تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸

نماینده ایلام:

مصوبه تبدیل وضعیت فرزندان شاغل ایثارگر اجرایی شود

مصوبه تبدیل وضعیت فرزندان شاغل ایثارگر اجرایی شود
.

 

ایلام – نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تعامل و هماهنگی برای رسیدگی به مشکلات ایثارگران و بازنشستگان یک اولویت برای همه مسوولان نظام دانست و خواستار اجرایی شدن مصوبه تبدیل وضعیت فرزندان شاغل ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی شد.

علی اکبر بسطامی روز چهارشنبه در نشست اعضای فراکسیون ایثار و شهادت مجلس با حضور رییس جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، بعنوان نخستین سخنران جلسه در خصوص مشکلات متعدد ایثارگران و بحث بهره مندی بازنشستگان از حق مناطق جنگی نکته نظرات خود را مطرح کرد.

وی افزود: نهادینه شدن فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار موجب تقدیم هزاران شهید، آزاده و جانباز شد و به برکت این خون‌های مطهر، کشور ما در اوج امنیت و اقتدار قرار دارد و امروز رسیدگی به ایثارگران یک اولویت اساسی برای همه مسوولان است.

دبیر اول فراکسیون ایثارگران مجلس تاکید کرد: مسوولان متعلق به خانواده نظام هستند و جایگاه و موقعیت خدمتگزاری خود را مدیون ایثارگری‌های جانبازان و خون شهدا می دانند.

نماینده مردم ایلام در مجلس، در خصوص مشکلات عدیده ایثارگران و عدم اعمال بند “د” تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان شاغل ایثارگر نیز اظهار داشت: جلسات متعدد و رایزنی‌های فراوانی در این خصوص انجام شده و هم‌اکنون با روی کارآمدن دولت انقلابی و ریاست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران که با درد و رنج ایثارگران آشنا است، امید داریم در اسرع وقت این دغدغه ها و مشکلات حل و فصل شوند.

بسطامی تصریح کرد: بر اساس استفساریه بند ج تبصره ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است مصوبه پرداخت فوق العاده مناطق جنگی را پرداخت کند.

نماینده ایلام یادآور شد: همچنین براساس دستورالعمل اجرایی بندهای(ث) و (ج) ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم، اعطای فوق العاده مناطق عملیاتی و یک طبقه شغلی بالاتر برای کارکنان رسمی، پیمانی و رسمی شاغل در مناطق عملیاتی بخشنامه شماره ۷۲۳۴۲۴ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ سازمان اداری و استخدامی کشور لحاظ شده است و دستگاه‌های مشمول موظفد هستند نسبت به صدور احکام پرداخت برای کارکنان شاغل در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بر اساس محدوده اعلامی ستاد کل نیروهای مسلح به سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کنند.

بسطامی در خصوص تعامل مجلس یازدهم و دولت سیزدهم نیز تاکید کرد: معتقدم دولت انقلابی در خدمت ایثارگران خواهد بود چرا که خود برگرفته از همین طیف و طبقه محروم است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.