تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۵

۱۴ درصد از روستاها در ظرف مدت دو سال آبرسانی شدند

۱۴ درصد از روستاها در ظرف مدت دو سال آبرسانی شدند
نگاه اقتصاد

حسن بهرام‌نیا” در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت گزارش جزئیات هزینه‌ کرد حوزه راه‌ها و اربعین‌حسینی، ضمن تبریک عید غدیر خم که یکی از افتخارات جهان بشریت است، در سخنانی گفت: عید غدیر که عید خلافت امیرالمومنین بود، باعث شد راه امامت و عدالت هم در زندگی ما و هم در زندگی آیندگان روشن باشد.

وی در ادامه به اربعین سیدالشهدای دولت حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور شهید و هیئت همراه در پرواز اردیبهشت ماه، اشاره کرد و گفت: همه خبرنگاران رسانه‌ها و فضای مجازی استان از لحظه سقوط بالگرد، رئیس جمهور شهیدمان در مسیر خدمت با تیم همراهشان، به خوبی پای کار آمدند و اطلاع رسانی کردند، نسبت به برگزاری مراسمات و مجالسی که توسط مردم در سراسر استان متناسب و مردم را در این سوگ فراگیر اطلاع رسانی و همراهی کردند تقدیر و تشکر کرد.

بهرام نیا ادامه داد: رسانه‌ها در ارتباط با منعکس کردن انتخابات مجلس دوازدهم هم افزایی کردند و نیز تلاش کردند که بستر را برای یک مشارکت فراگیر در سطح استان فراهم کنند و همچنین در امر تسهیلگری به منظور احصا آرا مردمی کمک کردند که این امر جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار ایلام در بخشی از سخنان خود گفت: استان ایلام از لحاظ وسعت در مقیاس ملی جز بیست و دومین استان‌های کشور است و نیز از نظر جمعیت در مقیاس ملی آخرین استان کشور است به همین دلیل این استان دیده نمی شود، اما آنچه که باعث دیده شدن استان ایلام می‌شود، عواملی مهمی مانند، دوران دفاع مقدس، اربعین حسینی که به عنوان نگین فرهنگی و پایتخت زوار اباعبدالله الحسین اعلام وجود و به خوبی هم نقش آفرینی کرد و نیز ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری استان و مورد دیگری که باعث مطرح شدن استان ایلام در سطح کشور می شود، مشارکت بالای مردم استان ایلام در انتخابات است.

حسن بهرام نیا افزود: انتخابات در استان ایلام در تمام دوره‌ها خوشبختانه در ردیف برترین ها بوده، در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری که پشت سر گذاشتیم، میزان مشارکت ما ۵۳ درصد بود و در ردیف چهارمین استان‌های برتر مشارکت قرار گرفتیم، تمام این عوامل باعث می شود، استان ایلام شناخته شود.

وی تأکید کرد: استان ایلام از لحاظ گردشگری جز پدیده‌های نوظهور می باشد و این باعث ورود موج گردشگر به استان ایلام است.

 

 

استاندار ایلام در ادامه به طرح‌هایی که در دولت سیزدهمم و آماده برای افتتاح هستند، اشاره کرد و گفت: افتتاح شدن این طرح ها، دستاوردی بزرگ برای استان هستند که به واسطه سفر اول رئیس جمهور شهیدمان این پروژه ها که پروژه هایی بزرگ در مقیاس ملی هستند، مانند ان جی ال دهلران با اعتبار ۱.۲ میلیارد یورو، نیروگاه صبا دهلران با ۱۵۰ میلیون یورو، میدان نفتی دانان با با ۱۴۲ میلیون دلار نام برد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اظهار داشت: در حوزه آموزش و پرورش مجموعا پروژه هایی با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان افتتاح داشتیم و همچنین تونل کبیر کوه که آماده افتتاح است، این پروژه، در سال ۱۳۸۹ کلنگ زنی شد و تا سال ۱۴۰۰ مجموع اعتباری که برای آن صرف شد ۲۶۲ میلیارد تومان بود.

بهرام نیا یادآور شد: پروژه سامانه گرمسیری با اعتباری به میزان ۱۳۶۸۱ میلیارد تومان، آماده افتتاح است، از این میزان اعتبار مبلغ ۶۷۷۰ میلیارد مربوط به دولت سیزدهم بوده تا چند روز آینده هم ۴۲۵۰ هکتار زمین از این آب مشروب می شود، و تا حدود ۳ هفته آینده این میزان مشروب شدن به ۵۷۵۰ هکتار می‌رسد.

بهرام نیا اضافه کرد: یکی دیگر از این پروژه ها، پتروشیمی ارغوان گستر است که اشتغال رایی ۴۰۰ نفر آماده افتتاح است، سرمایه‌گذاری طرح تولید کاغذ سنگی که تا یک ماه آینده با اشتغال زایی ۶۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی بیان کرد: فولاد زاگرس ایوان با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان و تولید روزانه ۳۳۰ تن شمش فولاد و با ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش که میزان تسهیلات ۱۰ میلیون دلار بوده، آماده افتتاح است.

استاندار ایلام تاکید کرد: ۶۸ میلیارد تومان برای سالن فرودگاه بین المللی هزینه شد که با زیربنای ۵۷۰۰ متر مربع با هزینه ۴۲ میلیارد تومان و با ارزش فعلی ۲۹۰ میلیارد تومان، آماده افتتاح است.

بهرام نیا بیان کرد: تسویه خانه شهر ایوان با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان و نیز افتتاح نهضت ملی مسکن با ۳۲۶۰۰ اعتبار که از ۱۵۰ واحد از ۶۰ هزار واحدی که در سراسر کشور افتتاح شد مربوط به استان ایلام است از این ۶۵۶۷ واحد که افتتاح می‌شود، از این تعداد ۱۰۱۰ مربوط به شهری هستند و ۱۵۵۶ تا از آنها روستایی است.

ایشان در ادامه گفت: بیمارستان ملکشاهی حداکثر تا یک ماه آماده افتتاح است، این بیمارستان در دولت سیزدهم و از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۴۰۰، ۲۲ میلیارد تومان برای آن هزینه شده که ان شالله در کمتر از یک ماه دیگر افتتاح می شود.

بهرام نیا استاندار ایلام افزود: جهاد آبرسانی در ۱۲۸ روستا را با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان و طی قراردادی با بسیج جهاد سازندگی و سپاه، این ۱۲۸ روستا را به ۲۱۰ روستا ارتقا یافتند، با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان که ۷۸ روستا تاکنون به بهره‌برداری رسیده و نیز ۱۴ درصد از روستاها را ظرف دو سال آبرسانی شد.

حسن بهرام نیا در پایان گفت: سد میمه در دولت سیزدهم با اعتباری به میزان ۱۳۱۵ میلیارد تومان که کل اعتبار هزینه شده برای این سد، ۱۵۸۰ میلیارد تومان بوده و تا قبل از دهه فجر امسال آبگیری می‌شود و نیز بیمارستان تامین اجتماعی مهران، با اعتبار ۷۵ میلیارد تومان و با مساحت ۲۳۰۰ متر مربع و در سه طبقه آماده افتتاح هستند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.