تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

رأی می‌دهم؛ مشارکت حداکثری با انتخاب اصلح *آزاده خرم

رأی می‌دهم؛ مشارکت حداکثری با انتخاب اصلح    *آزاده خرم
نگاه اقتصاد

ایلام – همزمان با آغاز رسمی تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تلاش نامزدها با تشکیل ستادهای استان، بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در برنامه‌های تلویزیونی، فضای مجازی و به کارگیری شیوه‌های مختلف برای جلب حداکثری آرای مردمی روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشکال مختلف از جمله سفرهای استانی، تشکیل ستادهای استان، بیان دیدگاه‌ها و نظرات در برنامه‌های تلویزیونی و پخش در فضای مجازی، تشکیل گروه‌های هواداری در شبکه‌های اجتماعی و … از ۲۱ خرداد ماه سال جاری کلید خورده و هم اکنون در نیمه راه تا هشتم تیرماه، روز به روز بر میزان این تلاش‌ها و تقلاها افزوده می‌شود.

برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، با عزیمت به شهرهای مختلف کشور دیدارهای چهره به چهره با هواداران داشته و برنامه‌ها و اهداف خود را از نزدیک برای مخاطبان خود، تشریح می‌کنند، برنامه‌های تلویزیونی در رسانه ملی نیز فضای مناسبی فراهم کرده که در قالب آن، نامزدهای ریاست جمهوری، برنامه‌های خود را برای چهار سال ریاست جمهوری در صورت انتخاب تشریح و بیان کنند.

مناظره‌های تبلیغاتی نامزدها نیز یکی از ابتکارات رسانه ملی است که طی چند دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری برگزار تا مردم ملموس‌تر در جریان برنامه‌های نامزدها قرار گیرند، شیوه‌ای که نسبت به سایر شیوه ها سرآمدتر و با اقبال بیشتری از سوی مردم مواجه بوده است.

تشکیل ستادهای تبلیغاتی در شهرهای مختلف کشور با انتخاب رؤسای ستاد، ارکان اجرایی این ستادها و فعالیت آنها از نشست‌های هم اندیشی گرفته تا عزیمت به شهرها و روستاها و مناطق دور افتاده تا تشکیل جلسات پرسش و پاسخ با توده‌های مختلف مردم نیز از دیگر شیوه‌های فعالیت تبلیغاتی هواداران نامزدهاست.

یکی دیگر از شیوه‌های وسیع تبلیغات نامزدهای انتخابات، تشکیل ستاد به صورت مجازی است، طرفداران نامزدها با تشکیل ستادهای نامزد مورد نظر خود در شبکه‌های اجتماعی از پیام رسانه‌های داخلی تا پیام رسان‌های معروف خارجی و عضو کردن اقوام، دوستان و آشنایان گرفته تا همکلاسی، هم دانشجو و همکار، اقدام به بازنشر مطالب و تولیدات تبلیغی کرده و در کنار آن نیز مذاکره مجازی تبلیغی نیز با اعضا این گروه‌ها انجام می‌شود.

ایلام نیز به عنوان غربی‌ترین استان کشور، این روزها، حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته، با وجود اینکه این استان به دلیل بافت ایلی و قبیله‌ای همواره در انتخابات مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا فضای تبلیغی خاص و پر رونقی دارد اما این فضا با تغییر رویکرد سیاسی و رقابت بین احزاب و فعالان سیاسی در انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری باز هم حال و هوای پرشوری دارد.
احزاب و گروه های مختلف سیاسی هوادار هر کدام از ۶ نامزد معرفی شده انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت تبلیغی خود را برای جلب هواداران نامزد مورد نظر خود با تشکیل ستادهای تبلیغاتی نخستین گام در این زمینه را برداشته‌اند، تا امروز ستادهای تبلیغاتی چهار نامزد در این استان تشکیل و رؤسای ستادها معرفی و فعالیت تبلیغی آنها آغاز شده است.

رؤسای ستادهای مرکزی و مردمی قالیباف در استان ایلام مشخص شده است، “نصرت الله حیدری ایلامی زرنه” به عنوان رئیس ستاد مرکزی و ” رحمت بادفر” به عنوان رئیس ستاد مردمی قالیباف در این استان معرفی شده است.

“عنایت احمدی” به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی زاکانی و همچنین “حیدر علوی فیلی” به عنوان رئیس ستاد مردمی جلیلی و “محمدرضا مروارید” به عنوان رئیس ستاد پزشکیان در ایلام معرفی شده است.

تشکیل ستادهای تبلیغاتی در گروه‌های مختلف فضای مجازی و گفت و گوهای مجازی بین هواداران، مخالفان و انعکاس برنامه‌های نامزدها به شیوه‌های مختلف هم تنور فضای انتخاباتی استان را داغ‌تر کرده و هم شور فضای مجازی در این استان را بیشتر، به‌طوریکه بسیاری از هواداران بیشتر از گذشته در این فضا به فعالیت تبلیغی روی آورده و بسیاری از مردم برنامه‌های نامزدها را از این فضا دنبال می کنند.

تلاش هواداران برای انعکاس برنامه‌های تبلیغی نامزدها با هماهنگی رسانه ملی، شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات محیطی و غیره در این استان در گام‌های اول مشهود است و به طور قطع در روزهای آتی و نزدیک به هشتم تیرماه، این تب و تاب ها افزایش خواهد یافت.

بی شک انتخابات ریاست جمهوری، چهار سال پیش روی کشور را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و … رقم خواهد زد، خوشبختانه فضا و فرصت تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات نیز به صورت برابر فراهم شده است، اما نکته بسیار مهم در انتخابات پیش رو، مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رأی است که بازتاب‌ها و تاثیرات ملی و بین‌المللی در عرصه های اقتصادی، روابط سیاسی و دیپلماسی و سرنوشت فردی و اجتماعی آحاد ملت برجای خواهد گذاشت و بر این اساس مشارکت و حضور گسترده در انتخابات، بسیار مهم و ارزشمند است.
البته مردم ایران اسلامی و استان ایلام همواره ثابت کرده‌اند که در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات حضوری گسترده داشته و دارند و با آرای خود در واقع بر اقتدار ملی و بین‌المللی کشور جمهوری اسلامی در نظام بین‌الملل افزوده‌اند و به طور قطع در انتخابات پیش رو نیز شاهد خلق حماسه‌ای تماشایی از ملت ایران اسلامی در پای صندق‌های رأی خواهیم بود.

حضرت امام خمینی(ره) همواره در پیام‌ها و سخنرانی‌های خویش، بر اهمیت انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید داشته و آنرا وظیفه‌ای الهی، ملی، و انسانی برشمرده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این خصوص می فرمایند: «درست در نقطه مقابل خواست دشمنان، همه ما باید در انتخابات حضور فعالی داشته باشیم، انتخابات، آبروی ملی ماست، انتخابات، یکی از شاخص‌های رشد ملی ماست، انتخابات، وسیله‌ای برای عزت ملی است، حضور مردم در انتخابات، نظام را تحکیم می‌کند، پایه‌های آن را مستحکم می‌نماید، آبروی ملت ایران را زیاد می‌کند، استقامت کشور را در مقابل دشمنی‌ها زیاد می‌کند و دشمن را از طمع ورزیدن به کشور و از فکر ضربه زدن و توسعه (برنامه‌اش) و فساد و فتنه منصرف می‌کند، این‌یک مسأله‌ بسیار مهم است، پس مسئله‌ اول، شرکت در انتخابات است».

رهبر انقلاب اسلامی انتخاب اصلح را به عنوان دومین مسأله در انتخابات بیان فرموده‌اند و بررسی بیانات حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) بیانگر آن است که ایشان علاوه بر حضور و مشارکت حداکثری مردم به شناخت نامزدها و رأی دادن به نامزد اصلح و شایسته تأکید داشته‌اند.

بر این اساس علاوه بر مشارکت، انتخاب فرد اصلح برای مدیریت امور اجرایی کشور برای چهار سال آتی، نیز از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است که بایستی مورد توجه مردم عزیز ایران اسلامی و استانمان ایلام قرار گیرد که با پیگیری و مطالعه دقیق برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، با احساس مسئولیت مضاعف در فرصت باقیمانده( کمتر از ۲هفته تا زمان برگزاری انتخابات) نامزد مورد نظر خود را بر اساس ارزیابی و بررسی‌های لازم از برنامه‌ها و گفته‌های ۶ نامزد انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری تلاش کنند تا انتخاباتی آگاهانه و به دور از احساس داشته و نقش موثر خود را به عنوان یک ایرانی در ترسیم آینده کشور به درستی ایفا کنند.

شمارش معکوس انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز و تنها ۱۲ روز دیگر تا برگزاری این رویداد سرنوشت‌ساز باقی مانده که بی‌شک ملت فهیم ایران همچون دوره‌های گذشته با انتخابی آگاهانه و حضوری پرشور آرای خود را برای انتخاب چهاردهمین رئیس جمهور منتخب به صندوق‌ها خواهند انداخت.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.