تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳

امام جمعه ایلام:حضور حداکثری در انتخابات عامل افزایش اقتدار ملی و بین المللی کشور است

امام جمعه ایلام:حضور حداکثری در انتخابات عامل افزایش اقتدار ملی و بین المللی کشور است
نگاه اقتصاد

ایلام – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، گفت: نگاه تمام کشورهای اروپایی، آمریکایی، منطقه و جبهه مقاومت به انتخابات ریاست جمهوری ایران و فرد منتخب ملت است.

حجت الاسلام «اله نور کریمی تبار»در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار کرد: میزان حضور مردم در پای صندوقهای رأی در سرنوشت جبهه مقاومت و نوع مبارزه با رژیم صهیونیستی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه تبلیغات گسترده دشمنان و گروهک های قسم خورده نظام اسلامی در راستای کاهش مشارکت مردم در عرصه انتخابات است، گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات پشتوانه و پایگاه مردمی را در سطح ملی و بین المللی قوی‌تر و تیر هجمه‌های معاندان را خنثی می سازد.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: انتخاب اصلح یک وظیفه خطیر، مهم و سرنوشت ساز برای ایران در سطح ملی و بین المللی است و مردم باید پیشینه، برنامه و نگاه‌های داخلی و خارجی نامزدها را بررسی و مطالعه کنند و نامزدهای انتخابات نیز باید اخلاق مداری را در شعارها، مناظرات و تبلیغات مد نظر داشته باشند و از تخریب و توهین علیه رقبا بپرهیزند.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مشی و منش اخلاق مدارانه رییس جمهور شهید را الگوی خود قرار دهند، افزود: تلاش مسئولان ستادهای تبلیغاتی برای گرم شدن تنور انتخابات و ترغیب حداکثری مردم برای شرکت در انتخابات بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: مسولان ستادهای انتخاباتی باید مواظب باشند که در ستاد آنها، نسبت به دیگر رقبا هیچگونه تخریب و توهین صورت نگیرد و دین و آخرت خود را برای دنیای دیگری فنا نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: رییس جمهور منتخب نیز باید خط مشی شهید جمهور جمهور را در سطح ملی و بین المللی دنبال کند.

وی با بیان اینکه عملکرد سال‌ها گذشته نامزدها و برنامه‌های آتی آنان برای کشور تاثیرگذار است، گفت: حلقه‌ها و افراد اطراف نامزدهای ریاست جمهوری، معیاری درست در شناخت تفکرات آن نامزد است.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: مردم فردی را آگاهانه انتخاب کنند که احیاگر موازین دین اسلام و مدافع استقلال کشور در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب باشد و شرایط را با مشارکت مردم و مسئولان به سمت وضعیت مطلوب سوق دهد.

وی با بیان اینکه تلاش دلسوزان نظام باید برای جلب حداکثری مردم در انتخابات و سپس انتخاب فرد اصلح باشد، افزود: حضور حداکثری مردم بیانگر اقتدار ملی کشور و یک پیام قاطع به معاندان و دشمنان این مرز و بوم است.

خطیب نماز جمعه ایلام افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات باعث تولید قدرت ملی می‌شود و فشارها و هجمه‌های دشمنان و رسانه‌های معاند را علیه کشور ما خنثی می‌سازد و مقبولیت و مشروعیت انقلاب اسلامی را در جهان نشان می دهد.

به گفته وی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد شایسته به دنیا نشان می‌دهد، که فرد منتخب و عامه مردم در برابر توطئه‌های دشمنان ید واحده هستند و امنیت سیاسی داخلی و خارجی کشور ما بیش از پیش ثبات می یابد.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار کرد: کشور ایران ترکیبی از اقوام، مذاهب و گویش های مختلف است که انتخابات این تکثر را تبدیل به وحدت می‌کند.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان هجمه های زیادی بر علیه ایران انجام داده اند اما هر بار، اتحاد مردم، این تلاش های مذبوحانه را یکی پس از دیگری خنثی کرده و اکنون نیز مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری در واقع عمق راهبردی اقتدار ایران را در دنیا نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: تشکیل جبهه مقاومت از دستاوردهای صدور انقلاب اسلامی در سطح منطقه بود و اکنون هم آرمان های انقلاب اسلامی به اقصی نقاط دنیا و خارج از مرزهای جغرافیایی و سیاسی کشورهای مسلمان رسیده و جهان علیه جنایات اسرائیل یکصدا شده است.

وی تصریح کرد: امروز دنیا ناظر وضعیت بغرنج و دردناک غزه است و در مقابل کشورهای غربی و سازمان های مدعی حقوق بشر به جای حمایت از مردم مظلوم غزه از جنایات و نسل کشی اسرائیل حمایت می کنند و به این رژیم جنایتکار علیه مردم فلسطین و نوار غزه سلاح و سرباز اعزام میکند.

خطیب نماز جمعه ایلام با اشاره به اینکه توده های مردم دنیا اکنون بیدار شده‌ و به تبیین گری و روشنگری جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی لبیک گفته‌اند، افزود: اکنون فرصتی مغتنم برای تسریع در شناخت جهانی علیه اسرائیل شکل گرفته است.

حجت الاسلام کریمی تبار ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: در دورانی که دین اسلام از مسیر اصلی خود منحرف شده بود امام باقر(ع) با دانش و علم خود، دین واقعی اصلی را به مردم شناساند و به فرموده این امام همام باید مردم ارزش ها و نیکی ها را به جای بدی نشر دهند تا جامعه رنگ فضیلت بگیرد.

وی به روز عرفه اشاره کرد و افزود: عرفه روز دعا و نیایش و تضرع به درگاه خداوند است که از زبان مبارک امام حسین (ع) به صورتی عارفانه و خالصانه جاری شده و به ما رسیده است.

خطیب نماز جمعه ایلام ادامه داد: عید سعید قربان تا عید غدیرخم دهه مبارک امامت و ولایت است و حقیقت مسأله غدیرخم و ولایت و جانشینی حضرت علی(ع) نیاز به احیا دارد.

وی گفت: وضعیت کنونی جهان اسلام نتیجه غفلت خواص جامعه در پاسداری از فرهنگ و فلسفه غدیر بود و اکنون باید در این دهه جشن های باشکوه همراه با بصیرت افزایی توسط اقشار مختلف مردم برگزار شود.

صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، مدیریت توزیع عادلانه آب در سطح مناطق، اصلاح و بازسازی شبکه های انشعاب آب و جلوگیری از هدر رفت آب از دیگر مباحث مطرح شده حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در خطبه های امروز نماز جمعه ایلام بود.

به گزارش ایرنا، در حاشیه نمازجمعه ایلام به مناسبت هفته جهاد کشاورزی میز خدمت توسط سازمان جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه این سازمان در شبستان مصلی برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.