تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶

قاسم‌پور: سپاهان و تراکتور انتظارات را برآورده نکردند؛‌ سرخابی‌ها منتظر لغزش هم هستند

قاسم‌پور: سپاهان و تراکتور انتظارات را برآورده نکردند؛‌ سرخابی‌ها منتظر لغزش هم هستند
تهران- کارشناس فوتبال کشورمان، گفت:
در ابتدای فصل سپاهان و تراکتور را از مدعیان لیگ می‌دیدم اما در ادامه راه آنها نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و امروز شاهد هستیم استقلال و پرسپولیس یا یک اختلاف امتیاز، برای قهرمانی رقابت تنگاتنگی دارند.
ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به شرایط لیگ برتر فوتبال ایران اشاره کرد و افزود: به هفته‌های پایانی این رقابت‌ها نزدیک می‌شویم و طبیعی است در بالا و پائین جدول حساسیت‌ها بیشتر شود. برخی تیم‌ها برای قهرمانی می‌جنگند و چند تیم هم به دنبال فرار از سقوط هستند و این شرایط باعث می‌شود برخی‌ از بازی‌ها با شرایط خاصی دنبال شود که جا دارد فدراسیون فوتبال و کمیته داوران با دقت بیشتری این مسابقات را دنبال و پیگیری کنند.
وی ادامه داد: در ابتدای فصل تصور بسیاری از کارشناسان این بود که سپاهان در کنار تراکتور از جمله مدعیان لیگ هستند و باید شاهد رقابت‌ آنها در کنار استقلال و پرسپولیس باشیم اما در ادامه راه دیدیم روند نتایج تغییر کرد و این دو تیم پرطرفدار شهرستانی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. هر دو تیم با وجود هزینه‌های بسیاری که انجام دادند و بازیکنان بزرگی که به خدمت گرفتند نتوانستند در کورس قهرمانی باقی بمانند که باید دلایل آن بررسی شود.
کارشناس فوتبال کشورمان در مورد اینکه چه عواملی می‌تواند در این امر دخیل باشد، گفت: بازیکنانی که الان در تراکتور و سپاهان بازی می‌کنند برای بسیاری از تیم‌ها مانند آرزویی دست نیافتی هستند، چرا که نه توان خرید و به خدمت گرفتن آنها را دارند و نه شرایط و زیرساخت لازم برای حضور در کورس قهرمانی. جدا از استقلال و پرسپولیس، این دو تیم به دلیل هزینه‌های سنگینی که داشتند باید امروز در بین مدعیان اصلی بودند اما شاید همین تعدد نفرات با کیفیت چالشی برای کادر فنی این تیم‌ها شده که برآورد آن را شاهد هستیم.
قاسمپور تاکید کرد: حضور یا عدم حضور بازیکنان شاخص و با کیفیت در یک تیم می‌تواند طبعات خاص خود را داشته باشد، وقتی شما بازیکنان مطرحی را به خدمت می‌گیرید باید به فکر کنترل و مدیریت این نفرات هم باشید چراکه حضور این چهره‌ها بر روی نیمکت و عدم حضور در زمین بازی، می‌تواند طبعاتی داشته باشد که نباید از دید مدیران فوتبالی پنهان بماند. این موضوع یک چالش جدی برای کادر فنی و تیم مدیریتی باشگاه است و اگر نتوانند آن را به خوبی کنترل کنند، بدون شک باید منتظر عواقب و حاشیه‌های آن هم باشند. در کنار این موارد بحث‌های مدیریتی و سایر موارد را هم باید مد نظر داشت و با بررسی و برآورد همه آنها، می‌توان به یک نتیجه مشخص دست یافت.
وی در مورد رقابت استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی و اینکه کدام تیم را بهتر دیده است، یادآور شد: فاصله یک‌امتیازی را نباید از یاد برد، هر دو تیم منتظر یک لحظه غفلت و لغزش از سوی یکدیگر هستند تا صدر جدول را به خود اختصاص دهند. هر چند استقلال در طول فصل با ثبات بیشتری بازی کرد و صدر جدول را در مدت زمان زیادی در اختیار داشته است.
کارشناس فوتبال کشورمان در مورد تیم‌های پرطرفدار انتهای جدولی هم گفت: صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران این روزها در قعر جدول هستند و برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند. در مورد نفت آبادان صحبت می‌کنم چراکه شناخت کاملی نسبت به شرایط و وضعیت موجود دارم هر چند در مورد تیم‌های دیگر نیز این شرایط نیز دیده می‌شود. فراموش نکنیم فوتبال آبادان نام‌های بزرگی را به فوتبال ایران معرفی کرده و از سابقه بسیاری برخوردار است.
قاسمپور تاکید کرد: مشکلات مالی، محدودیت‌های قانونی، عدم جذب و حضور بازیکنان مستعد و با کیفیت در تیم‌های جنوبی،‌ وضعیت آب‌وهوایی، محدودیت‌های موجود در استان و بسیاری از موارد دیگر در نتایجی که به دست می‌آید، دخیل است. با شرایطی که گفتم بازیکنی که بتواند در تیم‌های دیگر بازی کند، قید سفر به آبادان را خواهد زد چراکه شرایط زندگی در جنوب ایران با همه جای دیگر تفاوت دارد.
وی ادامه داد: متاسفانه چندسال قبل قانونی را به تصویب رساندند که دولت و وزارت نفت نمی‌تواند در فوتبال هزینه کند. همین قانون فاتحه فوتبال نفت را خواند آن هم در شرایطی که سایر تیم‌ها همچنان از این شرایط بهره می‌برند. متاسفانه این قانون توسط یکی از وزرای وقت ابلاغ شد و از آن روز تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با چالش‌های بسیاری مواجه شد اما هنوز تیم‌هایی از جمله پیکان، ساپیا، استقلال، پرسپولیس و چند تیم دیگر به نوعی از فرصت‌هایی که دارند، بهره می‌برند.
سرمربی اسبق تیم فوتبال نفت‌آبادان خاطر نشان کرد: تا این شرایط باشد نباید منتظر نتیجه بود، وقتی بذری نمی‌کاریم چرا چشم انتظار محصول هستیم؟‌ متاسفانه در فوتبال ما وقتی نتیجه نمی‌گیریم اولین کار تغییر کادر فنی و سرمربی است اما این کار چه سودی دارد؟ در تیم نفت این همه مربی عوض شد، به کجا رسیدیم؟ یک مربی آمده و می‌گوید کاری نمی‌شود کرد، پس چرا آمدید؟ اگر قرار نیست اتفاقی بیافتد، چرا در کادر فنی تغییرات ایجاد می‌کنید؟/ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.