفت:

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با سه بار تمدید از سوی وزارت کشور در ساعت ۲۴ امشب به پایان رسید.

فرشید زرگوش اظهار کرد: این دوره از انتخابات سراسری مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به علت مشارکت بالای مردم تا ساعت ۲۴ امشب تمدید شد تا کسانی که نتوانستند به پای صندوق های رای بروند فرصت رای دهی در این زمان باقی مانده را داشته باشند.

وی تاکید کرد: اما شعبی که کماکان مراجعه کننده داشته باشند تا زمانی که از همه افراد رای گیری نشده اجازه اعلام پایان رسمی رای گیری را ندارند.

زرگوش یادآور شد: همزمان روند شمارش آرا از صندوق های رای در ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران نیز آغاز شده است.

وی ادامه داد: ۶۳۳ شعبه اخذ رای به صورت ثابت و سیار برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد اما در انتخابات دور گذشته تعداد شعب اخذ رای در استان۵۵۳ شعبه بود که در این دوره با بررسی‌های انجام شده تعداد شعب در استان به تعداد ۸۰ شعبه افزایش یافت.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام اضافه کرد: در این دوره از انتخابات سه هزار نفر کار نظارت بر انتخابات را در ایلام برعهده داشتند.

وی افزود: ۲۲۹ نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام نهایی کردند که در بین آن‌ها تعدادی در مسیر بررسی‌ها، انصراف دادند و تعدادی هم عدم تأیید شدند که در این دوره از انتخابات بنابر به گفته‌ سخنگوی شورای نگهبان بیش‌از ۷۵ درصد از داوطلبانی که ثبت‌نام کرده بودند تأیید صلاحیت شدند.

زرگوش بیان کرد: ۵۴ نفر در رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران حضور داشتند که ۱۴ نفر مربوط به حوزه دهلران و ۴۰ نفر هم مربوط به حوزه ایلام بود.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

استان ایلام دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.

جمعیت استان ایلام در حال حاضر بر اساس اعلام ثبت احوال ۶۱۷ هزار و ۱۰۲ نفر است که در انتخابات ۱۱ اسفند حدود ۴۷۰ هزار نفر از این تعداد واجد شرایط رای دادن بودند.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور، ایلام در زمره استان های برتر کشور با بیشترین میزان مشارکت بود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.