تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳

حجت‌الاسلام علی اصغر ولایتی دبیرکل مجمع کانون های فرهنگی کشور:

سپاه مظهر ما می توانیم است

سپاه مظهر ما می توانیم است
نگاه اقتصاد
حجت‌الاسلام علی اصغر ولایتی دبیرکل مجمع کانون های فرهنگی کشور به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تحلیل جایگاه و عملکرد درخشان فرهنگی سپاه گفت: فرهنگ در جهان امروز، از مهم‌ترین شاخصۀ های موفقیت و استقامت هر کشوری است ما نیز که از فرهنگ غنی اسلامی ایرانی با پیشینۀ تمدنی و تاریخی طولانی برخورداریم، وظیفۀ مهمی در قبال صیانت و پرورش آن داریم چرا که فرهنگ مشخص کننده شکل و ماهیت حرکت و مایه تعالی و سعادت جامعه است.
حضرت امام خمینی فرهنگ را کارخانه آدم سازی می دانستند و معتقد بودند امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمد(ص) است و جنگ ما، جنگ عقیده است وجغرافیا و مرز نمی‌شناسد و ما باید در جنگ اعتقادی‌مان، بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به‌ راه اندازیم.» همچنین مقام معظم رهبری(مدظله) نیز همواره به توجه و پرداختن ریشه ای و بنیادی به مقوله فرهنگ را تاکید کردند طوری که فرهنگ را درجامعه به هوایی که تنفس می شود تشبیه فرمودند حتی ایشان در اوّلین دیدار با هیئت دولت سیزدهم فرمودند:«ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور و یک حرکت انقلابی لازم است. البته حرکت انقلابی، یعنی خردمندانه و عاقلانه. معنای انقلابی‌بودن بی‌هوا حرکت‌کردن و بی‌حساب حرکت‌کردن نیست. [حرکت] انقلابی باید باشد، بنیانی باید حرکت بشود، در عین حال برخاسته‌ از اندیشه و حکمت باشد. فرهنگ واقعاً زیربنا است».
حجت‌الاسلام علی اصغر ولایتی افزود: باید گفت بعد از انقلاب اسلامی و با تولد سپاه پاسداران بعنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای فرهنگی و نظامی انقلاب به فعالیت های فرهنگی و دینی مردم محور در شهرها و روستاها پرداخته شد و با برنامه ریزی تلاش شد حضور، نقش و فعالیت های مردمی در عرصه فرهنگی پر رنگ و فراگیر شود و حتی سپاه همزمان با توسعه فرهنگی، برای زمینه سازی تشکیل تمدن اسلامی نیز تلاش می کند.
سپاه بعنوان امید مردم ایران و بازوی پر افتخار جبهه‌ مقاومت در جهان اسلام به رشد و تعالی بالایی رسید و طوری که با این تلاش ها می توانیم بزودی با همراهی مسلمانان و جبهه مقاومت به تمدن عظیم اسلامی دست پیدا کنیم.
و البته باید تاکید کرد عامل اصلی موفقیت و قدرتمندی ما در کشور همین تفکر تمدنی است و با کار و مجاهدت فرهنگی و با تحقق بخشیدن به جامعه توحیدی همان نگاه امامین انقلاب با چشم انداز بلند مقدمات ظهور را فراهم کنیم.
ولایتی گفت برهمین اساس سایر مأموریت‏های محوله این نهاد مردمی با پیوست فرهنگی و ارزشی همراه است که از رسالت های اساسی سپاه را می توان حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در مورد جنگ نرم و فعالیت های پیشگیرانه فرهنگی می فرمایند؛ در جنگ نرم دشمن به سراغ سنگر‌های معنوی می‌آید که آنها را منهدم کند. به سراغ ایمان‌ها، معرفت‌ها، عزم‌ها، پایه‌ها و ارکان اساسی یک نظام و یک کشور، ‌دشمن به سراغ این‌ها می‌آید که این‌ها را منهدم کند و نقاط قوت را در تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل کند فرصت‌های یک نظام را به تهدید تبدیل کند.
حجت‌الاسلام علی اصغر ولایتی دبیرکل مجمع کانون های فرهنگی کشور در ادامه افزود سپاه همواره ثابت کرده است که در زمان ها و عرصه های مختلف پای ارزش ها بوده است و با اخلاص مجاهدت کرده است را رسالت و تکلیف ذاتی خود می داند و برای آن جهاد می کند.
باید نخبگان جامعه با همراهی سپاه به مسائل فرهنگی کشور کمک کنند و هم افزایی کرده و از طرح های این نهاد مردمی حمایت کنند چراکه سپاه دلسوز مردم و کشور است و درصدد عزت اسلام است و امروز ما بخاطر مجاهدت های سپاه در جهان اسلام عزیز هستیم و مسلمانان و آزادگان جهان احساس عزت و غرور دارند.
 در داخل کشور نیز سپاه محبوب است بخاطر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخاسته از جنس مردم و از بطن مردم است و به معنای واقعی یک نهاد انقلابی و فرهنگی کارآمد است. چه در دوران دفاع مقدس و بروز و ظهورش در آن عرصه که افتخار بزرگی آفرید و برای همیشه در تاریخ این ملت باقی خواهد ماند و چه در دوران بعد از دفاع مقدس که این سپاه که برخاسته از بطن مردم است در هر زمان به فکر خدمت رسانی به مردم بوده و در عرصه محرومیت زدایی و هر حادثه‌ای که برای مردم رخ داده است درخدمت مردم است که این سخن امام امروز برای همگان روشن تر شده که سپاه نبود کشور نبود ان این فداکاری برای مردم و جامعه مستمر باشد.
حجت‌الاسلام ولایتی در پایان سالروز تأسیس این نهاد مقدس را گرامی داشته و گفت به همسنگران عزت آفرین خود تبریک و خداقوت می گوییم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.