تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

” باتلاق غزه ، آبستن جنگ آخر الزمانی”   * محمود کرمشاهی – دکترای جامعه شناسی

” باتلاق غزه ، آبستن جنگ آخر الزمانی”   * محمود کرمشاهی – دکترای جامعه شناسی
نگاه اقتصاد

 

شرایط حاکم و تاریخ تحریف شده خاورمیانه ، آبستن جنگ آخرالزمانی “آرماگدون” شده است.اگرچه قوم یهود بعد از جنگ جهانی دوم ، بخاطر شرایط و نحوه برخورده آلمان نازی به بهانه نسل کشی “هولوکاست” باخدعه و زور درسرزمین فلسطین اسکان داده شد،اکنون این دولت برساخته (صهیونیسم) غربی در خاورمیانه، بانی،عامل آشکار و بی‌پروای نسل کشی”هولوکاست واقعی” درخاورمیانه و سرزمین تاریخی فلسطین شده است.نتیجه این پارادوکس وفرافکنی غربی ها در شرایط حاکم و نظام بی‌اخلاق سلطه جهانی (زر ،زور و تزویر)،روزانه درحال سلاخی وانهدام ملت فلسطین هستند.بقول شاعر:

(گنه کرد در بلخ آهنگری/به شوشتر زدن گردن مسگری)

اگر غربیان بر سرتمنیات دنیوی و مسخ اخلاقی خود ،دو جنگ برجهان تحمیل کرده‌اند،در دوران معاصر، به بهانه مختلف ازجمله تطهیر سابقه استعماری و نسل کشی خود باعناوین حقوق بشر و دموکراسی غربی مآبانه و از طرفی التیام الام یهودیان،بعنوان مسببان و مغضوبین عصیان حکومتهای توتالیتر متاخر اروپا (هیتلر) در جنگ جهانی دوم اینگونه فضای حیات بشری و بویژه خاورمیانه را به آشوب دائمی و ناتمام کشیده اند.حال با این وصف این سوال مطرح می شود ،چرا اروپاییان، قوم مغضوب (یهود) بدست خود را در پهنه سر سبز اروپا اسکان ندادند،بلکه آنهارا به سرزمین فلسطین تحمیل و سکنا داد ه اند؟ شور بختانه منادیان و بانیان غربی و عبری وقت،با بهانه های اساطیری بازگشت به سرزمین موعود واعمال اراده خود بر دولتهای عربی وقت بجای حل مسئله شرایط خود،نه تنها صورت مسئله را پاک نموده‌اند، بلکه حل آنرا برخاورمیانه تحمیل و دیکته نمودند. بدرستی میتوان گفت،کشورهای غربی بعد از زمین سوخته در اروپا ناشی از دوجنگ جهانی، در گذشته با کاشت باد ( اِشغال سرزمین فلسطین)،امروز باید منتظر طوفان(الاقصی) وطغیان ساکنان اصلی(مردم فلسطین ) باشند.
امروز شرایط خاورمیانه هر لحظه آبستن حوادث خونبار، غیرقابل پیش بینی و نافرجامی هست.آتش حرمانی که در برهه از تاریخ در قحطی اخلاق و عقلای سیاسی،فقدان دوراندیشی مدعیان نظام اقتصادی و سیاسی و سلطه جهانی در حال تبدیل شدن به بحران جهانی و تقابل ملت‌ها بخاطر ناکارامدی دولت‌ها شده است. روی سخن بادولت‌های عربی که بیش از ۲۲ کشور و جمعیتی درحدود ۴۰۰ میلیون در خود جای داده است.بااین حال بدون احتساب جمعیت در حدود ۲ میلیاردی مسلمانان، دولت‌هایی عربی با وجود جمعیت موصوف و منافع عظیم اقتصادی در وضعیت ظلم تاریخی ،اکنون بر ملت فلسطین، مویه میکنند وهیچ.شاهد این مدعا عدم واکنش تاثیر گذار و مقتدرانه این دولت ها در مقابل قتل عام عامدانه کودکان و زنان بی پناه و درخون غلطیده ساکنان محبوس و محدود فلسطین در نوار غزه هستیم. دولت‌هایی که مدعی توسعه و پیشرفت ظاهری(مدرنیسم) بوده وبا برگزاری کنفرانس هاو میزبانی های مختلف ومشارکت های مهم منطقه ای وجهانی، اجلاس ها اقتصادی ، سیاسی ، رقابتهای ورزشی و جام های جهانی (فوتبال) و صرف هزینه های رفاهی از دولتمردان و شیوخ گرفته تا جذب ستار های( ورزشی) و پروژه‌های عظیم اقتصادی تحت عنوان “نئوم” با وجود ذخایر عظیم نفت و گاز ، اما امروز در مقابل جرات تهدید ، تقابل ، جبهه‌گیری و تحریم بانیان ستمگری و ظلم آشکار برهمنوعان و جامعه مظلوم فلسطین در سرزمین مادریشان نیستند.امروزه دولت‌های عربی درجوار ملت مظلوم فلسطین ،جز با برگزاری میتینگ و جلسات بی‌نتیجه و سپری نمودن وقت،چیزی جزء نیستی عاید مردم ( کودکان و زنان) بی‌پناه از گذشته تا اکنون فلسطین نگردیده اند .
هرچند عملکرد دولت متخاصم اسرائیل نشان داده که با داشتن حامیان مطلق غربی خود به هیچ کدام از قواعد حقوقی و جهانی و تصمیمات نهادها و سازمان‌های جهانی پایبند نیست و با کشیدن شمشیر از رو بدنبال نسل کشی غزه در طی ایام سپری شده هستند. در موقعیت نابرابر و بن بست میدانی ساکنان نوار غزه در شرایط جغرافیایی محصور در شرق و شمال این باریکه از زمین و آسمان و دریا مورد تهاجم سلاح‌های سنگین (نامتعارف) اسراییل و حامیانش و همچنین در غرب این خطه با پشتبانی و مترصد حمله ناوها و کشتی‌های جنگی (مدیترانه) و از سمت جنوب در بن بست گذرگاه رفح ( مصر) بصورت موزاییکی و واریانتی در معرض حذف تاریخی و جغرافیایی هست. برکسی پوشیده نیست نوار غزه با جمعیتی بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بخاطر شرایط ناخواسته و محصور نظامی در متراکم ترین نقطه جهان روزانه بین شمال و جنوب غزه در حال کوچ شتابان و هروله (صفا و مروه) واقع شده اند.ناگفته پیداست حاصل این تراژدی مردمان مظلوم این خطه، متاسفانه به نوبت در حال سپری نمودن زمان تا انتظار و فرصت سلاخی و انقطاع تاریخی از حیات و ساقط شدن از حیز انتفاع می‌باشند.
به واقع در مقابل کشتار جمعی این خطه مظلوم باید به امران و عاملان این جنایت بشری گفت ،بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت؟ ! مردم این سامان به کدامین گناه و تاوانی باید پاسخگوی شرایط انهدام فیزیکی خود باشند؟ ظاهرا هرچند شرایط فعلی غزه مطابق سناریو از پیش طراحی شده متولیان افراطی عبری و حاکمان غربی ، بر مراد غاصبان هست، ولی شکی نیست که در آینده نزدیک در صورت تشدید درگیری و ستمگری آمران و عاملان این جنگ نابرابر گرفتار طغیان ملت های منطقه، خود خواسته غرق خواهند شد. درصورت ادامه این نسل کشی، صهیونیسم، در باتلاق غزه مستاصل و منکوب خواهند شد. تاریخ ثابت نموده نتایج کشتار وخون‌های به ناحق ریخته شده، نتایجی جز رذالت،نابودی بانیان و آمران و عاملان در پی نخواهد داشت. براساس آیات قرآنی؛ وسیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون، حاصل ستم و آثار آن نابودی ظالمان خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.