تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰:۲۰

۹ طرح صنعتی ایلام با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۹۰ میلیارد ریال در دست اجراست

۹ طرح صنعتی ایلام با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۹۰ میلیارد ریال در دست اجراست
نگاه اقتصاد

ایلام – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ۹ طرح صنعتی بزرگ با سرمایه‌گذاری یکهزار و ۹۰ میلیارد ریال در مناطق مختلف این استان در دست اجراست.

“رضا محمدرحیمی” روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در راستای حل مسائل و مشکلات طرح‌های مهم صنعتی استان در کارگروه‌های استانی و ملی موضوع ارتقای پیشرفت فیزیکی و تکمیل اینگونه طرح‌های مهم و شاخص استان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، تکمیل زنجیره فولاد، صنایع معدنی و محصولات دانش‌بنیان مورد پیگیری مستمر قرار گرفته است.

وی افزود: پروژه‌های بزرگی چون شرکت پتروپالایش دهلران، پتروشیمی ارغوان گستر ایلام، فولاد زاگرس ایوان، شرکت توسعه معادن پارس تامین، پتروشیمی دهلران، پتروشیمی هلیلان و غشاءگستر دالاهو از مهم‌ترین پروژه‌های بزرگ صنعتی این استان است که در مراحل اجرایی قرار دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با بیان اینکه این طرح‌ها طی سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: طرح‌هایی چون پتروپالایش دهلران با ۸۸ درصد پیشرفت، شرکت فولاد زاگرس ایوان با ۹۶ درصد و شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام با ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی طی سال جاری تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گفته محمدرحیمی این طرح‌های صنعتی در دست اجرا در استان زمینه اشتغالزایی چهار هزار و ۱۰۰ نفر را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری کامل از این پروژه‌ها تحول شگرفی در اشتغالزایی و درآمدزایی استان به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ۴۷۹ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری با حدود سرمایه‌گذاری۲۸۰ هزار میلیارد ریال و نزدیک به ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی در استان وجود دارد که از این تعداد واحد تولیدی حدود ۷۰ درصد یعنی ۳۳۹ واحد فعال و نیمه‌فعال است که ۳۰ درصد آنها یعنی ۱۴۰ واحد راکد محسوب می‌شود./ایرنا

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.