تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵

آتش‌سوزی اراضی جنگلی «آب انار» آبدانان بعد از ۴۸ ساعت مهار شد

آتش‌سوزی اراضی جنگلی «آب انار» آبدانان بعد از ۴۸ ساعت مهار شد
نگاه اقتصاد
ایلام- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: آتش سوزی در اراضی ملی منطقه «آب انار» آبدانان بعد از ۴۸ ساعت تلاش ماموران آتش‌نشانی بطور کامل مهار شد.
یاسم خان‌محمدیان پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این حریق که از روز سه‌شنبه هفته جاری در اراضی طبیعی آب انار رخ داده بود، عصر امروز طی چند مرحله بطور کامل اطفا شد.
وی افزود: امروز با توجه به شیب تند و سخت مسیر منطقه، عملیات لکه‌گیری و پایش محل آتش‌سوزی انجام گرفت و البته نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری کماکان برای رصد عرصه، مراقبت و جلوگیری از بروز مجدد آتش در منطقه مستقر هستند.
خان‌محمدیان اضافه کرد: هرچند برآورد اولیه آتش سوزی یکصد هکتار است اما وسعت دقیق و علت بروز آن در حال بررسی است.
وی یادآور شد: در سال جاری تاکنون ۱۰ فقره آتش سوزی در اراضی مرتعی و جنگلی استان رخ داده که ۸۰ درصد آن بدلیل سرایت آتش پس از چرا در مزارع بوده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از کشاورزان خواست تا از آتش زدن مزارع خود پس از چرا بپرهیزند زیرا عمده آتش سوزی اراضی ملی بدلیل سرایت از مزارع و عدم توانایی در مهار آتش توسط کشاورزان رخ می‌دهد.
وی همچنین به مردم و گردشگران توصیه کرد تا حد امکان از روشن کردن آتش در اراضی ملی خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش، حتما از خاموش بودن آن قبل از مراجعت به منزل مطمئن شوند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته ۹ فقره آتش‌سوزی در اراضی ملی استان وقوع یافت و چندی قبل دادستان استان ایلام نسبت به آتش زدن «پس چرا» مزارع هشدار داده بود.
از گستره ۲ میلیون هکتاری استان‌ ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را عرصه‌های طبیعی تشکیل می دهد.
شهرستان آبدانان در ۱۶۷ کیلومتری ایلام واقع است./ایرنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.