تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰

دکتر منصوری سفير سابق ایران در چین:

قدرتهای بزرگ نشسته اند و نظاره می‌کنند ایران چگونه آینده جهان را می سازد

قدرتهای بزرگ نشسته اند و نظاره می‌کنند ایران چگونه آینده جهان را می سازد
نگاه اقتصاد
سفیر اسبق ایران در چین با اشاره به پیشرفت‌های شگرفی که در عرصه‌های مختلف در کشورمان رخ داده ودر حال وقوع است گفت: قدرتهای بزرگ نشسته اند ونظاره می‌کنند ایران چگونه آینده جهان را می‌سازد.
دکتر جواد منصوری سفیر سابق ایران در چین طی سخنانی در نشست کمیته بین‌الملل، با ابراز تاسف از سانحه دلخراش هوایی و شهادت رئیس جمهورمحبوب، حضرت آیت الله دکتر رئیسی و سایر همراهان ایشان این ضایعه اندوه بار را به محضر مقام معظم رهبری و خانواده‌های داغدار این عزیزان تسلیت گفت.
وی در ادامه با اشاره به جنگ افروزی‌های رژیم جعلی صهیونیستی و جنایات بی‌شمار آن در غزه، همچنین عداوت مستمر  با نظام مقدس جمهوری اسلامی خاطرنشان ساخت: اسرائیل در ۴۵ سال گذشته بیشترین و پرخرج‌ترین کارش این بود که در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران به ایستد، البته اقدامات کوری هم انجام داد اما انقلاب باز نه ایستاد و ما شاهد بودیم و هستیم که این پدیده (انقلاب اسلامی) با چه سرعتی در جهان در حال گسترش است.
وی افزود: خداوند امام راحل را حمایت و هدایت کرد برای تغییر مسیر تاریخ بشریت، ایشان همواره با قطعیت می‌گفتند ما مسیر را طی می‌کنیم، دشمن شکست می‌خورد ما پیروز می‌شویم، و امروز ما شاهد هستیم که فرمایشات این  بزرگ مرد تاریخ چگونه یکی پس از دیگری به واقعیت مبدل می‌شود.
دکتر منصوری در ادامه گفت: این روزها قدرت‌های بزرگ جهانی نشسته اند و می‌گویند با ایران چه کار کنیم؟ و این مبحث را مطرح می‌کنند که ایران چگونه آینده جهان را می‌سازد؟ همه این‌ها نشئت گرفته از عنایات مقدس الهی و هدایت‌های رهبری معظم انقلاب و بهره‌مندی از توان دانشمندان و متخصصان داخلی و جوانان فهیم این مرز و بوم است.
ایشان افزود: نکته این است که مسئله اسرائیل نسبت به تحولات بزرگ خیلی جدی نیست و قطعاً نابود می‌شود، اتحادیه اروپا شکست می‌خورد و آمریکا نیز در آینده دچار فروپاشی خواهدشد.
سفیر اسبق ایران در چین گفت: تحولات بزرگی در آینده جهان رخ خواهد داد و دنیا آرام آرام به سمت اسلام، ایران و تشیع روی خواهد آورد.
وی با ذکر خاطراتی از دوران مسؤلیت پیشین خود خاطرنشان ساخت: روزی آقایی از یکی از کشورهای آسیایی به دفتر کار بنده مراجعه کرد و گفت ما می‌دانیم شما یهودی‌ها را از لبنان بیرون کردید و سرانجام اسرائیل را نابود خواهیدکرد،کی‌ می آیید آمریکایی‌ها را نیز از کشور ما بیرون می‌کنید.
ایشان اضافه کرد: ما باید خودمان را برای پاسخگویی به حداقل چند میلیارد مسلمان آماده کنیم، آنها به ما مراجعه می‌کنند و از ما می‌خواهند برای گرویدن به اسلام آنها را هدایت کنیم، همین الان نیز در مقایسه با ۲۰ سال پیش بسیاری از جوانان کشورهای مختلف آماده هستند تا حکومت‌هایشان را تغییر دهند، ما باید خود را برای جهان پس از آمریکا آماده کنیم، در این شرایط موج تقاضا از ما زیاد است و ما باید پاسخگو باشیم و به‌گونه‌ای عمل کنیم تا آنان به سمت دیگر کشورها نروند.
 دکتر منصوری در پایان تصریح کرد: روند تحولات جهان به سمت واگرایی، سست شدن و نابودی نظام فعلی حرکت می‌کند و در این بین به تدریج گرایش به اسلام زیاد می‌شود و ما باید هدایت کننده باشیم و این امر بدون شک پس از عملیات وعده صادق شتاب بیشتری خواهد گرفت.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.