تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲

استعدادهای ورزشی را بشناسیم/ « یاشار عبدی»- فوتبال

روزی که مهر «عظام» در دل «یاشار» نشست

روزی که مهر «عظام» در دل «یاشار» نشست
نگاه اقتصاد
در ۶ سالگی استعداد فوتبالی اش را کشف کرد و از آن هنگام بود که آرزوهایش هم رنگ و بوی فوتبالی گرفتند و در میان داشتن و نداشتن، دلش را با توپ گرد سرگرم می کرد و برایش روپایی می زد.
۶ سالگی اش را دوست داشت، چون آغاز یک ماجرای فوتبالی برایش بود، و توی نگاه کودکانه اش به دنبال راهی بود تا استعدادش را توی زمین چمن به همه نشان دهد، اما هزینه های مدارس فوتبال آنقدر هنگفت بود که نمی توانست راضی کننده باشد و «یاشار» با بغضی کودکانه منتظر روزی بود که گوشه چشمی به استعدادش بیفتد تا بتواند تمام حس و هیجان برآمده از درونش را بیرون بریزد.
سالها گذشت تا این که دست مهربانی از آستین «عظام» بیرون آمد و چراغ امید را در دل بچه های مستعد در محلات کم برخوردار روشن کرد.
«یاشار» از جمله بچه هایی بود که از گوشه ی شهر « ارومیه» به متن فوتبال وارد شد و اکنون در باشگاه مهرعظام کانون ارومیه به دنبال آرزوهای بزرگش تلاش می کند تا روزی بتواند خوبی های مسئولین زحمتکش و مهربان آکادمی مهرعظام به ویژه حاج عباس ایروانی و همچنین مربیان باتجربه و تلاشگر در کانون ارومیه را با حضورش در بالاترین سطح فوتبال و پوشیدن لباس تیم های بزرگ و تیم ملی جواب دهد.
«یاشار عبدی» نوجوان با اخلاق و خلاق باشگاه مهرعظام ارومیه، متولد آبان ۱۳۸۹ و دانش آموز مقطع اول دوره متوسطه اول است.
۳ سال است که به صورت جدی وارد دنیای فوتبال شده و در نقش یک کاپیتان بزرگ هنرنمایی می کند و یک سال و نیم هم از حضورش در باشگاه مهر عظام ارومیه می گذرد؛ جایی که برای « یاشار» می تواند پلی به سوی سرزمین آرزوهایش باشد.
رنگ های آبی، سیاه و زرد از رنگ های مورد علاقه اش هستند و به «وریا غفوری» کاپیتان سابق استقلال و همچنین «زین الدین زیدان» علاقه خاصی دارد و سبک بازی این دو را بیشتر می پسندد و سعی می کند از آنها الگو بگیرد.
تیم های باشگاهی «استقلال» و «لیورپول» هم در ردیف اول تیم های محبوب « یاشار» هستند، هر چند که حالا بیشتر عشق و علاقه اش معطوف باشگاه «مهرعظام» است و به نوعی می خواهد دین خود را نسبت به لطف و مهربانی مسئولین و دلسوزانش ادا کند.
او دلش می خواهد یک فوتبالیست موفق بشود و برای کشورمان افتخار آفرین باشد.
«یاشار» از فوتبال آموزان زرنگ و درسخوان « مهرعظام» است و در کنار فوتبال به شغل آینده اش یعنی دندان پزشکی توجه دارد.
خانواده ی این نوجوان محجوب هم بازی فوتبالش را خیلی دوست دارند و همیشه به او روحیه می دهند که بیشتر تلاش کند، و این امیدواری به آینده را « مهرعظام» در دل اولیای اعضای باشگاه انداخته تا آسوده خاطر بتوانند شاهد رشد فرزندانشان باشند.
«یاشار» در گفتگو با ما از سایر مسئولین مربوطه می خواهد که به فکر آدمهای فقیر باشند و به همه استانها سفر کنند. او می گوید خیلی ها هستند که به فوتبال علاقه دارند اما در وضع مالی مشکل دارند و انتظارشان این است که مسئولین بیایند و کسانی که واقعا به فوتبال علاقه مند هستند را ببینند و به آنها توجه کنند.
«یاشار» از مسئولین مهرعظام خیلی تشکر می کند که راه پیشرفت استعدادهای خانواده های کم درآمد را باز کرده تا بتوانند خودشان را نشان بدهند.
یک مهاجم چپ که در پست هافبک سمت چپ هم به خوبی بازی می کند و فوتبال را خیلی خوب می فهمد، تا جایی که مربیان همواره به او اعتماد دارند.
در آینده از این بازیکن بیشتر خواهیم شنید. نام «یاشار عبدی» را به خاطر بسپارید./اسلام انصاری فر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.