تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۳:۴۸

گریزی بر اقدامات شهرداری میمه با مدیریت مجیدی پور شهردار توانمند این منطقه + گزارش تصویری

گریزی بر اقدامات شهرداری میمه با مدیریت مجیدی پور شهردار توانمند این منطقه + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

از نام شهرداری؛ اولین چیزی که به ذهن متبادر می شود، اداره بهتر شهر برای آسایش و رفاه شهروندان است، نهادی که تمام فعالیت‌های عمرانی، خدماتی و رفاهی یک شهر را بر عهده دارد و همانند یک باغبان در تمام فصول سال باید مراقب باغش باشد، در سیل، سرما، برف و باران از آن مواظبت کند، یا بهتر بگویم همانند یک نگهبان آگاه همواره باید مراقب باشد تا شهر و مردمانش در آسایش باشند، پارک و بوستان‌ها آراسته، همه نقاط شهر، جدول کشی و تمیز باشند، ورودی و خروجی های شهر باید در شأن شهروندان باشد و خیلی موارد دیگر که در این مجال کوتاه نمی گنجد…

 

یکی از شهرهایی که چند سالی است چهره ای زیبا و جدید به خود گرفته و اقدامات عمرانی، خدماتی و رفاهی بسیاری در آن انجام شده است، شهر میمه در شهرستان دهلران، استان ایلام است، شهری زیبا که ورودیش با باغ و بوستان‌های دل‌انگیز آراسته شده و اقدامات عمرانی در میان شهر به وضوح مشخص است.

 

با این اوصاف این نهاد خدمت رسان نیازمند یک شهردار توانا، با تدبیر و البته صبور و آشنا با معضلات شهر است، تمام شهر های آباد و زیبا مدیون و مرهون شهردارانی با تجربه است.

 

همه این فعالیت‌ها و کوشش ها برای ایجاد شهری در خور شهروندان بخش میمه، نتیجه تلاش های شهردار با تجربه ی میمه است.

 

یکی از اقدامات موثر ایشان در سال ۱۴۰۳، حضور جدی و فعال در بحران ناشی از سیل اخیر روستای تختان با بهره گیری از امکانات و وسایل نقلیه شهرداری با وجود اینکه مشکلاتی در خصوص لایروبی رودخانه و بازگشایی معابر و مسیرهای ارتباطی روستا بود، این عملیات طی چند روز مداوم قابل تقدیر بود.

 

عبدالحسین مجیدی پور شهردار با تجربه و جوان شهر میمه است، ایشان از جمله شهردارانی است که خیلی علاقمند به بازگو کردن اقداماتش در سطح شهر نیست و می گوید هر کاری انجام می شود جز خدمتی کوچک برای مردم بزرگ شهر میمه نیست و ما خدمت شبانه روزی، برای رفاه مردم را وظیفه خود می دانیم، این تواضع باعث شد، به سراغ این فرزند خدوم جبهه تلاش و فعالیت برویم و با ایشان گفتگویی داشته باشیم، که درپی می‌آید.

 

مجیدی پور؛ شهردار میمه در ابتدای سخنان خود با اشاره به فعالیت های شهرداری میمه از آغاز سال ۱۴۰۳، گفت: ورودی شهر میمه از سمت پهله زرین آباد، پروژه ای است شامل اجرای بلوار و رفیوژ آن به طول ۱۰۰ متر، تأمین روشنایی، اجرای نماسازی لاشه موزاییکی رنگی به طول ۷۰ متر و به سطح ۲۱۰ متر مربع و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال انجام گرفته است، همچنین بازسازی میدان و بلوار شهید چمران و آسفالت ورودی در حال اجرا می باشد.

 

 

شهردار میمه افزود: ۵۰۰ متر جدول گذاری در سطح معابر شهر و نیز بهسازی معابر و موزاییک فرش به طول ۶۰۰ متر، همچنین اصلاح هندسی چندین قطعه از شهر، اجرای پل‌های عرضی به تعداد ۳۰ مورد انجام گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح هادی شهر که بخشی از آن اجرا شده و نیز پروژه زیر سازی معابر شهر به میزان ۱۰ هزار متر مربع و انجام آسفالت با اعتبار ۲ میلیارد و چهارصد میلیون ریال در روزهای آینده انجام می گیرد.

 

مهندس مجیدی پور اضافه کرد: ۱۰ هزار متر مربع از معابر شهر آسفالت و همچنین ۷۰ درصد معابر سطح شهر روکش انجام گرفته که با اجرای این طرح ۴۵ هزار متر مربع در طول سه سال گذشته عملیات آسفالت انجام گرفته است.

 

 

وی به پروژه های عمرانی شهرداری‌ میمه که در سه سال گذشته انجام گرفته، اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه های آسفالت به مساحت ۳۵هزار متر مربع با اعتبار سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان، بهسازی پیاده روها شامل موزاییک فرش به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع و با اعتبار یک میلیارد و دویست میلیون تومان صورت گرفته است.

 

این مسئول بیان کرد: جدول گذاری معابر به طول ۳۵۰۰ متر و با اعتبار سه میلیارد و پانصد میلیون تومان، همچنین اجرای پروژه مقاوم سازی و افزایش تاب آوری سیلبندها به حجم ۲۰۰۰ متر مکعب با اعتبار چهار میلیارد تومان و تأمین روشنایی پارک‌ها و فضاهای سبز شهری به مساحت ۲ هکتار و با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

 

شهردار میمه ادامه داد: تجهیز، تعمیر و اورهال ماشین آلات با اعتبار پنج میلیارد و ششصد میلیون تومان و زیر سازی ۱۱۲۰۰ متر مربع از معابر سطح شهر، همچنین ساماندهی ورودی شهر از سمت ایلام شامل ۲۷۰ متر طول جدول گذاری،۶۰۰ متر طول نماسازی لاشه موزاییکی رنگی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع از دیگر اقدامات این شهرداری می باشد.

 

ایشان در ادامه تأکید کرد: ۱۰۰۰ متر مربع کف سازی محوطه پارک ورودی، تهیه و نصب تمثال مبارک شهدا، اجرای ۲۷۰ متر طول بلوار و تأمین روشنایی ورودی با اعتبار چهار میلیارد و ششصد میلیون تومان انجام گرفته است.

 

عبدالحسین مجیدی پور؛ شهردار میمه در پایان سخنان خود گفت: دیدنی ها و جاذبه‌های گردشگری بخش سراب میمه به قدری زیاد است که همواره نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند، چرا که تنوع جاذبه‌های گردشگری میمه بویژه باغات متنوع میوه، آب و هوای مرطوب و معتدل، خاک حاصلخیز و سرسبزی، این موقعیت جغرافیایی را تبدیل به بهشتی کم نظیر نموده است که امیدوارم با همیاری شورای شهر، همکاری مردم عزیز میمه و پرسنل خدوم شهرداری، این شهر را به عنوان یک منطقه گردشگری قابل توجه تبدیل کنیم.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.