تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۷

کسب رتبه پنجم تعداد تراکنش‌های شاپرکی توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

کسب رتبه پنجم تعداد تراکنش‌های شاپرکی توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
نگاه اقتصاد

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران جایگاه پنجم شبکه بانکی کشور از نظر تعداد تراکنش‌های پذیرندگی را حفظ کرد و در ابزار پذیرش موبایلی نیز در بین ۳۰ بانک و مؤسسه مالی در جایگاه سوم ایستاد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، بنا بر آخرین گزارش ماهانه شاپرک در سال ۱۴۰۲، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اسفند ماه سال گذشته با کسب بیش از ۶ درصد تعداد تراکنش‌های پذیرندگی، پنجمین بانک کشور از نظر این شاخص بوده است. این بانک از نظر مبلغ تراکنش‌های پذیرش شده نیز با سهمی بیش از ۴ درصد، در جایگاه نهم قرار گرفت و توانست با رشد در هر دو شاخص نسبت به ماه قبل از آن، جایگاه خود را حفظ کند.

این بانک در ابزار پذیرش موبایلی که یکی از ابزارهای مهم، در دسترس و فراگیر است، در بین ۳۰ بانک و مؤسسه مالی در جایگاه سوم قرار گرفت.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از نظر تعداد کارت‌های بانکی تراکنش‌دار نیز با بیش از ۳ درصد در جایگاه نهم قرار گرفته است. در شاخص مبلغ تراکنش‌های صادر شده نیز این بانک با ۵ درصد، جایگاه هشتم شبکه بانکی کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین در مجموع تراکنش‌های صادر شده و پذیرش شده، این بانک با نزدیک به ۴۲۱ میلیون تراکنش، هشتمین بانک پرتراکنش کشور بوده است.

از نظر شاخص گردش مالی شاپرکی نیز که نشان‌دهنده مجموع مبالغ تراکنش‌های انجام شده به وسیله کارت‌های هر بانک و مبالغ پذیرش شده توسط ابزارهایی است که به شبای همان بانک متصلند، بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور موفق شده با ثبت ۱۳۵۶ هزار میلیارد ریال در رتبه هشتم نظام بانکی کشور جای گیرد.

لازم به یادآوری است که ابزار پذیرش موبایلی ابزاری است که امکان انجام هرگونه عملیات پرداخت را بدون حضور کارت از طریق تلفن همراه و درگاه پرداخت فراهم می‌کند. ابزار موبایل قابلیت‌های فراوانی در صنعت پرداخت دارد و می‌تواند هم به‌عنوان کارت و هم به‌عنوان ترمینال ایفای نقش کند.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.