تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴

مضرات استفاده طولانی از تلفن همراه * فرشته قاسمیان

مضرات استفاده طولانی از تلفن همراه  * فرشته قاسمیان
نگاه اقتصاد
در دنیای حاضر و در عصر کنونی که عصر پیشرفت تکنولوژی است و  هر ساله خبری از  ظهور تکنولوژی‌های  جدید به گوش ما می رسد، تکنولوژی  دنیای ما را سریعتر، راحت تر و گسترده تر می کند و  آگاهی  از تکنولوژی  های جدید می تواند هم والدین و هم فرزندان را در راه استفاده از تکنولوژی  ها کمک می کند.
گوشی همراه در این عصر که هر روز  پیشرفته تر می شود و با تکنولوژی  های جدید جایگزین می شود، علاوه بر فواید بیشماری که برای ما دارد، آثار زیانباری نیز با خود به همراه دارد، استفاده زیاد از آن  می تواند، اثرات مخربی به همراه داشته باشد.
علاوه بر آثار جسمی و زیان  های اساسی برای چشم، گردن درد و غیره…. آثار روحی فراوانی نیز  به همراه دارد، استفاده  زیاد  از گوشی  حتی افسردگی شخصی  به همراه دارد، استفاده از این ابزار در اتاق خواب می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای سلامتی جسمی و روانی ما داشته باشد و مطالعات نشان داده است که تاثیر نور و اشعه دستگاه های هوشمند به مرور زمان باعث بی خوابی، کم خوابی، استرس، اضطراب، تضعیف روحیه و تمرکز، چاقی و مشکلاتی از این قبیل می شود.
همچنین نتایج تحقیقات علمی نشان داده،  افرادی که در حین غذا خوردن از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند، ۲۰ تا ۲۵ درصد کالری بیشتری نسبت به افرادی که از تلفن همراه خود استفاده نمی‌کنند، مصرف می‌کنند، و نیز  استفاده بیش از حد از تلفن همراه می‌تواند باعث افزایش استرس شود که متابولیسم را کاهش می دهد و اشتها را افزایش دهد همچنین  هورمون کورتیزول که در هنگام استرس ترشح می‌شود، می‌تواند باعث ذخیره چربی در بدن شود.
زیاده روی در استفاده از تلفن همراه مضرات بیشماری دارد و همه ما باید با نحوه استفاده صحیح از آن آشنا باشیم و مخصوصا ، نحوه استفاده صحیح از آن را به کودکان نیز بیاموزیم، چرا که کودکان بیشتر در معرض این آسیب ها قرار دارد و  این امر وظیفه سنگین والدین در درجه اول و نظام آموزشی را ور درجه دوم  مهمتر می  سازد./فرشته قاسمیان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.