تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵

هفت هزار نفر روز دانش آموز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس ایلام اعزام می شوند

هفت هزار نفر روز دانش آموز به مناطق عملیاتی دفاع مقدس ایلام اعزام می شوند
ایلام - مسوول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: هفت هزار نفر روز دانش آموز ایلامی از امروز تا پایان بهمن ماه از یادمان های دفاع مقدس ایلام و خوزستان بازدید می کنند.

سرهنگ عارف یاسمی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح اردوهای راهیان نور دانش آموزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در گام نخست، دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم به استعداد چهار هزار نفر روز از یادمان های دفاع مقدس به مدت ۲ شبانه روز بازدید می کنند.

وی افزود: اردوهای راهیان نور دانش آموزان دختر از امروز تا ۲۹ آذرماه ادامه دارد و در این بازه زمانی آنها به مناطق عملیاتی شرهانی، قلاویزان، سه راهی جندالله و سید الشهدا در حوزه جغرافیایی ایلام و فتح المبین در خوزستان اعزام می شوند.

یاسمی ادامه داد: باتوجه به فصل امتحانات دانش آموزان در دی ماه، اردوهای راهیان نور نیز در این مقطع زمانی یک ماهه تعطیل خواهد شد و از اول بهمن ماه با اعزام دانش آموزان پسر، اردوهای راهیان نور دوباره آغاز می شود.

وی یادآور شد: سه هزار نفر روز دانش آموز پسر مقطع متوسطه دوم نیز از اول بهمن ماه و بعد از پایان امتحانات به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می شوند و این روند تا اواخر بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

یاسمی اضافه کرد: امروز ۲۵۰ دانش آموز دختر رهسپار مناطق عملیاتی شدند و به تدریج این تعدد به ۳۰۰ نفر در هر اردو خواهد رسید.

مسوول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: اردوهای دانشجویی به مناطق یادمانی دفاع مقدس نیز از اسفند و فروردین ماه انجام خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، مناطق عملیاتی شرهانی، قلاویزان، سه راهی جندالله، میمک، کوشک، زمین فوتبال چوار، سید الشهدا(ع) و سنگر صدام ازجمله مناطق عملیاتی استان ایلام است.

استان ایلام در دوران دفاع مقدس افزون بر سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده را تقدیم انقلاب کرده است که به نسبت جمعیت بیشترین آمار ایثارگران دوران جنگ تحمیلی کشور متعلق به استان ایلام است.

این استان در زمان جنگ تحمیلی بیش از ۳۰۰ بار مورد بمباران هوایی قرار گرفت و فاجعه زمین فوتبال چوار در بهمن سال ۶۵ یکی از این موارد محسوب می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.