تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲

معاون درمان وزارت بهداشت:

دریافت زیرمیزی پزشکان تخلف است/ممنوعیت پرداخت پول خارج از صندوق بیمارستان

دریافت زیرمیزی پزشکان تخلف است/ممنوعیت پرداخت پول خارج از صندوق بیمارستان
نگاه اقتصاد
تهران – معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه پزشکان حق گرفتن زیرمیزی ندارند، گفت: بیماران خارج از صندوق بیمارستانی پولی بابت درمان پرداخت نکنند و برای صورتحساب حتما رسید بگیرند.
سعید کریمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ما افزود: همه پزشکان موظف به رعایت تعرفه های تعیین شده هستند و افراد خارج از صندوق بیمارستانی پولی پرداخت نکنند و در صورت پرداخت پول به پزشکی رسید بگیرند و در صورت ثابت شدن ۱۰ برابر پولی که پزشک از بیمار گرفته باید پس داده شود و بدون رسید نمی توان به تخلفات رسیدگی کرد.
وی با بیان اینکه عقب ماندگی‌های تعرفه پزشکی توسط دولت مردمی در سه سال گذشته در مسیر حفظ نخبگان و افزایش انگیزه های کاری آنها جبران شد، اظهار داشت: دستمزد پزشک جزء حرفه ای خدمات پزشکی بوده و در ۱۲ سال به اندازه ۲ برابر هم رشد نکرده بوده در حالیکه با مساعدت شهید رئیسی حداقل حقوق پزشکان از سال ۹۰ تا سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ برابر افزایش یافت.
کریمی تاکید کرد: دریافت پولی اضافه از سوی پزشکان برای انجام اعمال جراحی جرم است و بیماران در صورت پرداخت پول به آنها باید رسید داشته باشند تا به تخلفات دریافت زیرمیزی رسیدگی شود.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: رعایت مصوبات دولت در خصوص تعرفه های پزشکی تعیین شده از سوی پزشکان الزامی بوده و هرگونه تعرفه و رشد اجزای تعرفه خارج از مصوبات دولت فاقد وجاهت قانونی است.
به گفته کریمی، در دولت سیزدهم مالیات پزشکان کاهش یافت و حق ماندگاری و مقیم بودن نیز به پرداختی های آنها افزوده شد، بطوریکه اکنون روزانه ۱۵ میلیون ریال برای هر پزشک در مناطق کم برخوردار پرداخت می شود و میزان دریافتی پزشک تمام وقت در بخش دولتی برابر دریافتی بخش خصوصی است.
به گزارش ایرنا، تعرفه پزشکان عمومی در سال جاری، ۱۲۶ هزار تومان، پزشکان متخصص، ۱۸۹ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ ۲۴۱ هزار تومان، متخصصان روانپزشکی ۲۵۱ هزار تومان، پزشکان فوق تخصص روانپزشکی ۲۸۶ هزار تومان است.
تعرفه های پزشکی امسال نسبت به سال گذشته به طور متوسط ۳۵ درصد افزایش داشته است./ایرنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.