تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰

قیطاسی: می‌خواهم رکورد سنگین‌ترین گوی دنیا را بشکنم/ مدال برنز جهان برایم فقط شرمندگی داشت

قیطاسی: می‌خواهم رکورد سنگین‌ترین گوی دنیا را بشکنم/ مدال برنز جهان برایم فقط شرمندگی داشت
نگاه اقتصاد
تهران- قوی‌ترین مرد ایران با اشاره به هدف خود برای ثبت رکورد گوی ۲۸۶، گفت: آرزو دارم که رکورد گوی جهان را از آن خودم کنم.
رضا قیطاسی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص مسابقات جام پهلوان محمود (پوریای ولی) ازبکستان اظهار داشت: تا به حال سه مرتبه در این رقابت‌ها شرکت کردم که یک نایب قهرمانی قبل از دوره کرونا و ۲ قهرمانی در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را بدست آوردم. این مسابقه در شهر باستانی خیوه برگزار می‌شود که برای کسب سومین قهرمانی خود به این رقابت‌ها پا می‌گذارم.
وی ادامه داد: قبل از کرونا که در جام پهلوان محمود شرکت کردم، یک ورزشکار اوکراینی قهرمان شد که البته با ناداوری توانست مرا شکست بدهد؛ امسال هم در این مسابقه شرکت خواهد کرد و قطعا رقابت سختی خواهم داشت. او حدود ۳ ماه پیش قهرمان لیگ قوی‌ترین مردان اروپا شد و ورزشکار بسیار خوبی است. البته این رقابت‌ها سطح بالایی دارد و حریفان قدرتمند زیادی حاضر خواهند شد ولی من فقط برای هت‌تریک قهرمانی خواهم رفت.
قوی‌ترین مرد ایران با اشاره به مسابقات قوی‌ترین مردان جهان روسیه عنوان کرد: توانستم مقام سو را کسب کنم ولی اصلا راضی نیستم زیرا برای قهرمانی رفتم و حتی به محمود قراچورلو، رئیس کمیته قوی‌ترین مردان نیز قول کسب مدال طلا را داده بودم. ۵ هزار دلار جایزه گرفتم که به ییگباره آب شد. واقعا این جایزه مرا خوشحال نکرد زیرا فقط در فکر اولی بودم ولی نهایتا شرمندگی پیش قراچورلوف مربیان و مردم ایران برایم ماند و حتی روی نگاه کردن در چشم‌ برخی‌ها مثل قراچورلو را نیز ندارم.
وی افزود: اگر می‌توانستم در آیتم لیفت، ۲ حرکت بیشتر بزنم، قهرمانی مال من بود ولی موانعی پیش روی من قرار گرفت که اجازه این پیروزی را نداد؛ در آیتم لیفت از میله LFM استفاده کرده بودند که تکنیک خاص خودش را نیاز دارد. من در شهرستان تمرین میکنم از نظر امکانات ضعیف هستیم. این دومین باری بود که در تمام دوران ورزشی خودم، دستم به این مدل میله می‌خورد و تکنیک آن را بلد نبودم. نیمی از مسابقه قوی‌ترین مردان قدرت ورزشکار است ولی نیم دیگر آن به تکنیک فرد بستگی دارد.
قیطاسی در مورد ادامه روند تمرینی خود گفت: زمانی آیتم کنده نقطه ضعف من بود ولی با کمک و علم مربی توانستم آن را به نقطه قوت خودم تبدیل کنم. مشکلم در آیتم لیفت را نیز حل خواهم کرد ولی باید امکانات نیز فراهم شود تا بتوانم تمام توانم را به کار بگیرم. اگر از قراچورلو بخواهم، مثل همیشه پشتیبان من خواهد بود ولی از آن‌جایی که نتوانستم در روسیه به قولم عمل کنم، از او خجالت می‌کشم و نمی‌توانم با او تماس بگیرم. با این که قهرمانی را از دست دادم ولی باز هم برای بدرقه من به مسابقات ازبکستان، همراه محراب فاطمی به فرودگاه می‌آیند و این مسئله باعث شرمندگی بیشتر من خواهد شد.
وی با تاکید بر تعدد مسابقات مختلف در مدت اخیر خاطرنشان کرد: پس از ازبکستان باید ۲۰ روز ریکاوری خوب داشته باشم و کاملا استراحت کنم. از مسابقات مردان آهنین ایران تا به امروز فرصت استراحت نداشتم و خستگی در بدنم مانده است.
قهرمانی مردان آهنین درباره مسابقات داخلی پیش‌رو بیان کرد: برنامه‌ریزی شده است که در صورت امکان برج ۶ امسال مسابقاتی با حضور ۱۰ مرد برتر ایران برگزار شود که با ۱۰ نفر برتر جهان رقابت کنند. باید بهترین نسخه خودم را در این رقابت‌ها نشان بدهم و آمادگی کامل نیاز داریم. به نظرم پیمان ماهری‌پور که بسیار قدرتمند و یکی از برترین‌های جهان است نیز در این رقابت‌ها حاضر می‌شود و چنین ورزشکارانی کارم را بسیار سخت خواهد کرد.
قوی‌ترین مرد ایران در خصوص برترین رکوردهای قدرتی جهان اظهار داشت: پیمان در صدد کسب بالاترین رکورد لیفت جهان است. یکی از آرزوهای من مهار لیفت ۵۱۰ توسط اوست که البته با ۵۰۵ نیز رکورد گینس می‌شکند ولی دوست دارم با وزنه بالاتر هیچ حرفی در کار نباشد و نام پیمان زیر پرچم زیبای کشورمان بدرخشد. خودم دوست دارم که رکورد گوی جهان را بزنم که ورزشکاری به نام استامپ توانسته است در این آیتم گوی ۲۸۶ کیلوگرم را مهار کند. در این مسئله به حمایت نیاز دارم و باید پس از تمریناتم، برنامه‌ای هماهنگ شود که داروان و مسئولان جهانی حضور یابند و این رکورد در گینس ثبت شود. اگر در ایران نتوانم به این رکورد مهم دست پیدا کنم، قطعا برنامه‌ای خواهم ریخت تا خارج کشور، این رکورد را به نام کشورم به ثبت برسانم.
#
#
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاخبر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_نگاه_اقتصاد
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ندای_زاگرس
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ماناسپهر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاروز
#گروه_رسانه_ای_ندای_زاگرس
#گروه_رسانه_ای_ پویاخبر
#

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.