تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹

یکجانبه نگری، تلاطمی که کشتی نجات را به ساحل امن نخواهد رساند ‌  ✍️مجتبی تابش 

یکجانبه نگری، تلاطمی که کشتی نجات را به ساحل امن نخواهد رساند ‌  ✍️مجتبی تابش 
نگاه اقتصاد
استان ایلام با جمعیتی در حدود ۶۰۰هزار نفر و مساحتی بالغ بر ۲۰۱۰۰کیلومتر مربع بیست و دومین استان کشور از نظر وسعت، از نظر ذخائر نفت و گاز بزرگترین تولید کننده نفت و گاز غرب کشور با دارا بودن سه درصد از ذخائر نفتی و یازده درصد از ذخائر گازی کشور، به واسطه ی نزدیکی مرز مهران به کشور عراق  دارای صادرات حدود سه میلیون تن کالا و تردد بیش از سه و نیم میلیون زائر حسینی و همچنین با وجود معادن متعدد از پتانسیل خاص اقتصادی بهره مند است.
بر اساس پیش زمینه ی فوق می توان گفت استان ایلام یکی از قطب های اقتصادی کشور محسوب می شود که آینده ای زیبا را برای آن می توان متصور شد.
در سالهای پس از انقلاب و جنگ تحمیلی از تعابیری مانند (محروم) برای این استان استفاده می شد که زیبنده ی  مردمان با اصالت و با فرهنگ این دیار نبود. به واسطه ی سالها تلاش  سیاسی و اقتصادی مسئولان مختلف نظام جمهوری اسلامی و همراهی این مردم غیور امروز شاهد تلالوهای جدید و شکوفایی های متعدد در عرصه های اقتصادی و سیاسی در این استان هستیم که این خود نوید بخش رهایی از پسوند محرومیت است.
بدون شک  حل مسائل کلان اقتصادی با پشتوانه ی سیاسیون در داخل و خارج استان در جریان است و دستمایه و امید سیاسیون برای پیشبرد اهداف،  همراهی رسانه ها و اصحاب رسانه با نفوذ و قدرتمند در استان هستند.
فعالیت رسانه ای بدون وابستگی فکری و خارج از بایدها و نباید ها توسط اصحاب رسانه از نشانه های ایجاد دموکراسی رسانه ای است که زمینه ساز و پشتوانه ی محکم دموکراسی سیاسی می باشد.
نشریات و مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی و بر اساس اصل ۲۴قانون اساسی در بیان مطالب آزادند، مگر آنکه مخل به مبانی اسلام و یا حقوق عمومی باشند. تفصیل آنرا قانون معین می‌کند.
در بحث حکمرانی مطلوب  جهت رسیدن به توسعه که خواست و نظر بزرگان این نظام مقدس است شاخصه های عنوان شده که یکی از مهمترین آنها حق اظهار نظر توسط رسانه ها و پاسخگویی مدیران و متصدیان امر است. مدیران در جهت تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی چنانچه در اقدامات خود شفافیت و اطلاع رسانی را در جهت تبیین و روشنگری در اولویت قرار دهند مسلما با همراهی رسانه های آزاد اندیش و تحول خواه روبرو خواهند شد.
پس در اینجا لازم و شایسته است که مدیران سیاسی و اقتصادی از یکجانبه گری بشدت بپرهیزند و از ظرفیت نامحدود رسانه و اشخاص رسانه ای دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت پاسخگویی، تبیین اقدامات انجام گرفته و برنامه های در دست اقدام با استفاده از مشاوران رسانه ای کار کشته بهره ی وافر برده تا این کشتی در دریای مواج را به ساحل امن برسانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.