تاریخ انتشار : شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۴۲

معاون استاندار ایلام:

چهاربانده کردن راهها و هوشمندسازی دوربین ها ۲ عامل مهم کاهش تصادفات است

چهاربانده کردن راهها و هوشمندسازی دوربین ها ۲ عامل مهم کاهش تصادفات است
ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: چهاربانده کردن راههای مواصلاتی و هوشمندسازی و افزایش دوربین های ثبت تخلفات در همه محورها مهم ترین عوامل در کاهش سوانح و تصادفات است.

 

سعید هژبری شامگاه جمعه در نشست راهبری سفرهای نوروزی استان اظهار داشت: موضوع دیگری که در کاهش سوانح و حوادث جاده ای بسیار مهم و اثر گذار بوده، مساله فرهنگی است که باید در این حوزه فرهنگ سازی شود.

وی افزود: ۲۲ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که بیشترین تصادفات دراین نقاط به وقوع می پیوندد و باید این نقاط با همکاری دستگاه های اجرایی به مرور اصلاح شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: در استان ایلام با وجود وضعیت توپوگرافی سخت، اما اقدامات بحث ساخت و ساز راههای استان رضایت بخش و مطلوب است.

وی تاکید کرد: امسال برای ۳۱ کیلومتر جاده در استان با همت قرارگاه خاتم الانبیاء ( ص ) بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با رایزنی های استاندار محترم و در یک برنامه بلند مدت و میان مدت این پروژه مهم در حال انجام است.

هژبری، بالابردن نظارت ها و تشدید حضور پلیس در محورهای مواصلاتی را در کاهش سوانح رانندگی بسیار اثر گذار عنوان کرد و گفت: اگر تلاش کنیم که سرعت وسایل نقلیه در محورها کاهش یابد، تلفات هم کمتر خواهد شد و کاهش ۲۰ کیلومتری سرعت در محورها، موجب کاهش چشمگیر حوادث در جاده ها خواهد شد.

وی آشکار سازی نقاط حادثه خیز در استان را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: نقاط کور جاده ای را در برنامه میان مدت باید اصلاح کنیم و این نشست آغازی برای شروع به کار شناسایی، تأمین اعتبار و دیگر مسایل این حوزه خواهد بود.

هژبری ادامه داد: در مسیر های استان خودروهای امدادی و راهداری هم حضور دارند که باعث بازدارندگی و کاهش سرعت وسایل نقلیه در محورها خواهند شد.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: تمامی دستگاه های اجرایی از روز شنبه یک وسیله نقلیه را همراه با راننده به مدت یک هفته در اختیار پلیس راه قرار می دهند و توزیع این خودروها برعهده پلیس راه خواهد بود که البته اولویت حضور این خودروها در شهرستان های سرابله، ایلام، مهران و دهلران است.

وی گفت: تلاش ما تقویت پلیس راه است چرا که پلیس راه در بخشی از مسیرها همراه با تیم ها و ایستگاه های راهداری و فوریت های پزشکی و هلال احمر حضوری گسترده دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.