تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۳:۳۰

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری:

تامین مقدمات پیاده‌روی اربعین حسینی معامله با خداست

تامین مقدمات پیاده‌روی اربعین حسینی معامله با خداست
نگاه اقتصاد

اردبیل – نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایثارگران با فعالیت‌ برای تامین کمک‌ها و مقدمات پیاده روی جهانی اربعین حسینی، با خدا معامله و اخلاص دفاع مقدس را در جامعه ترویج می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله یدالله صفری عصر پنجشنبه در جلسه اعضای شورای معتمدین معین و خادمان موکب العباس استان اردبیل (ع) در فرمانداری شهرستان انگوت اظهار کرد: نمی‌توان درجه ای بالاتر از ایثار را متصور شد و منزلت رزمندگان و ایثارگرانی که برای مقدمات پیاده روی اربعین حسینی تلاش می‌کنند، همان درجه ایثار و فداکاری است.

وی افزود: در موکب العباس (ع) کسی ریالی نفع مادی ندارد اما عشق به اهل بیت (ع) در آن موج می‌زند و به معنای واقعی کلمه، توزیع چای و جارو زدن پیش پای زوار در کشوری غریب و خارجی نه تنها نمی‌تواند ریا باشد بلکه عشق به سید الشهدا (ع) را نشان می‌دهد.

امام جمعه گرمی مغان ادامه داد: اهل بیت (ع) بسیار سخاوتمند هستند و قدمی که برای آنها برداشته شود را فراموش نمی‌کنند و کار شما رزمندگان و هر کسی که در موکب العباس (ع) برای خدمت به زائران اربعین حسینی تلاش می‌کند، معامله با حضرت سید الشهدا (ع) است.

آیت الله صفری تصریح کرد: موکب العباس (ع) به مدیریتی هنرمندانه نیاز دارد و باید کاری کنیم که عاشقان امام حسین و حضرت عباس (ع) برای کمک مالی و تسهیل امور زوار اربعین، سراغ دست اندرکاران موکب العباس (ع) را بگیرند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر چند حضور فرمانداران و سایر مسئولان در جلسات هماهنگی موکب العباس (ع) به منظور استفاده از ظرفیت آنها کار خوبی است، اما نباید موکب العباس (ع) حالتی اداری و غیر مردمی به خود بگیرد و باید مراقب این امر باشیم.

آیت الله صفری افزود: عشق به امام حسین (ع) ثروتی بی پایان است و خدا این سرمایه را در زندگانی ما ایجاد کرده است و به امید حق، در جمع‌آوری کمک‌ها و همکاری با شما رزمندگان و ایثارگران جهت تمهید امور موکب العباس (ع) و خدمت به زائران اربعین شرمنده نخواهیم بود.

 

مجمع ایثاگران متحد پایدار استان اردبیل ۲ موکب در عراق مستقر می‌کند

دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل هم در این جلسه گفت: موکب از ابراز تقرب مردم به سید الشهدا (ع) است و شادابی خاصی که در مسیر نجف به کربلا مستولی زائر می‌شود وصف نشدنی است و پیاده روی جهانی اربعین حسینی به منزله تیر و موشکی به چشم و قلب دشمنان اسلام و انبساط خاطری برای مهرورزان و دوستداران انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

سردار سعید رضایی افزود: امسال برای سومین سال متوالی موکب العباس (ع) را در مسیر حرکت زوار اربعین حسینی در عراق مستقر خواهیم کرد و یک موکب دیگر نیز در عراق خواهیم داشت و برادران عراقی عاشق امام حسین (ع) با ما همکاری می‌کنند و اقداماتی برای تسهیل امور و سامان محل استقرار موکب‌ها انجام داده ایم.

وی ادامه داد: هزینه‌ها افزایش یافته است و برای تامین و توسعه خدمات به زوار اربعین حسینی به کمک‌های مردمی و عاشقان سید الشهدا (ع) نیاز داریم و از امامان جمعه شهرستان‌ها انتظار داریم با همکاری مدیران مجمع ایثارگران متحد پایدار شهرستان‌های استان برای جمع آوری کمک‌های مردمی تلاش کنند.

این یادگار دفاع مقدس اضافه کرد: علاوه بر ۲ موکب مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل، موکب‌های دیگری هم از شهرستان‌های مشگین شهر و اردبیل در مسیر حرکت زوار مستقر می‌شود و نباید حس رقابت با آنها را داشته باشیم و کسی حق تضعیف موکب‌های دیگر را ندارد و باید تلاش‌ها با اخلاص و در جهت رضای خدا باشد.

 

طبخ و توزیع روزانه ۱۰ هزار وعده غذای گرم

سید حسین حسینی دبیر موکب العباس (ع) مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل هم در این جلسه گفت: در ۲ موکب این مجمع در عراق عراقی‌ها به آنها عمود ۱۰۳ و عمود ۹۴۶ می‌گویند، طبق سال‌های قبل روزانه ۱۰ هزار وعده غذای گرم طبخ و به زوار اربعین حسینی داده خواهد شد و علاوه بر آن، هر روز پنج هزار وعده انواع خوراکی، آب معدنی و ملزوماتی از این قبیل را به زائران اهدا خواهیم کرد.

وی افزود: از سه هزار موکب مستقر در مسیر پیاده روی اربعین حسینی ۱۸ موکب مربوط به استان اردبیل است و بنا بر توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارتباط فعالان موکب‌ها با برادران عراقی بیشتر شده است و در موکب‌ها علاوه بر خدمات اسکان و پذیرایی، برنامه‌های معنوی و دینی همچون دعا، قرائت زیارت عاشورا و مداحی برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: سال به سال بر شمار زوار افزوده می‌شود و از کشورهای خارجی نیز مهمانانی خواهیم داشت و سطح خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی بستگی به میزان جمع آوری کمک‌های مردمی دارد و اگر کمک‌ها کافی باشد امکان خرید زمین و ایجاد حسینیه دایمی در عراق به نام مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل را نیز داریم.

حجت الاسلام صادق قدرتی امام جمعه انگوت هم در این جلسه گفت: کم نیستند افرادی که امکان یا فرصت شرکت در پیاده روی جهانی اربعین را ندارند و بازتاب برنامه‌های موکب‌ها و مسیر معنوی آنها می‌تواند حس و حال زیارت و حرکت زوار را برای جاماندگان از اربعین حسینی تداعی کند.

فرمانداران گرمی مغان و انگوت هم در این جلسه طی سخنان جداگانه ای، آمادگی خود را برای جمع آوری کمک‌های مردمی جهت خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی اعلام کردند و نمایندگان و مدیران مجمع ایثارگران متحد پایدار شهرستان‌های پارس آباد، گرمی، بیله سوار، اصلاندوز، مشگین شهر و انگوت نیز عملکرد خود برای کمک رسانی به موکب‌های مجمع را گزارش و نقطه نظرات خود برای تسهیل خدمات رسانی را اعلام کردند.

به گفته دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل، زمان حرکت خادمان موکب‌های مجمع به عراق برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی ۲۰ مردادماه است.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و به لحاظ سابقه و صبغه مذهبی و تاریخی، آیین‌های عاشورایی و مراثی آن به ویژه در ماه محرم از شور و حال ویژه‌ای برخوردار است.

 

 

 

#

#

#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاخبر

#پایگاه_خبری_تحلیلی_نگاه_اقتصاد

#پایگاه_خبری_تحلیلی_ندای_زاگرس

#پایگاه_خبری_تحلیلی_ماناسپهر

#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاروز

#گروه_رسانه_ای_ندای_زاگرس

#گروه_رسانه_ای_ پویاخبر

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.