تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶

در راستای تحقق شعار سال جاری، شهرک صنعتی شهرستان سیروان گاز‌دار شد

در راستای تحقق شعار سال جاری، شهرک صنعتی شهرستان سیروان گاز‌دار شد
نگاه اقتصاد

 

مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام از گاز‌دار شدن ۷۰ واحد صنعتی تولیدی و کشاورزی در شهرستان سیروان خبر داد و گفت: شرکت گاز استان ایلام برنامه‌های مدونی برای تحقق نامگذاری سال جاری از جمله رفع موانع تولید و حمایت از اشتغال پایدار در حوزه صنایع شهرستان در دست اقدام دارد که به مرور زمان اجرایی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ عباس شمس اللهی افزود: در این شهرستان تعداد ۷۰ واحد صنعتی تولیدی و کشاورزی فعال گازدار می‌باشد و در آینده نزدیک با تکمیل شدن و استقرار واحدهای صنعتی جدید در شهرک صنعتی سیروان، تعداد واحد‌های صنعتی گازدار این شهرستان افزایش خواهند یافت.

مدیر‌عامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: ضریب نفوذ گاز رسانی در خانوارهای این شهرستان در حوزه شهری ۱۰۰ درصد و در حوزه روستایی ۹۶ درصد می باشد.

شمس اللهی خاطر‌نشان کرد: شهرستان سیروان با مرکزیت لومار دارای یک شهر و ۶۱ روستا می‌باشد که تاکنون شهر لومار و ۵۸ روستای آن از نعمت گاز برخوردار و پروژه گازرسانی به روستاهای چم شیر و چم‌روته نیز تا پایان ماه جاری به اتمام رسیده و این روستاها نیز گازدار خواهند شد.

وی با بیان اینکه بزرگترین و تنها روستای باقیمانده این شهرستان روستای سرابکلان است که بدلیل داشتن بافت تاریخی و عدم صدور هرگونه مجوز حفاری از سوی میراث فرهنگی تا کنون گازدار نشده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان تصریح کرد: با پیگیری‌های بعمل آمده و انعقاد تفاهم نامه جامع نظارتی و اجرایی با میراث فرهنگی استان، مجوز قانونی لازم برای گازرسانی به روستای سرابکلان اخذ، پیمانکار اجرایی انتخاب و از ابتدای سال جاری شروع بکار نموده است ولی به‌دلیل نیاز به دقت، نظارت و حساسیت شدید و نیز انجام حفاری‌ مسیرهای شبکه و انشعاب داخل روستا راُساً توسط اداره میراث فرهنگی، عملیات اجرای لوله گذاری و انشعاب توسط پیمانکار، پیشرفت پروژه به کندی صورت می‌گیرد که با اتمام گازرسانی به روستای سرابکلان، شهرستان سیروان نیز به مناطق سبز استان می پیوندد .

شمس اللهی افزود: در این شهرستان مجموعاً ۳۰۳ کیلومتر خطوط لوله شامل ۴۶ کیلومتر خط تغذیه و ۲۵۹ کیلومتر شبکه توزیع اجرا و تعداد ۱۲ ایستگاه تقلیل فشار CGS و TBS احداث شده است.

وی ادامه داد: شهرستان سیروان دارای ۵ هزار‌و ۷۸۷ مشترک شامل یکهزار‌و ۳۳۵ مشترک شهری و ۴ هزار‌و ۴۵۲ مشترک روستایی می‌باشد که تاُمین رضایت‌مندی حداکثری و برقراری جریان پایدار و ایمن گاز برای مشترکین، مهمترین دغدغه همکاران در شرکت گاز استان می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.