تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵

مشهد، دین خود را ادا کرد…

مشهد، دین خود را ادا کرد…

مشهد- حضور میلیونی و بی‌سابقه مردم مشهد در تشییع پیکر آیت الله رییسی، بار دگر نشان داد که مردم این خطه از کشور چگونه قدرشناس شهیدی هستند که تا آخرین لحظه، عمر خود را وقف خدمت رسانی به ملت کرده بود. طبق برنامه قرار بر این بود آیین تشییع شهید جمهور حضرت آیت الله رییسی،

مشهد- حضور میلیونی و بی‌سابقه مردم مشهد در تشییع پیکر آیت الله رییسی، بار دگر نشان داد که مردم این خطه از کشور چگونه قدرشناس شهیدی هستند که تا آخرین لحظه، عمر خود را وقف خدمت رسانی به ملت کرده بود.
طبق برنامه قرار بر این بود آیین تشییع شهید جمهور حضرت آیت الله رییسی، از ساعت ۱۴ امروز پنجشنبه آغاز شود اما مردم و زائران از حدود ساعت هشت صبح در محل شروع مراسم حضور داشتند و بی‌صبرانه منتظر دیدار با رییس جمهور خود بودند.
حضور میلیونی مردم داغدار که بنا بر اعلام مسوولان، جمعیت آنها بیش از سه میلیون نفر تخمین زده شد، نه تنها از کلانشهر مشهد، بلکه از نقاط مختلف کشور و حتی برخی از کشورهای همسایه از جمله عراق، پاکستان، افغانستان و ترکیه بود.
مردم از همه اقشار آمده بودند و در میان آنها نیز گروه‌های مختلف اهل سنت نیز دیده می‌شد. گویی هر فرد دینی بر گردن خود دیده بود و برای ادای آن در مراسم حضور به هم رسانده بود.
تعدادی گریه می کردند، برخی از مردم فریاد می زدند “خوش آمدی همشهری” و بسیاری از جوانان و سالخورده‌ها نیز در کنار خودرو حمل پیکرها، اشک ریزان خودروها را مشایعت می‌کردند.
حضور جانبازان هشت سال دفاع مقدس در مراسم نیز یکی دیگر از جلوه‌های این مراسم باشکوه بود. آنها سختی راه و شلوغی مسیر را به جان خریده بودند تا از نزدیک آخرین بار رییس جمهور شهید خود را ببیند.
به گزارش ایرنا، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رییسی، خادم‌الرضا (ع)، هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی»، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و ایشان به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.
آیت الله سیّد ابراهیم رییس‌الساداتی معروف به رئیسی ۶۴ ساله هشتمین رییس‌جمهور ایران بود.
وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسوولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.
آیین وداع با پیکر آیت الله سیدابراهیم رئیسی، شهید جمهور هم اکنون در صحن جامع پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر امام رضا (ع) در حال برگزاری است و قرار است پیکر ایشان در حرم امام هشتم (ع) به خاک سپرده شود./ایرنا
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاخبر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_نگاه_اقتصاد
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ندای_زاگرس
#پایگاه_خبری_تحلیلی_ماناسپهر
#پایگاه_خبری_تحلیلی_پویاروز
#گروه_رسانه_ای_ندای_زاگرس
#گروه_رسانه_ای_ پویاخبر
#آیت_الله_سید_ابراهیم_رئیسی
#حجت_الاسلام_آل_هاشم_ولی‌فقیه_و_امام_جمعه_تبریز
#حسین_امیرعبداللهیان_وزیر_امور_خارجه
#مالک_رحمتی_استاندار_آذربایجان_شرقی
#سردار_سید_مهدی_موسوی_فرمانده_یگان_حفاظت_رئیس_جمهور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.