تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳

رئیس فدراسیون: و

رزشکاران رشته تیراندازی ۳۵ نشان رنگارنگ کسب کردند

رزشکاران رشته تیراندازی ۳۵ نشان رنگارنگ کسب کردند
نگاه اقتصاد
ایلام –  رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: ورزشکاران این رشته در ۲ سال گذشته به ۱۸ کشور مختلف جهان برای شرکت در مسابقات بین‌المللی اعزام شده‌ و ۳۵ نشان رنگارنگ کسب کردند.
“مرتضی قربانی” روز چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی انتخابات رئیس هیات تیراندازی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ۲ سال گذشته چهار سهمیه المپیک توسط ورزشکاران رشته تیراندازی کسب شد، افزود: تیراندازی ایران سال ۱۴۰۲ را با کسب سه سهمیه المپیک توسط “شرمینه چهل امیرانی” و ” فاطمه امینی” در تفنگ ۱۰ متر و “محمد بیرانوند” در رشته تراپ به پایان رساند و در سال ۱۴۰۱ نیز “هانیه رستمیان” نخستین سهمیه کاروان ایران در رشته تیراندازی را برای المپیک پاریس به دست آورد.
رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه سه تیم جوانان در رشته‌های تپانچه، تفنگ و اهداف پروازی در کشور تشکیل شده است، افزود: ایلام پس از تهران، دومین استان از لحاظ امکانات رشته تیراندازی در کشور است.
اختصاص ۵۰ اسلحه اهداف پروازی( تراپ) به استان ایلام
قربانی در ادامه از اختصاص ۵۰ اسلحه اهداف پروازی( تراپ) به استان ایلام خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی بسیار ویژه‌ای برای توسعه تیراندازی به اهداف پروازی در سطح کشور انجام داده ایم.
وی با بیان اینکه در راستای تقویت رشته تیراندازی اهداف پروازی یک هزار قبضه سلاح “هوماک” در استان‌های کشور توزیع شد، یادآور شد: پارسال ۸۰۰ نفر از استعدادهای ورزش تیراندازی در کشور شناسایی و در نهایت ۱۲۰ نفر انتخاب و وارد اردوهای این رشته ورزشی شدند.
رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ نفر در رشته تفنگ و ۲۰ نفر در رشته تپانچه در اردوها حضور دارند، افزود: برای تأمین فشنگ اهداف پروازی بازدیدی از مجموعه‌های سلاح و مهمات سازی انجام شد و امروز باید گفت که بهترین فشنگ‌های تولید داخل در اختیار تیراندازان این رشته ورزشی قرار دارد.
قربانی یادآور شد: با توجه به اینکه تیراندازی یکی از رشته‌هایی است که در دین مبین اسلام به آن سفارش شده است، انتظار داریم با ترویج این ورزش، شاهد فعالیت روزافزون جوانان در این رشته مفرح ورزشی باشیم.
رئیس فدراسیون تیراندازی با تاکید بر اینکه قهرمانان ما یک سرمایه هستند، ابراز کرد: باید تمام توان خود را برای خدمت به جوانان کشورمان به کار بگیریم و در راستای تقویت این رشته ورزشی در کشور و حضور جوانان علاقه‌مند و استعدادهای درخشان در مسابقات بین المللی و جهانی تلاش کنیم.
وی با قدردانی از زحمات ورزشکاران فعال در رشته تیراندازی در کشور، خاطرنشان کرد: اولین مدال طلای این رشته توسط” جواد فروغی” ورزشکار ایلامی به دست آمده است.
به گزارش ایرنا، “جواد فروغی” نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی ۱۰ متر مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شگفتی ساز شد و به مدال طلا رسید تا نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک به نام او ثبت شود.
هوماک R-۱۰۱ اولین مدل از سلاح ساچمه زن ورزشی ساخت ایران است که به طور خاص برای ماده تیراندازی تراپ المپیک طراحی و تولید شد.
مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات تیراندازی استان ایلام با حضور رئیس فدراسیون تیراندازی کشور، سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، شهاب شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان استان و سایر اعضای مجمع در سالن جلسات هتل زاگرس ایلام برگزار شد.
پس از رأی گیری با ۱۸ رای اعضا “امیرحسین اکبری” به‌عنوان رئیس جدید این هیأت انتخاب شد.
همچنین “فاطمه پورصفر” به عنوان نایب رئیس، “محمدامین موسی‌نژاد” به عنوان خزانه‌دار، “کبری غیاثی”، “جعفر شهبازی” و “مسلم صالحیان” نیز به عنوان اعضای هیأت رئیسه هیأت تیراندازی استان انتخاب شدند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.